Diskuze
Deset věcí, které dělá vedení drah špatně
Děkujeme za pochopení.
jana
smutek
delám na dráze 20let ale taký bordel jaký je ted to je do neba volajíci.da se stym néco delat. dosavadním vedením asi teško.
Petr K
Jak zhrzena manzelka ci milenka
Pan Zak predklada jakesi hypoteticke desatero, ale odmita jej zverejnit jen dsti ohen a siru, byl vyhozen tak kvici jako strelena svine, ale dokud bral pul mega plat a mel auto s ridicem tak drzel hubu a krok, ma-li pan Zak padne dukazy necht poda trestni oznameni na vedeni CD a policie a statni zastupitelstvi at kona, takhle se chova jen jako zhrzena manzelka ci odkopnuta milenka, s takovym hystercenim at jde do haje.
vili
Platy manažerů ČD mne nezajímají, budoucnost české železnice
Mohu jedině souhlasit a připomínám,když jel kdysi dávno T.Zápotocký na Kladno a byl vyhozen z vlaku protože neměl jízdenku,tak na dráhu zanevřel a zavřel se peněžní kohoutek.Když jel Klaus autem,samozřejmě se šoférem podél tarti /jako ministr nebo předseda,nevzpomenu/a viděl motoráček poloprázdný někde na vedlejší trati,tak vznikla další vlna odporu k železnici a hned se začaly rušit tzv.lokálky.Podobnost čistě náhodná?
Ing. Pavel Ďásek
Platy manažerů ČD mne nezajímají, budoucnost české železnice
Platy manažerů ČD mne nezajímají proto, že zatímco já bych s jejich platy vyšel, oni z mého příjmu při svých nárocích zaručeně nikoli. Není pravidlem, že čím lépe placený, tím kvalitnější manažer, v současných podmínkách v zemi tomu bývá často naopak, viz ekonomickou situaci země. Žádný dosavadní generální ředitel ČD se neobětoval proto, aby zachraňoval českou železnici.
Problémem české železnice je její již 15 let trvající nestabilita plynoucí z mylných představ, že ČD jsou tzv. moloch, který je třeba rozbít, neochota změnit přístup vedení drah k poskytování služeb zákazníkům, z čehož plyne celá řada nedostatků počínaje koncepcí Jízdního řádu a tzv. kulturou cestování konče. Zapomíná se přitom, že když v roce 1919 vznikly ČSD, tak působily od Aše až po zakarpatsko-ukrajinskou Jasiňu, měly pouhých 9 ředitelství a vrcholově je řídilo Ministerstvo železnic. Jejich síť byla třikrát větší, než mají ČD dnes, nebyl Internet a výpočetní technika. Nyní jsou ČD řízeny ze 14 krajů, Generálního ředitelství a Ministerstva dopravy, které zajišťuje výkon akcionářských práv státu, o jejich prosperitu se prakticky nestará nikdo, vzájemná komunikace mezi jejich útvary vázne a jejich manažeři ( ti minulí i současní ) chápou tento podnik jako zboží a nikoli jako firmu, která má sloužit zákazníkům a národnímu hospodářství. Proto se na ČD více prodává, než získává, proto jedna organizační změna v krátkých intervalech stíhá druhou. ČD jsou neúměrně zatíženy neproduktivmí administrativou. Táži se: Která jiná firma by něco takového vydržela a jak dlouho to vydrží samotné České dráhy?
mayday CDrahy
mayday
Potesil jsem se nedavno pohledem na stanici ceskych drah, pochopitelne z dob Rakouska-uherska, slouzici dodnes.. Do dvaceti letech to byl pro mne sok. Vymlacena okenka pod okny pro nasyp uhli do sklepa, ani jedny dvere nedolehaji a jsou vsechny nenatrena, opadava omitka. Na zdi byla vyskova nivelacni znacka s barvou Rakousko-Uherskou. Vedle litinova vylevka z teze doby, uvnitr zasvivena jak jetel. Pomalovane zdi. Cekarna je zavrena, jizdni rad uvnitr neprectu, ale upadly cislovky minut, takze stejne nevim kdy to prijede. Po ulicce prichazi ozraly a moci na drazni budku u budovy. Vse je pokryto sedohnedym nanosem spiny. Prijizdi vlak, vypada ze ma prorezlou strechu, patrne to bude tricet let stara spina. CESI, Ceske Drahy, CHCE SE MI Z VAS BLEJT. !
fiksak
Ja vam reknu, kde je chyba.
