Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Parametry dálnic se sníží, musí se šetřit

Ředitelství silnic a dálnic začíná kvůli nedostatku financí šetřit. Mělo by se například stavět méně mimoúrovňových křižovatek, parametry nových dálnic by se snížily na úroveň rychlostních silnic. Škálu úsporných opatření dnes novinářům představil šéf ŘSD Alfred Brunclík. Úspora by měla činit až deset procent.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Emilek

1. 6. 2009 9:41
prodrazeni dalnic....

Kdo rozhoduje o tom, jak drahay bude usek dalnice? Napraed je nejaky navrh a podle toho se odhadne cena. Pak zjisti, ze v uzemi, kde pocitali jen s nejakym rypadlem, musi strilet. Protoze uz jsou pripojky z obou smeru hotove, povoleni k odstrelu je dodatecne potvrzeno. No a pak 4 obce v okoli prijdou o vodu, nekdo uplne, nekdo ma jen vlastni studnu zaneradenou chemikaliemi (coz, samozrejme, posudek od staveb silnic a dalnic popira) a kdyz se to pak prokaze posudky 5 dalsich znalcu (BTW musi si zaplatit obce) tak holt musi jeste pripocitat naklady na vodovody v obcich, vcetne privodu od pramenu v okoli.

0 0
možnosti

Valder

31. 5. 2009 1:25
Že by konec plýtvání?

V tomto státě všichni zainteresovaný krutě plýtvají s financemi. Je to tím, že nejsou jejich, ale státu. Na druhé straně projekty nerespektují vlastnická práva a životní prostředí v tomto státě a pak se se staví dálnice např. deset let. A to stojí další peníze. Co tak nejdříve smluvně zajistit pozemky, připravit projekty a pak provést čisté výběrové řízení. Nyní zainteresovaní jsou buď amatéři, nebo zloději. Jiné vysvětlení není pro předražené kilometry dálnic. A peněz máme tolik, že např kus dálnice necháme zhotovit a do roka ji samozřejmě opravíme, jelikož se zkroutila mrška jedna.

0 0
možnosti

celim

29. 5. 2009 18:29
Tak mě tak napadá,

jestli by nebylo pro obyvatelstvo(samozřejmě ne pro korupčníky), kdyby se zakázky zadávaly ne nejlevnějším firmám mezi předraženými, ale nejlevnější firmě na trhu!

0 0
možnosti

Karel

29. 5. 2009 15:53
souhlasim se zuzenim dalnic

Ja jsem docela pro. Kdyz se podivate na dalnice v tolik opevovanem zahranici (vsiml jsem si toho napriklad v Italii a skandinavii), nelze si nevsimnout, ze jsou casto az prekvapive uzke (a to uz ani nemluvim o normalnich silnicich, ktere jsou nekdy opravdu uzke (na druhe strane, uzka silnice zpusobuje, ze ridici jezdi pomaleji, na siroke naopak rychleji (z toho vyplyva jedna vec, chceme-li, aby nekde ridici jezdili pomalu, postavme uzkou silnici - usetrime a dosahneme kyzeneho efektu zpomaleni))). Vetsi stoupani by taky nevadila, protoze vykony automobilu se posunuly taky jinam, nez kdyz je brazdily S120 a Avie. Pripadne by bylo mozno na stejne sirokou vozovku umistit 3 pruhy misto dvou.  S modernejsim vozovym parkem souvisi i maximalni povolena rychlost. 160 km/h povazuju za naprosto adekvatni soucasnemu stavu dalnic, vcetne D1. Nebal bych se ani 180 km/h. Co bych privital, jsou ploty proti zveri. Jedine v co doufam, ze uspory nepujdou tak daleko, ze by to dopadlo jako v Polsku, kde jsou na ctyrproudove rychlostni silnici urovnove krizovatky, semafory a prechody pro chodce. To pak ta rychlostni silnice ztraci jakykoli vyznam, kdyz je tam vsude omezeni na 70 km/h a neustale stojite na semaforech.

0 0
možnosti

hop

29. 5. 2009 16:33
Re: Mylis se Karle

Ta uspora nestoji za to snizeni bezpecnosti.

Vetsi stoupani bude delat problem kamionum a ty budou brzdit provoz.

160nebo 180? Spocitej si usporu casu a na druhe strane prodlouzeni brzdne drahy. Auta mozna jsou lepsi ale clovek je stale stejny a jeho reakcni cas se nesnizil.

