Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

ČSA šetří: mechanici nebudou kontrolovat letadla před startem

České aerolinie chtějí na pražském letišti zrušit dvojí kontrolu letadel před startem. Dosud stroje kontrolovali mechanici a členové posádky, nově by měla kontrola zůstat pouze na posádce. Nový systém se již uskutečňuje ve zkušebním provozu. Informaci ČTK potvrdilo vedení společnosti. ČSA chce zrušením kontroly ušetřit práci mechanikům, se kterými je firma v dlouhodobém sporu ohledně výše platů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

litaci...

11. 6. 2009 12:44
hruza

Vazeni, kdyz klekne auto tak je odstavite u silnice a zavolate odtahovku.

Kdyz klekne letadlo tak "pada" a zalezi na schopnostech stroje, zda se da vubec pilotovat a take na pilotech, zda jsou schopni pilotovat, neb nekteri z nich si to pri vycviku pekne odflakli a jen malo z nich ma zkusenosti jak zachazet se stroji bez motoru... Jak premenovat vysku v rychlost.Piloti maji umet pilotovat, ne znat jak funguji sterace a blikace, ne znat jak funguje motor, ne znat jak.... Predletova prohlidka pilotu je zevrubna, prakticky kontroluji jestli tam maji motor :))) a jestli nejsou kola vypustena.... Rika se tomu "vizualni kontrola".

Mechanici jsou odbornici ne na litani samotne, vedi ze se letadlo musi pilotovat (at uz pilotem ci pocitacem) aby letelo... Vedi ale jak funguji ty sterace a blikace, jak funguje motor, jak... Aneb, timto narizenim chce CSA usetrit na nespravnem miste. Nejspis o tom rozhodl management typu "povolanim manager" - "povolanim reditel" a to kdekoliv, u jakekoliv spolecnosti at je letecka ci na vyrobu knofliku. Tam kdyz udela spatne rozhodnuti jak usetrit tak nanejvys knofliky nemaji dirky. To nikoho nezabije.Prosim, aby si tu vsichni uvedomili ze tu jde o zivot - o zivoty, ze takoveto rozhodnuti bude brano jako nespravne az se budou vysetrovat nehody ktere to zpusobi. Problem je, ze kdyz pilot neprezije je to ve vetsine pripadu klasifikovano jako jeho chyba, a pokud prezije dooost casto take.

Tvrzeni, ze ostatni to tak delaji taky je jako kdyby mi nekdo rekl ze ostatni z toho mostu skocili... Mam skakat taky?

Preji vsem pekny den!

0 0
možnosti

:-)

10. 6. 2009 17:02
To jo.

Mechanici nebudou kontrolovat letadla před startem, nýbrž až po pádu.

0 0
možnosti

:-)

10. 6. 2009 17:05
To jo. (#2)

Až mi budou chtít policajti tvrdit, že jsem si měl káru zkontrolovat před jízdou, odkážu je na mého právního zástupce. Když je možné tohle v ČSA, on už pro ně hravě vymyslí něco veselého.

0 0
možnosti

Radek B.

10. 6. 2009 15:14
.

Zisk, zisk a jenom zisk a to za každou cenu. Tak už to došlo i do civilního dopravního letectví. Zvracím a letadlem už holt nepoletím, dokud se uvažování těchto takypodnikatelů neuzdraví. Protože to, že si koupím značkový DVD přehrávač a druhý den ho jdu vrátit, protože nefunguje, to se dá překusnout, ale do nezkontrolovaného letadla prostě nevlezu.

0 0
možnosti

MOD

10. 6. 2009 15:04
to je zcela správné!!

Letadlo se má zkontrolovat až po přistání, aby se vědělo, proč vůbec doletělo. Jediné řešení, jak nestrašit cestující před letem.

0 0
možnosti

akcionár

10. 6. 2009 14:35
načo kontroly?

Tieto kontroly navrhujem zrušiť. Stačí kontrolovať čiernu skrinku po páde lietadla. Táto dopodrobna povie, prečo lietadlo spadlo. Ušetrí sa tým spústa peňazí v aerolinkách, lebo pád lietadla zaplatí poisťovňa.

0 0
možnosti

Dick

10. 6. 2009 14:26
Prasata

Argumenty typu žádný předpis nenařizuje... u Air France výměna rychloměru taky nebyla mandatorní. Jak může takhle blbě někdo argumentovat - samozřejmě to není nic co by Úřad pro civilní letectví netušil, jenom účelově argumentuje jsou s ČSA domluveni a jdou jim z nějakých důvodů na ruku.

0 0
možnosti

marty

10. 6. 2009 12:42
Vzhledem k nedávné havárii

Airbusu, která byla s největší pravděpodobností zaviněna technickou závadou, mi tento přístup ČSA připadá poněkud nejapný.

0 0
možnosti

jock

10. 6. 2009 10:42
totalitní praktiky komunistické hrůzovlády

stejně ty dvojí kontroly byly zavedeny  v době totalitní komunistické hrůzovlády (jak je podrobně popsáno ve vzpomínka Honzy Čecha), odstraněním těch kontrol se odpoutáváme od neblahého dědictví minulosti a jdeme tak vstříc pokročilé úrovni demokratické západní Evropy, kde už mnoho let postačuje kontrola ze strany pilotů, kdo ty kontroly obhajuje tak je skrytý bolševik, protože brání odstranění totalitních komunistických metod, pravidel a postupů... jak již správně řekl na sjezdu ODS předseda strany Ing. Mirek Topolánek: největší hrozbou budoucnosti jsou relikty totalitní minulosti ...

0 0
možnosti

Rambo

10. 6. 2009 10:04
Pár zpráv z poslední doby

11.4.2009 Letadlo ČSA mělo technickou závadu, a proto se muselo vrátit zpět na pražské Ruzyňské letiště. Airbus měl namířeno do mexického Cancúnu, zhruba po dvou hodinách letu nad Severním mořem pilot oznámil technickou závadu a musel se vrátit

9.3. 2009 Technické problémy přinutily už minulý týden pilota Airbusu A-310 Českých aerolinií, aby se po startu z New Yorku, vrátil zpátky na letiště JFK. Odstartovat se nepodařilo ani napodruhé a středeční let byl nakonec zrušen.

V únoru měl Boeing ČSA nehodu v lotyšské Rize, krátce před tím letadlo na lince z Moskvy údajně nemělo dobře dotaženou matku na čerpadle. Poruchy se vyskytly také na letu z řecké Soluně či na lince do Bratislavy. ČSA však připomínají, že počet technických problémů odpovídá stále se zvyšujícímu počtu letů... a podobný kecy jako že se jednalo o drobnou závadu. Air France ajk se ukazuje taky mělo jen drobnou závadu.

0 0
možnosti

hans

10. 6. 2009 9:57
???

A jako další úspora bude zrušení pilotů,k čemu tam jsou když maj letadla autopilota?

0 0
možnosti