Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Hejtmani chtějí jen České dráhy, soukromí přepravci zuří

Kdo se těšil v krajích na jiné vlaky než ty s logem Českých drah, bude zřejmě zklamán. Alespoň podle plánu krajských hejtmanů. Podle představy krajů totiž budou po příštích deset let jezdit na lokálních tratích pouze České dráhy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ing Pavel Ďásek

3. 12. 2009 10:08
Odpovědnost především

Postup krajů v dané věci je naprosto pochopitelný, protože za komplexní dopravní obslužnost a její kvalitu odpovídají především ony. Soukromí dopravci mají ze zákona možnost provozovat železniční osobní dopravu již od roku 1995, navíc již předtím se našla celá řada zájemců, ale poté, co si spočítali náklady, velmi rychle ze všeho vycouvali. Privátní železniční osobní dopravu dělají zatím s výjimkou Jindřichohradeckých místních drah ( JHMD ) pouze velké firmy, pro které není železniční doprava hlavní podnikatelskou činností. Samotné JHMD žijí z turistické atraktivity úzkokolejných drah a sponzorských darů. Jinak by se neuživily.

Přestože je relace Praha - Ostrava obecně považována za lukrativní, došlo k tomu, že si jeden soukromý dopravce nechal pro rok 2007 do Jízdního řádu zapracovat své expresní spoje a poté tři dny před zahájením jeho platnosti oznámil Českým drahám ( nikoli veřejnosti ), že tyto spoje prostě jezdit nebudou, protože nebyl technícky připraven. 

Kraje si opravdu nemohou dovolit, aby byla dopravní obslužnost v železniční dopravě závislá na technických a ekonomických možnostech privátních dopravců a aby pak ze dne na den musely řešit náhradní dopravu státním dopravcem, jako se již v minulosti stalo ( viz osud Jizerské dráhy ).

Co se týče projektu regiojet fy StudentAgency, stává se majitel této firmy obětí svých snaživých poradců, pocházejícím profesně z Českých drah, kteří mají velké oči a doporučují věci těžko splnitelné. Ale na to přijde později sám.. 

Co se týče Českých drah, tak tam je třeba udělat konečně pořádek, jenže do toho se za dlouhá léta nikomu nechce. Proto je situace taková, jaká je. Navíc se ČD v poslední době stávají útočištěm manažerů, kteří jinde nebyli příliš úspěšní.

0 0
možnosti

Filias

3. 9. 2009 21:49
ČD = Černá Díra

Nad jízdou vlakem jsem už zlomil hůl. Je to nejdražší, nejméně pohodlný a časově nejnáročnější způsob dopravy. Navíc si musíte zařizovat a plati průkazku na 3 roky abyste mohli jet polorozpadlýma, špinavýma vagónama "jen" o 15% dráž než vás vyjde jízda celkem novým klimatizovaným autobusem (který nedostává dotaci).

A hlavák v Praze je taky hrůza... co to je? Nádraží s předraženým občerstvením nebo luxusní nákupní galerie???

To jsou ČD opravdu už jen pro nádražáky a důchodce?

0 0
možnosti

Doubek

3. 9. 2009 17:54
Domnívám se, že

představitelé KSČSSD potřebují zaměstnat stovky úředníků--- proto nechtějí soukromé přepravce--- kteří umějí hospodařit a počítat. Kdežto státní dráhy jsou bezednou studnou na miliardy, z cizího krev neteče, řekl Paroubek.

0 0
možnosti

sr44

3. 9. 2009 12:52
Ptejme se,kdo koho platí?

České dráhy svým jednáním a krajští hejtmané nechtěně přiznávají vlastní spojení.Otázkou je kdo,koho platí?ČD=ČSSD?Nebo ČSSD tím,že dráhám přihrává kšeftíky a nepřipustí konkurenci?

0 0
možnosti

Josef

3. 9. 2009 12:21
Ministr soudruh Šutka kdysi prohlásil,...

že každý si svoji starú mamu odveze embéčkom, tak na co železnice.