0 0
možnosti

jejda

29. 5. 2009 15:32
jejda

Celá léta jsem se domníval, že konstrukce dálnic / myslím spodku / je dimenzována na obrovské tlaky. Technologie našich dálnic je hoší než stavby "okresek" za Marie Terezie. Žádný makadamový "kufr", žádné vrstvení pevných materiálů. Základem je zhutněné bláto, které se v závěru smíchá s vrstvou vápence, rozmixuje s blátem a zhutní. Na to se dají vrstvy geotextilie, pár centimetrů betonu a vrstva živice. Po půl roce používání se musí frézovat a znovu dělat nové vrstvy. Nejdražší je všechno kolem, rozhodně ne vlastní vozovka. Jo  do toho se taky započítává "všimné" které musí dávat firmy při výběrovém řízení správcům silnic a dálnic aby dostali zakázku. Třeba dovolená do karibiku pro menežment.

0 0
možnosti

Bart

29. 5. 2009 21:16
Re: jejda

Schválně, kdo tady ví, co je makadam, ať udělá čárku.

0 0
možnosti

ulik

29. 5. 2009 15:28
to je blby napad

to je blby napad. Lepsi je stavet poradne a pomaleji, nez to flakat. Zase je na minsitersvu idio*t, ktery si neuvedomuje, ze dalnice budou slouzit staleti, takze se vypalti postavit je poradne. Navic, nez se projekt udela, vse se podepise, vykoupi, vysoudi, takze stavet se bude stejne az za deset let, a to krize bud nebude, nebo vsechno bude jinak.

Kdyby radsi se drzeli normy, a premysleli, jak motivovat firmy, aby dalnice staveli lacineji. Napr. se muzou podivat do Nemecka, kde investor (stat) stavbu rozdeli na mensi stavebni useky, aby ji mohli stavet mensi firmy a tim je stavba vyrazne lacinejsi. V CR cely mnohakilometrovy kus stavi jedna firma, ktera pak vyjde hodne draho. Proto v Nemecku je km dalnice lacinejsi nez v CR, ackoliv kvalita je o neco vyssi.

0 0
možnosti

auto_mati_k

29. 5. 2009 16:50
Re: to je blby napad

toto je kvalitní názor - 100% souhlas!

0 0
možnosti

Smirek

29. 5. 2009 15:19
A co takhle

Postavit polodálnici, povolit limit 160 km/h a 2 promile alkoholu v krvi. To není špatný návrh na projednání ve sněmovně, ne? Potom už stačí jen chvíli počkat až bude zase na silnicích volno.

0 0
možnosti

Pepa

29. 5. 2009 15:17
Souhlas, ale třeba šetřit mnohem víc !

Snižme parametry dálnic na úroveň okresek, např. že traktory a jiné polní mašiny (kombajny, žací stroje apod.) by mohly z dálnice sjíždět a na ni zase vjíždět kdekoliv, pravý krajní pruh by mohli používat i cyklisté a onlajňáci, v prostředním - dosud nevyužitém - dělícím pásu by mohly být prodejní stánky s melouny, třešněmi či burčákem, dálnice by se přestala úplně opravovat ..................mám spoustu dalších nápadů, rád je čobolákovi Gustávovi (jednoho takovýho už jsme měli) poskytnu.

0 0
možnosti

auto_mati_k

29. 5. 2009 16:55
Re: Souhlas, ale třeba šetřit mnohem víc !

:o)))

0 0
možnosti

:)

29. 5. 2009 14:45
vida, ze to jde

po tomhle snad volame uz leta, ne?

smutne je, ze se musi objevit krize, abychom zacali pouzivat zdravy selsky rozum

0 0
možnosti

jura

29. 5. 2009 14:47
Re: vida, ze to jde

to je normalni, tak to chodi v lidksem zivote i v zivote spolecnosti, statu...

0 0
možnosti

P.V.

29. 5. 2009 14:10
Dálnice

To pak nebude dálnice, ale rychlostní komunikace a pokud nebude splňovat parametry dálnic tak na nich bude daleko víc nehod. Takže raději nestavět nic než takové polodálnice. Rychlostní komunikace ať se staví na příjezdu do velkých měst.

0 0
možnosti

AAA

29. 5. 2009 14:19
Re: Dálnice

Aha, takze kdyby misto dostavby D11 mela tenkrat vzniknout jen rychlostni silnice, tak by bylo lepsi nechat tam tu starou silnici smrti?

0 0
možnosti