Ceske drahy jeste nikdy nekoupily zadny osobni vagon pro vnitrostatni dopravu! Samy to zacatkem roku priznaly - nejnovejsi vagon je z roku 1988!!! A tak se cestujici musi kodrcat ve vetsinou vice nez 30 let starych, smradlavych vagonech s prosezenymi sedackami. Vagonech, ktere v zime netopi, ale zato oknama tahne. V lete si nezatahnete ani zaclonu na okne, protoze tam uz neni. To neni nedostatek penez, ale srani na lidi!
Yaqub
Re: Ja vam reknu, kde je chyba.
To se nedá takhle zjednodušit. Nakoupily se nové jednotky pro příměstskou dopravu, provedly se rekonstrukce starších vozů. To, že nové vozy Ampz a Bmz jsou určeny přednostně pro mezinárodní dopravu, není zas tak podstatné. Rekonstrukce, pokud by byly správně provedené mohou relativně levně životnost vozů i jejich kvalitu zvýšit.
Pravdou ale je, že ČD mají opravdu zoufalý nedostatek vozů a prováděné rekonstrukce jsou protkané takovým chaosem, že jsou možné úspory, či lepší kroky vidět na první pohled. Situaci si ČD navíc zhoršují naprostým zanedbáváním údržby, které zvyšuje náklady na opravy. Současný stav, ve kterém celkový věk vozového parku prudce stoupá, je alarmující. Na to vše jsou ale potřeba peníze a povolaní lidé. Peníze shora tečou, ale za filtr zvaný management se jich moc nedostává.
Jen ať bere vedení 300 000 měsíčně, když tomu bude odpovídat odvedená práce.
Nakonec jeden příklad. ČD platí firmě JLV za to, že na jejich spojích provozují restaurace. To, že by plno zájemců bylo ochotno platit drahám za to, že můžou na jejich spojích vydělávat, nikoho nezajímá.
Líba
10 špatných věcí
Nejhlavnější chyba je ta, že má vedení drah takové odměny. Myslím, že by vedení bylo přeplaceno i 70.000,- Kč měsíčně. Oni za tu flákárnu a lajdáctví berou nehorázné peníze.
PETE
ani ranu
Jezdim casto na Slovensko a kupuju si zpatecni jizdenku drazsi nez 1000,-Kc. Pokud nemam v kapse 5,-Kc, nadrazaci mi na nadrazi nedovoli se ani vychcat. Poprve jsem si to uvedomil, kdyz moje mezinarodni jizdenka stala 3400,-Kc a ja tu petikorunu opravdu v kapse nemel.
občan
Re: ani ranu
musíte si uvědomit, že odboráři na ČD tam nejsou pro Vás, ale že vy pro ně -aby dostávali štědré dotace od státu
slon75
Přeplacený management?
Pravidla jsou jednoduchá: buď za komerční cenu přetáhnete schopné manažery z "tržního" sektoru, který dráhy vyhrabou ze srač.k (což se současnému managementu z velké části povedlo), nebo se domluvíte s pár manažírky po 40 tisících a dráhy budou prodělávat miliardy.
Ti lidé, kteří dokáží velkou společnost postavit na nohy, prostě neberou svoje peníze zbůhdarma. Sice jim zaplatíte hodně, ale ušetříte tím minimálně 10x víc.
Boo
Re: Přeplacený management?
takže modrobolševikem dosazený p.Žaluda je schopný manager ?
Radek
Priklad za vsechno
Kamarad Slovak z Tater pracuje v Dansku....cestou domu vyuziva autovlak Praha-Kosice VZDY,KDYZ MU NEKDO V PRAZE MUZE KOUPIT LISTEK. Ono totiz listek na autovlak, stejne jako na vetsinu mezinarodnich spoju, na internetu nekoupite. Sam mi potvrdil, ze by tuto sluzbu (ocividne ziskovou pri plne vytizenosti) vyuzival daleko casteji,stejne jako mnoho jeho krajanu, kdyby zkratka bylo nejak mozne listek rezervovat na dalku.....tak si rikam, kolik by stalo rozsireni internetove aplikace o rezervaci na autovlak ci jine mezinarodni jizdenky....urcite ne vic, jak pul platu generalniho reditele CD. A toto je jen maly priklad, kde se da usetrit (vydelat)....takovych by se nasly tisice....