Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Dopravní navigaci už poslouchat nebudu, pojedu si svojí cestou

Jistě se vám to už také stalo. Jste na dálnici v místě, kde to příliš neznáte, a spoléháte se na navigační systém. Navigace ale najednou zahlásí, že se z kanálu dopravního zpravodajství TMC dozvěděla, že vpředu je ve směru vaší cesty několikakilometrová kolona, která znamená zdržení třeba půl hodiny.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Luděk

3. 7. 2009 9:39
Navigace

Kdo je tak blbej, že bez navigace netrefí, ten by snad ani neměl mít řidičák...

0 0
možnosti

Matej

3. 7. 2009 0:21
Navigace

Navigaci nemam a taky vzdycky dojedu. Ve dne se orientuji podle slunce a v noci ... radsi jedu jen tam kde to znam :-)

0 0
možnosti

Alfik

3. 7. 2009 18:43
Re: Navigace

přesně tak. Jezdím i tam kde to neznám jako jsem to dělal roky před navigacemi.

0 0
možnosti

F

2. 7. 2009 14:08
2.generace nepomuze

dokud nebudou ridici poslouchat rozum.

Jinak v Britanii je GPS oblibena kratochvile nekolika vesnic, kde si v jedne vesnicce vydelavaji treba tim, ze tahaji luxusni sedany z brodu pres potok, kam kazdy den nasmerovala navigace nekolik aut. Nakladaky zaklesle pod viaduktem, ktery byl proste prilis nizky, ale navigace je tam nasmerovala taky nic zvlastniho.

K tem objizdkam - v jedne vesnici blizko letiste maji tisicove zacpy aut prave proto, ze si vsichni zvoli objizdnou trasu ne po hlavni, aby se vyhnuli zacpe.

Tohle nejaka druha generace komunikujici spolu navzajem moc nevyresi - smerovat desitky tisic aut po ruznych trasach pres objizdku v realnem case je ukol pro superpocitac s neuralni siti, a jeste pekne obtizne algoritmy. Protoze lidi jsou lidi a chovaji se jako stado. Uvedomte si tu slozitost problemu - kdy ma jeste posilat ridice pres tu objizdku, a kdy uz je ma smerovat rovne? To vse v realnem case? A lidi by tu navigaci stejne nemuseli poslechnout. Nejvetsi zacpy stejne vznikaji ve vlnach, kdy ne vsichni ridi jedou stejne rychle, pak se tvori stojate vlny a podobne. To by vyresilo jedine auto bez ridice, rizene centralnim dispecinkem, ktere by presne dodrzovalo doporuceny rozestup a rychlost spolu s ostatnimi.

0 0
možnosti

steve

3. 7. 2009 18:50
Re: 2.generace nepomuze

to by ale pak nebylo o řízení ale o hovně, to by mohli pak jezdit už jen automatické autobusy. jednodušší je nespoléhat furt na techniku. prostě před cestou mrknu na mapu zapamatuju trasu, zjisti kde je uzavírka a kde se v jakém čase tvořej kolony. vyjedu dřív aby mě nemuselo nějaké zdržení kvůli nenadálé situaci nervovat. No a pak nepotřebuju navigaci a nemusímse za jízdy pod tlakem rozhodovat kam rychle odbočit.........

0 0
možnosti

Terry

2. 7. 2009 13:40
Technika x logika

Bez navigace na cesty delší než cca 30km prakticky nevyjíždím (už jen kvůli hlasovým info o překročení limitu rychlosti :-). Mé dvouleté zkušenosti:

a) Je třeba se stále řídit logikou a VNÍMAT směrové značení & čísla silnic (jinak vás např. občas čeká vjezd do jednosměrné ulice v opačném směru, nebo úzké silničky či polní cesty, ač jejich použití je předem zakázáno)

b) Navigace úžasně usnadňuje řízení. Soustředíte se jen na na dopravní situaci. O přínosu vlastních POI (např.odlehlé cíle, adresy) ani nemluvě

c) Rozdíl v přesnosti mapových podkladů Atlas pro Západní Evropu a Česko je stále značný  (nemluvě o nefunkčním RDS-TMC u nás)

d) A trochu romantiky nakonec. Ty drobné chyby viz ad a)  občas umožní poznání nádherných míst, které byste při vaší cestě třeba někde po Bretagni  dozajista minuli 

0 0
možnosti

Kubrt

2. 7. 2009 14:29
Re: Technika x logika

Čím méně se používá hlava, tím více člověk zakrňuje. Telefonní čísla v mobilu, informace na netu, slovíčka v translatoru. Není to dobrá cesta.

0 0
možnosti

Arnošt

2. 7. 2009 12:17
Navigace.

Zkuste dojet podle navigace do Káraného, nebo do Nového Vestce.  Podle navigace máte dvě možnosti. Buď přes neexistující most (t.č. rozebraný) nebo přes zákaz vjezdu (vodárenské pásmo) Při tom stačí vypnout navigaci a jet podle klasického značení. Obecně platí, že rozchází-li se směrové značení s navigací, nevěř navigaci!

Kdo tomu nevěří ař si to zkusí. Uvedený příklad platí pro směr od Prahy i i od Turnova (R 10). 

0 0
možnosti

Lagarto

2. 7. 2009 12:39
Re: Navigace.

muze se stat, ale paklize je navigace aktualizovana (min. 2x do mesice pripojit na net), tak ma dlouhodobe uzavirky k dispozici. Problem je ale v neustale aktualizaci, coz je nekdy problem. Proste se zapomene, nebo nefunguje synchronizace, nebo proste mam delsi dovolenou bez pristupu na web.... Nedavno se mi stalo, ze jsem si delsi domu nestahl aktualizace a v navigaci mi "visela" starsi uzavirka (za Hradcem smerem na Sumperk) z duvodu rekonstrukce silnice. Ale neveril jsem ji (znam to tam) a tak jsem projel o.k. Je to o zkusenosti, citu, ale i sledovani znacek. Neverim 100% navigaci, ale ani 100% znaceni... Navic mam v aute vzdy autoatlas!

0 0
možnosti

slon75

2. 7. 2009 11:48
Ve 2. generaci navigací

By spolu navigace všech vozů mohly spolupracovat a nabídnout rozložení dopravy rovnoměrně na více alternativních tras.

0 0
možnosti

Lojza

2. 7. 2009 11:38
Jenom sen ...

Prvním snem je funkční RDS-TMC systém v ČR. Není. A to, co ukazuje ohledně kolon a havárií jsou bláboly na špatných místech a v špatném čase.

Druhým snem je používání GPS navigace v každém autě. Osobně mám několikaletou zkušenost s ježdění podle GPS v Bavorsku (zejména Mnichov) a popisovaná situace se mi nikdy nestala. A to mají ukázkově funkční RDS-TMC a tipuju, že polovina aut má navigaci.

0 0
možnosti