0 0
možnosti

Potulný investigativní flašinet

3. 9. 2009 12:08
České dráhy jsou nejlepčejší!

Jedná se o díl č. 18

0 0
možnosti

Potulný investigativní flašinet

3. 9. 2009 11:49
České dráhy jsou nejlepčejší!

Jistěže socialistickým hejtmanům vyhovují České dráhy. U soukromých dopravců by jen stěží mohly některé členky ČSSD dělat takové prostopášnosti, jako např. Olga Zubová zde:

http://www.oranzada.cz/komix.php" target="_blank" rel="nofollow">http://www.oranzada.cz/komix.php

0 0
možnosti

Sly

3. 9. 2009 11:44
Jancura by byl levnejsi,

to je samozrejme problem. Jako likviduje line, nedochvilne a spinave autobusove dopravce, stejne tak by zlikvidoval i sebranku neschopnych notoriku s krycim nazvem CD. Nebo by museli soudruzi odborari pod tlakem konkurence zmenit svuj balkansky pristup k praci a zacit makat.

Navic je Jancura prikladem, ze lze vybudovat velkou firmu od nuly. To mu nemuze u zavistivych nul projit, pro volice socanu je kazdy bohaty zlodej, s vyjimkou Ratha, Grosse, Kocky, Krause, Zgarby a dalsich socialistickych multimilionaru - ti prihodi blbym ovcim pastelky a paralen a jsou tedy hodni.

Zkratka to odporuje socialistickemu svetonazoru, radeji budou vracet dotace a platit arbitraze, z nasich penez, jen aby si kapitalista nevydelal, aby lide nezjistili, ze se da cestovat kulturne a aby proboha proletari nemuseli pracovat.

0 0
možnosti

Saza

3. 9. 2009 12:04
Re: Jancura by byl levnejsi,

Promiňte, ale i když nejsem socan, tak je volím, protože to je to nejmenší zlo z celého politického spektra. A přesto preferuji, aby p.Jančura se dostal na koleje, protože to co provádí ČD nemá obdoby. Jenže to by byla konkurence a vraťme se o pár měsíců zpět, jak autobusy p.Jančury měly nehody a jak se snažili tiho ihned média aj. využít, skoro likvidační kampaň. A přitom úroveň cestování se zvedla o 100 % oproti jiným přepravcům a za lidové ceny a ještě fy p.Jančury má zisk. To je příklad Baťova systému a proto určitě p.Jančura na koleje a to co nejdříve !

0 0
možnosti

kiwi

3. 9. 2009 11:22
ČD

pracuji pro anglické zastoupení jedné japonské rejdařské firmy v odboru multimodální přepravy. Dám Vám všem 1 otázku. Pustili by jste kontejner plný plazmových televizí z Hamburku do ČR po kolejích, když víte, že od hranic za něj přebírají odpovědnost ČD? Nehledě na to, že kontejner je pro stálého zákazníka, který lpí na času dodávky! Odpověď? Jedině, že bych chtěl o kontejner i zákazníka přijít.

0 0
možnosti

Saza

3. 9. 2009 11:27
Re: ČD

Je to víc než smutné, ale musím vám dát za pravdu.

0 0
možnosti

kiwi

3. 9. 2009 11:07
to je jen osobní

co teprve, kdyby měli dát z ruky Cargo.

0 0
možnosti

Saza

3. 9. 2009 11:20
Re: to je jen osobní

V lednu jsme jeli rychlíkem Brno-Jeseník a za týden zpět. Strašné !!! Měl by si p.ředitel ČD zkusit jezdit těmito rychlíky a to není jen tato trať. Špína, vypravený vlak bez vody na WC a to je psáno rychlík, který vůbec nedodržel čas. Ve světě se dělá opatření proti chřipkovým a jiným virózám a tady u ČD mají viry zaručené podhoubí. Ryba smrdí od hlavy pane řediteli. Místo tak nehorázného platu, raději nějaký ten čistý vagonek a lidi, kteří ho i uklidí !

0 0
možnosti