Diskuze
Budoucnost motorů naživo
Děkujeme za pochopení.
Pavlik
No hlavne, ze to nema tu serednou tlamu.
Konecne prisel Mercedes na to (po WV), ze takova chladici maska, ktera se dodnes montuje v ruznych podobach je pouze na povzbuzeni menecenosti nekterych jedincu a na uspokojeni nevkusu Arabskych zakazniku. Jinak je to nesmysl po aerodynamicke tak i esteticke strance.
Karel Růžička
Laboratoře Alberta Einsteina v USA
archivují projekty dávno odzkoušených a do života uvedených motorů o výkonu
200 HP a spotřebou 1l/100 mil. Jen mocné naftařské lobby drží tyto převratné vynálezy pod pokličkou. Rozvinutím teorie "Brownova pohybu" a zdokonalením využití spalování molekul v procesech hoření, byl počátek a jen malou kapkou v nepřeberném množství projektů úspor energie.
Re: Laboratoře Alberta Einsteina v USA
A teď prosím tu moji - O pejskovi a kočičce.
Mgr. Milda
Tak trochu vytíračka
můj současný vůz, E270CDI kombi, dokáže při delší jízdě i při zcela normálním způsobu jízdy spotřebu pod pět litrů už dnes. Přeprogramování palubního počítače optimálním programem s důrazem na spotřebu by sice snížilo o 20-30 % maximální rychlost (v současnosti 220 km/h) a zrychlení, za to by už dnes bylo možné jezdit standartně pod 5 litrů, prosím, u vozu s vlastní vahou 1,6 tuny! Kdyby tak byly přeprogramovány všechny moderní vozy, snížilo by to spotřebu daleko více, než rychlostní omezení na dálnici.
U hybridních vozů jsou neúměrně vysoké náklady na výrobu vozu, při té se vydá více energie, než kolik vůz za své životnosti může ušetřit. Tudy cesta nevede. Poměrně nízkým nákladem lze však optimalizovat už současné vozy s TDI, CDI a jak se ty přímé počítačem řízené vstřiky jmenují.