Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Novinka. Pantograf jede jako rychlík

České dráhy dnes vůbec poprvé vypravují příměstský pantograf na rychlíkovou linku. Podnik chce otestovat soupravu dvou moderních pantografů City Elefant na trase Praha - Olomouc - Ostrava - Český Těšín.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

venoch

1. 5. 2009 5:24
je to asi spravny krok

Asi je to krok spravnym smerem, ale vazne, 140km za hod je maximalka? Co na tomhle chcete testovat? Snad jen pohodli. Proc se uz konecne nekdo nezamysli a neposlou se nasi zeleznicari na staz nekam ven? Treba do Japonska, nebo sem do Koreje? Tady jezdi vlaky 300km/h a je to rychlejsi cestovat po Koreji vlakem jak letadlem. A zpozdeni, za cely rok jsem zazil jen jedno a to bylo minus jedna minuta. A az mi zase nejaky streleny nadrazak napise, ze lzu, tak at se nejdriv podiva treba na net, na http://info.korail.com/2007/eng/eng_index.jsp" target="_blank" rel="nofollow">http://info.korail.com/2007/eng/eng_index.jsp, ve vlaku je net, obcerstveni, zastavuje plus minus jeden metr....muzete si z domu koupit i listek, pruvodni ma terminal a v nem vidi, jestli sedite na spravnem miste, ukloni se vam a da vam zadarmo vodu a susenku ;-D

0 0
možnosti

Olda

1. 5. 2009 12:20
Re: je to asi spravny krok

Určitě tam mají jiné nešvary, třeba nízkou odborovou organizovanost.

0 0
možnosti

dotaz

30. 4. 2009 16:45
zná někdo rozdíl v ceně Pendolíno - Elefant?

"

0 0
možnosti

Poborskiii

30. 4. 2009 17:03
Re: zná někdo rozdíl v ceně Pendolíno - Elefant?

Sedmivozové Pendolino stojí cca 700 miliónů, zatímco třívozový Elefant něco kolem 230 miliónů čili asi třetinu. V obou je přitom počet míst k sezení podobný: cca 330 v Pendolinu a cca 310 míst v Elefantu.

0 0
možnosti

Jekel

30. 4. 2009 16:45
Premrstena cena.

Kolik stalo 6 souprav rychliku pendolino? Nebyly to 4 miliardy kc. Maji skoro stejnou cenu jak ten mestky slon. To zase v americke skoda Plzen se budou radovat.

0 0
možnosti

Janett

30. 4. 2009 15:44
Poruchovost

Každý den jezdím vlakem mezi Opavou a Ostravou a musím přiznat, že je to opravdu pohodlný vlak. Bohužel ale často je nahrazen starým pantografem, protože Elefant je v opravně (ze 14 dní jeden třeba jen 2)...Snad mu delší tratě budou více vyhovovat...

0 0
možnosti

Dana

30. 4. 2009 15:39
Praha - Kralupy

Zajímalo by mne, proč tyto nové vlaky nejsou nasazovány ve větší míře na trase Praha - Kralupy. Jezdí zde staré pantografy (staré 40 - 50 let). Již třikrát se mi stalo, že se tento vlak rozbil a nebyl schopen další jízdy nebo po delším snažení strojvedoucího. Nechápu, proč trasa na Kralupy a dále do Ústí či Děčína je takto opomíjena.

0 0
možnosti

Poborskiii

30. 4. 2009 16:37
Re: Praha - Kralupy

Trochu vás zklamu, poruchovost těch nových vlaků bohužel není menší než u těch starých. Nasazovány nejsou ve větší míře, protože jich je prostě málo na ten počet vlaků a tratí kolem Prahy. A to neberu ani v úvahu, že by tyhle elektrické jednotky chtěli ve větší míře právě na Ostravsku a i jinde. Jen v Praze bude potřeba kolem 120 nových jednotek (míněno denně v provozu, takže s těmi v záloze tak 150), ale je jich zatím jen 44 (+3 v Ostravě). Objednáno jich je zatím pouze 60, takže ty staré vlaky v nejbližších letech jen tak nezmizí. A o využití vlaků z uvažované (ale zatím neobjednané) další výrobní série se hlásí i oblast kolem Brna, Plzně a nadále i Ostravsko. Co se týká opomíjení trasy do Kralup, tak vězte, že na trase do Benešova nejezdí žádný tento nový vlak, na rozdíl od Kralup, kde jich jezdí několik.

0 0
možnosti

JV

30. 4. 2009 14:47
hlavně tam budou asi fungující záchody

a ne ta hrůza v rychlících a osobácích(Y)

0 0
možnosti

+++

30. 4. 2009 13:49
Takže Elefanty jezdí v pražské a ostravské aglomeraci?

Co já vím, tak v sedmisettisícové ostravské aglomeraci jezdi 2. Slovy : dva.  A to ještě musejí jezdit i do Opavy. Vůbec, vozový park ČD  na Ostravsku evokuje doby dávno minulé, kdy Mirek Mamula byl ještě mladým stranickým kádrem a zvuk při brždění těchto souprav zní jako Stalinovy píšťaly.  

0 0
možnosti

Kuliferda

30. 4. 2009 13:58
Re: Takže Elefanty jezdí v pražské a ostravské aglomeraci?

Ono s tou Prahou to taky neni nijak slavny. Na trati na Beroun jezdi jen mimo spicku, aby jim to lidi moc neosoupali. Jeste by mohli vytahnou uhlaky, protoze stary pantografy se jim uz za jizdy rozpadaji a tech par co jich zbyva jsou spis muzejni kousky.

0 0
možnosti

Jarda

30. 4. 2009 13:22
Ředitel vykazuje činnost

Ředitel vykazuje činnost, aby bylo jasno, za co má půl mega měsičně?!!?

0 0
možnosti

Pepa

30. 4. 2009 13:28
Re: Ředitel vykazuje činnost

Myslíte, že ředitel přišedší z pojišťovny by na něco takového přišel?

0 0
možnosti

kwich

30. 4. 2009 12:55
Jezděte bez zavazadel

Když si do Pendolina vezme jen každý desátý člověk trochu větší kufr, musí jej nechat v uličce. Nedej Bůh aby si tam výbavu hokejista.

Jsem zvědav, jak se protlačí průvodčí Elefantem, když si každý vezme jen něco většího než aktovku, která se vejde do úzké přihrádky nad hlavou.

0 0
možnosti

Pepa

30. 4. 2009 13:30
Re: Jezděte bez zavazadel

I ve švýcarsku jezdí na rychlíkách patráky. Průvodčí klidně projde. Stanic je málo. Nemějte péči. A uvidí se, zda se to osvěčí nebo ne. Jinak ten vandalismus je i v okolí Prahy.

0 0
možnosti

Dean

30. 4. 2009 12:55
nechápu 1. třídu v S-Bahnu... Ostraváci ničitelé

ty soupravy jsou fajn... v okolí Prahy se s nimi jezdí dobře... spíš se bojím, aby při cestě na Ostravsko nedoznali újmy.... všichni víme, jak Moraváci dokáží s chutí ničit, jak umí zatočit se sedačkami (a to teď nemyslím o Baníkovcích, ale běžných Ostravácích).... Jinak moc nechápu, proč jsou na vlacích S-Bahnu v okolí Prahy v těchto vlacích zařazovány I. třídy... to je trochu zbytečné, ne?

0 0
možnosti