Diskuze
V Česku vyjíždí první vodíkový autobus, sestrojili ho jaderní vědci
Děkujeme za pochopení.
Milda
Takhle jsem se dlouho nezasmál.
"Je to bezpečný,akorát se k nádrži nesmíte přibližovat se sirkou" Ale jinak samozřejmě souhlas,to je dobře že se takovéto projekty podporují.
Béďa
Gratuluju.
Úplně mi vyrazilo dech, že jsme na špičce. To je něco jiného než zemní plyn nebo řepka. Doufám v to, že MHD bude na vodík jezdit brzy všude. Jako daňový poplatník souhlasím, aby se tyto věci dotovaly z daní. Nafta dochází a je jí potřeba na jiné věci než na pálení. Smradu v Praze mám taky plné zuby.
Jamned
Okradeny danovy poplatnik.
26 litru ekvivalentu nafty je spotreba tohoto autobusu a kolik stoji litr kapalneho vodiku? Na vyrobu litru kapalneho vodilku bude asi zpotrebovane take mnozstvi energie ze tento autobus nema sanci provozu. Proc dava stat 80 milionu korun soukrome firme ktera kdyz chce nejaky projekt uskutecnit tak si ma pujcit kdyz nema volny kapital. Miliony korun od danovych poplatniku na nerealisticke projekty to politici umi okradat danove poplatniky.
Yaqub
Re: Okradeny danovy poplatnik.
26 litrů ekvivalentu nafty, má nejspíš znamenat množství vodíku o stejné ceně jako 26 litrů nafty. Vodík je často vedlejším produktem mnohých provozů, tak je tomu například v Neratovicích. Mimo jiné proto se taky ten autobus objevuje právě tam. Nevím, jak jste přišel na to, že autobus "nemá šanci provozu". Stát dává 80 milionů proto, že pokud by například Škodovka začala autobusy sériově vyrábět, nebo dokonce vyvážet do zahraničí, přiteče za to státu spousta peněz na daních zpět a ještě se omezí znečištění ve městech. Právě do takových věcí se investovat má. Když USA cpaly peníze do vesmírného programu, taky myslíte, že to bylo k ničemu?
kocour
prvni vodikovy autobus
Takovejch projektu us bilo ! Dokonce auta na slunecni energyji, tobi melo bejt zadarmo pac slunce je blby a vichazi kazdej den a se nestara jesli ho negdo pouziva bez lycence a patentu nebo ne. A toho vodiku je taki fsude plno, more sou plny H2O, jenze vazany f ty vode a dostat ho ven stoji more energyje a to je pravje to co potrebujeme. Stejnej potfuk je ten ethanol coho pridavaj do benzynu. je potreba nejaka energyje k destylacy toho etanolu, a se pouzivaj ropny virobki, a gdys to spocitaly kolem a kolem zjistily ze spotrebujou vic ropi nez gdybi to davaly do palif primo a zapomnely na ten ethanol nebo ho raci vipyly. Ale voni ne si mislim ze se snazej lit presvjecit ze to perpetuum mobile preci jenom muze egzystovat.
Ach jo (bls1)
Víc informací by neškodilo
Ty tři zdroje jsou: elektřina z vodíkových palivových článků, z baterie a z kondenzátoru? Kondenzátor tam má funkci něco jako rychlá vyrovnávací paměť? Aby zadržel energii při brzdění, kterou není baterie schopná tak rychle pobrat nebo aby pomohl při velkém odběru při akceleraci? Nebo kvůli vyšší účinnosti?
Dan
Re: Víc informací by neškodilo
Pri brzdeni se elektrina v motoru vyrabi a skladuje se v akumulatoru. Akumulator ale nedokaze dat tak velky proud, jako to umi kapacitor, ale ten ma zase malou kapacitu (Ah). Takze se kombinuji vyhody vsech zpusobu uskladneni elektriny.
Pedro
se sirkou
... se sirkou ne, ale cigaro bejt muze ! To benzinovemu autobusu nevadi ani jedno !
Milivoj
Jen začátek
Následovat bude vodíková bomba sestrojená autobusáky!