Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Unikátní zážehový čtyřválec. Motor roku poprvé pro Volkswagen

Letošní anketa o motor roku zná své vítěze. Celkové prvenství, které se počítá z hlasů získaných v jednotlivých objemových kategoriích, získal unikátní zážehový čtyřválec Volkswagen 1,4 TSI Twincharger, který současně získal první místo v kategorii Ekologický motor roku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ivan

25. 6. 2009 23:32
Staré pravidlo

Objem ničím nenahradíš!

0 0
možnosti

mikes

26. 6. 2009 9:52
Re: Staré pravidlo

Proc?

0 0
možnosti

Tak

25. 6. 2009 22:42
Technicka zajimavost - to je vse !

Zvysovat vykon motoru je slepa ulicka !

Volwagen ale stale pracuje na technologii  STOP - START, kde je to ? 

Montuje to uz do aut Hyundai ! 

To je teprve  skok dopredu !  Snizi to spotrebu pohonych hmot  ve mestech, a take mnozstvi vyprodukovanych vyfukovych plynu.

0 0
možnosti

Luděk

26. 6. 2009 8:07
Re: Technicka zajimavost - to je vse !

Ale zvýší to spotřebu startérů a akumulátorů. Nic není v autě zadarmo.

0 0
možnosti

Mgr. Milda

25. 6. 2009 22:19
Německá převaha pochází z Technické University

jak v Mnichově, tak v Erlangenu se pracuje na teorii i praxi takových motorů. I BMW financuje na TU Mnichov třeba vzduchový tunel a řadu projektů. Vlastně bychom z toho měli vyvodit, že investovat do našich vysokých škol a financování úkolů souvisejících s technickým rozvojem našeho průmyslu by nám také něco přineslo. Diplomky a dizertace by v tomto směru rozhodně nebyly ztrátové.

0 0
možnosti

Kyle Siddhárta Gautama

27. 6. 2009 0:14
Re: Německá převaha pochází z Technické University

To není cílem našich vládců. Ti rozhodli v devadesátých létech minulého století, že naše země přeskočí etapu vývoje a rovnou se bude vrhat jen na výrobu automobilů, prostitutek a lízátek .Do vzdělání investovat je nežádoucí, neboť by to mohlo narušit hladký přísun pracovních sil do výše jmenovaných perspektivních odvětví. A peníze , které se ušetří, je nejlepší rozkrást ve státních zakázkách .

0 0
možnosti

molo

25. 6. 2009 21:39
jo

A ůplně nejlepší jsou motory kolem litru a na to napasovat 2 turba.Nebo radši 4 ,jestli se vejdou.-)).naše děti neuvěří,že existoval motor,co vydržel milion

0 0
možnosti

Kylie

25. 6. 2009 22:26
Pokud vím ...

... tak na takových motorech se OPRAVDU pracuje (cca  LITRové tříválce s turbem jsou  "za dveřmi" ...)

Pěkný den  (raději s něčím  OBJEMnějším a  víceVÁLCOVÝM  ,-)

0 0
možnosti

hms

25. 6. 2009 20:34
Na fotce je TDI !!!

Jo holt - "profesionalni" prace novinaru.

0 0
možnosti

Daniela

25. 6. 2009 19:19
1!

Motor tedy při stejném výkonu je lehčí. Šasi a následně celý vůz vyjde taky lehčí a měl by díky tomu spotřebovávat méně paliva.

0 0
možnosti