Diskuze
Dopravci budou protestovat při zasedání EU
Děkujeme za pochopení.
jsi
Náklad patří na železnici!!
Silnice jsou totálně rozmlácené kamiony! Mýtné je třeba naopak zvýšit a tím přesunout náklad na železnici a snížit tím opotřebení silnic.
nesher
Re: Náklad patří na železnici!!
Bože, další zelený. Jak chcete vozit rychloobrátkové zboží po železnici? Další věc, krom toho, že to trvá mnohem déle, je i fakt, že je to dražší. A tu prodraženou dopravu nezaplatí dopravní firmy, ale my všichni ve zvýšených cenách zboží a sociálních dávkách. Protože to mimo jiné poškodí ekonomiku jako celek. Ale to je Vám a Vám podobným zřejmě fuk, hlavně, že můžete páchat "dobro".
jsi
Re: Náklad patří na železnici!!
Rychloobrátkové zboží lze vyrábět na místě spotřeby. Nechápu proč by se měly rohlíky a chleba vozit z Prahy do např. Brna , totéž pivo. U mléčných výrobků tak kretenismus převážení sem tam dosahuje obludnosti , atd. Začnou opět fungovat okerení mlékárny, pekárny, pivovary,... To ovšem vyvolává odpor monopolních velkovýrobců, dodavatele autodopravy ... Tato lobby těmiti ve vaší interpretaci poplašnými zprávami vyvolávají strach v občanech.
Jinak tyto přepravní a logistické problémy zvládla drážní přeprava už za R-U.
Tak nestrašte lidi a spíše uvěřejněte katasrofální ekologické externality autodopravy , její dopad na přírodu, zdraví lidí, počty přímo usmrcených lidí ...
nesher
Re: Náklad patří na železnici!!
Volný trh? Říká Vám to něco? Asi ne. To co tu navrhujete už tu bylo, socialistické plánování. Tenkrát také mlékárny, pivovary, sodovkárny a jiné firmy působily jenom ve svém regionu. V rychloobrátkovém zboží žádný monopol není a masivní výroba podstatně snižuje cenu. Vy jste opravdu normálním světem nedotčený, mohu vědět co máte za vzdělání?
jsi
Re: Náklad patří na železnici!!
Voný trh není zvýhodňování například určité formy dopravy nad jinou skrytými dotacemi viz. skoro bezplatné užívání silnic. Nezapočítávání externalit do nákladů,.. Z toho dále vyplývajíci zvýhodňování velkovýrobců např. rychloobrátkového zboží .
Volný trh není modla a cíl společnosti.
Jinak k čínskému zboží - je levné proto ,že je většinou nekvalitní , při výrobě se nedodržuje vůbec nic z předpisů obvyklých v EU, lidé dostávají otrockou mzdu, ... Takže to nění v produktivitě a efektivnosti, kterou vyniká průmysl EU, ale v devastaci všeho od lidí po přírodní zdroje .
Přemýšlejte s větším rozhledem a dál, než ke konzumu
nesher
Re: Náklad patří na železnici!!
Takže jste ochoten zaplatit za např. boty třeba o 50% víc? Já ne, to jestli lidé v Číně dostanou či nedostanou zaplaceno je mi fuk. Není to můj problém. U železnice je to stejné, údržbu kolejí platí stát z našich peněz. Km železnice stojí to samé co km dálnice. Přepravci platí silniční daň a mýtné, dráhy zase poplatek za používání kolejí. Kde je rozdíl. A všechno to na dráze trvá mnohem déle. A přesto, že to asi nepochopíte tak "čas jsou peníze"
jsi
Re: Náklad patří na železnici!!
Jasně vaše názory odpovídají tvůrcům dnešní ekononické krize. Diskusí s temnem je ztráta času.
nesher
Re: Náklad patří na železnici!!
Kdežto Vy jste "světlo" Vy jste komunista (a je jedno jak si říkáte) Vy zase chcete lidem říkat co mohou a nemohou a řídit jejich životy v zájmu jakéhosi vyššího"obecného" blaha. Krize ke kapitalismu patří a patřit budou, je to forma očisty od slabých a neschopných (pro méně nadaném podotýkám firem, nikoliv lidí). Vy nabízíte jen socialismus tj. hlad, bídu, plánované hospodářství. Díky nechci.