Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Budoucnost motorů naživo

Umíte si představit čtyřválcovou luxusní limuzínu Mercedes-Benz třídy S se spotřebou nižší než čtyři litry paliva na sto kilometrů? Podle stuttgartské automobilky Daimler AG to není sci-fi, ale obraz poměrně blízké budoucnosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pavlik

1. 9. 2009 22:33
No hlavne, ze to nema tu serednou tlamu.

Konecne prisel Mercedes na to (po WV), ze takova chladici maska, ktera se dodnes montuje v ruznych podobach je pouze na povzbuzeni menecenosti nekterych jedincu a na uspokojeni nevkusu Arabskych zakazniku. Jinak je to nesmysl po aerodynamicke tak i esteticke strance.

0 0
možnosti

Karel Růžička

31. 8. 2009 15:32
Laboratoře Alberta Einsteina v USA

archivují projekty dávno odzkoušených a do života uvedených motorů o výkonu

200 HP a spotřebou  1l/100 mil. Jen mocné naftařské lobby  drží tyto  převratné vynálezy pod pokličkou. Rozvinutím teorie "Brownova pohybu" a zdokonalením využití spalování molekul v procesech hoření, byl  počátek a jen malou kapkou v nepřeberném množství projektů úspor energie.

0 0
možnosti

 

31. 8. 2009 18:24
Re: Laboratoře Alberta Einsteina v USA

A teď prosím tu moji - O pejskovi a kočičce.

0 0
možnosti

Mgr. Milda

31. 8. 2009 14:27
Tak trochu vytíračka

můj současný vůz, E270CDI kombi, dokáže při delší jízdě i při zcela normálním způsobu jízdy spotřebu pod pět litrů už dnes. Přeprogramování palubního počítače optimálním programem s důrazem na spotřebu by sice snížilo o 20-30 % maximální rychlost (v současnosti 220 km/h) a zrychlení, za to by už dnes bylo možné jezdit standartně pod 5 litrů, prosím, u vozu s vlastní vahou 1,6 tuny! Kdyby tak byly přeprogramovány všechny moderní vozy, snížilo by to spotřebu daleko více, než rychlostní omezení na dálnici.

U hybridních vozů jsou neúměrně vysoké náklady na výrobu vozu, při té se vydá více energie, než kolik vůz za své životnosti může ušetřit. Tudy cesta nevede. Poměrně nízkým nákladem lze však optimalizovat už současné vozy s TDI, CDI a jak se ty přímé počítačem řízené vstřiky jmenují.

0 0
možnosti