Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

V Ostravě vyrobili rekordně dlouhý most

Společnost Vítkovice vyrobila rekordně velkou mostní konstrukci pro železniční most na trati Stříbro - Planá u Mariánských Lázní na Chebsku. Měří zhruba 41 metrů, jeho výška přesahuje čtyři metry a hmotnost činí 93 tun. Objednatelem stavby mostu je Správa železniční a dopravní cesty. Hodnotu zakázky firma neuvedla.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

František

8. 4. 2009 13:04
V oatravě

Správný název: V Ostravě zrobili most jak sviňa.

0 0
možnosti

Kýchal

8. 4. 2009 10:35
Obří???

Komu čest, tomu čest, vítkovičtí mostaři odvedli nesporně dobrou práci. Škoda, že totéž nelze říci o redaktorech a tiskové mluvčí. Nezlobte se, ale co je na 41 m dlouhém mostě obřího? A co je zvláštního na zakřiveném dolním pasu, když je horní mostovka? To ani jinak nejde a není to ani neobvyklé, stačí se zajít podívat třeba do Hlubočep... Pozoruhodné je pouze to, že ten most celý vyrobili v mostárně a přepravili jej přes celou republiku a na místě osadili jako celek - na to je tedy velký ažaž a jsem jen rád, že jsem jej nepotkal, když jej vezli!

0 0
možnosti

Bulgudin

8. 4. 2009 9:50
Svarena icka.

Podstatna vec neni uvedena a to prehnane draha cena. Co na te konstrukci je tak slozitecho Svarena icka a to je vsechno.  Bude ten most dlouhy 2 kilometry a nebo to je zase propaganda kde jdou penize z perverzniho fondu dopravy a z EU. Posledni dobou i v radiu kvakaji jak nove dalnice pomahaji lide jenomze ti lide budou muset jednou ty dalnice i zaplatit.

0 0
možnosti

prd

8. 4. 2009 7:37
rada

Proboha lidi mosty zasadne palte!!!!

0 0
možnosti

slon75

8. 4. 2009 1:26
Záblesky kdysi prvotřídního strojírenství

Hezký úspěch, ale přesto nemohu nevzpomenout na naše kdysi prvotřídní hutnictví a strojírenství, které už od za Rakouska-Uherska bylo v Evropě vyhlášené. Dovedete si představit, že jsme dodávali silný pancéř na moderní britské válečné lodě (např. české pancéřové paluby letadlových lodí třídy Victorious jim v Pacifiky umožnily celkem bez úhony ustát útoky kamikadze, což Britům američtí námořníci jen tiše záviděli, ale též pancéř na těžkých křižnících Edinburgh) a že za licenci na horské dělo škoda jsme od Rusů dostali licenci na asi nejlepší bombardér té doby SB-2?

Těchto úspěchů, na malou zemi naprosto nevídaných, byly desítky. Jen doufám, že ta šikovnost a cit pro "řemeslo" z českých lidí úplně nezmizela.

0 0
možnosti

slon75

8. 4. 2009 1:37
Ještě k těm zbraním

Samozřejmě jsem zapomněl na typicky česky geniálně jednoduchý kulomet vz. 26, který se díky licenční výzbroji v Anglii stal světoznámým pod názvem Bren, hraje prakticky ve všech válečných filmech a který britská armáda používala až do 70. let (a některé armády ho používají dodnes). A nezapomenu ani na jeho o něco méně slavného kolegu vz. 37, známého pod britským názvem Besa.

Prostě - těch řešení, která ve své době ohromovala svět svou geniální jednoduchostí, účelností, spolehlivostí a vysokou užitnou hodnotou, bylo na velikost naší země mimořádně mnoho.

0 0
možnosti

Radek

7. 4. 2009 21:49
Je mi vcelku jedno, jestli jsem Čech nebo Moravák,

obojí není nic moc. Není mi ale jedno, když Čecháčci bohorovně soudí, že na Moravě jsme v Čechách. Je to projev ignorantství, oni neví, kde ta jejich kotlina končí. Jděte se picnout, Doudlebové.

0 0
možnosti

honzak

8. 4. 2009 6:24
Re: Je mi vcelku jedno, jestli jsem Čech nebo Moravák,

už Oline nechlasté!

0 0
možnosti

Cyril Kopanina

7. 4. 2009 20:13
Moravské mosty do historie

Moravané jsou jedním z nejstarších národů Evropy, byli čtvrtým

národem v Evropě s vlastním liturgickým jazykem i písmem. Mají více jak dvanáct set let trvající historii, kulturu i vlastní

zemské a národní symboly.  Více jak sedm set let byly dějiny Moravanů

určovány ústavou, zákony a smlouvami markrabství moravského, které

se v roce 1918 stalo součástí Československa.

0 0
možnosti

Cyril Kopanina

7. 4. 2009 20:14
Re: Moravské mosty do historie

...Moravskoslezská země měla až do roku 1948 rovnoprávné postavení s Českou

zemí, zemského prezidenta, zemský parlament,

zemské úřady a soudy, měla svůj zemský majetek, svůj rozpočet a svoji

zemskou banku.

0 0
možnosti

Cyril Kopanina

7. 4. 2009 18:44
Mosty jsou důležité

Je to vlastně dobrá zpráva, že Moravané staví Čechům mosty. Jsme si národy nejbližší, ale měli bychom se navzájem tolerovat a respektovat i ve svých odlišnostech. Vstoupili jsme do multikulturního společenství E.U. Charta lidských práv dává každému občanu právo svobodně  se hlásit ke své národnosti. V roce 2001 se 1,3 milionu občanů ČR přihlásilo k moravské národnosti. Přesto oficiální nacionální český šovinismus moravskou ani slezskou národnost neuznává.

0 0
možnosti