Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Dráhy přestanou posílat pendolina do Bratislavy, byla drahá a nevytížená

České rychlovlaky pendolino od prosince nebudou jezdit do Bratislavy. Nahradí je obyčejnými vlaky EuroCity. Píše o tom dnes slovenský list Pravda, podle kterého chtějí České dráhy soupravu využít na jiné trase. Pendolina, která jezdila na lince Slovenská strela, na Slovensku skončí po třech letech.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Radek

16. 9. 2009 12:34
Drahá a nevytížená, jestli nás opět dráhy netahaj za nos,

spíš možná vůbec kolikrát nedojela ...

0 0
možnosti

bývalý železničář

16. 9. 2009 12:33
KONEČNĚ !!!

Byl to nesmysl od samého počátku - nafouknutá bublina zpanštělého rádoby "managementu" vedení ČD: italské jednotky dodané pro ČD nejsou ani zdaleka tak pohodlné, jako nové vozy pro EC vlaky, navíc nemají dostatečný prostor pro zavazadla - naše "pendolína" jsou dobrá tak pro dojíždění úředníků s aktovkou do zaměstnání, ale protože nemají ani zásuvky pro notebooky, tak nejsou použitelná ani k tomu ...

0 0
možnosti

TTSO

16. 9. 2009 12:26
Parní Slovenská Strela roku 1937 to dokázala za4 hod 20 min

Parní Slovenská Strela roku 1937 to dokázala za4 hod 20 min a na období roku 1939 se plánovalo zrychlení o dalších 10 procent ...

Tož tak Pendolino

0 0
možnosti

TTSO

16. 9. 2009 12:28
Re: Parní Slovenská Strela roku 1937 to dokázala za4 hod 20 min

omlouvám se přání otcem myšlenky ... nebyla parní ale motorová

0 0
možnosti

strojvůdce Příhoda

16. 9. 2009 12:07
škoda

Zatím jsem se Pendolinem nesvezl, ale rád to někdy učiním. Linka do slovenské metropole je ale zcela nevhodně postavená. Chtělo by to dva páry vlaků - z každého města jeden ráno a jeden večer. Příjezd do Bratislavy v 22.20... - odjezd pouze časně ráno - může být výhodný pouze pro Slováky, kteří třeba jedou na jednání do Prahy.

0 0
možnosti

Zuza

16. 9. 2009 11:38
Příplatek

Výhoda příplatku u Pendolina je pro mě především ta, že mám jistotu, že nepojedu vlakem s cigánama.

0 0
možnosti

Karel

16. 9. 2009 11:29
jen jednou

jsem jel Pendolinem z Ostravy do Prahy a také naposled.Pendolino je nepohodlné,prostor je tak ztísněný,že nelze ani natáhnout nohy,větší zavazadlo není možné uložit jinam než na podlahu.Vagony nemají kupé(je to jedna ratejna) a 40.minut zpoždění,což podle spolucestujících je normální.

0 0
možnosti

zdeněk

16. 9. 2009 11:11
vysvětlení zmateného článku

z bratislavi pojedou jen 4 vagony, které se v břeclavi připojí na vlak wien-berlin

0 0
možnosti

pteryx

16. 9. 2009 11:54
Re: vysvětlení zmateného článku

No jo, to je pěkné, Pendolína se pořizovala přece hlavně proto aby nevznikalo časové zpoždění při ježdění na "západ" - je to první vlak kompatibilní s našimi i západními zabezpečovacími obvody. Teď byl nějak povolený provoz Taurusu, tak tím se to asi řeší, tak pendolína kvůli problémům se spolehlivostí škrtli. Stejně je trochu škoda aby pendolína jezdily jen u nás doma, na to byla zbytečně drahá.

0 0
možnosti

L

16. 9. 2009 10:45
Kolik mas na hodinu?

Jestli si mam priplatit 180 korun za 20 minut, tak me to vychazi jako 3*180=540 korun na hodinu. To je za tyden 42.5*540=22950 korun a za mesic, ktery by mel presne 4 tydny by to bylo 91800 korun. Takze, kdo nema pres 90 tisic cisteho mesicne, tak to jejich pendolino nechce.

0 0
možnosti

pteryx

16. 9. 2009 11:57
Re: Kolik mas na hodinu?

To je demagogie, takhle se to nedá počítat. Podívejte se třeba na testy automobilů, když jedete úsporně tak máte spotřebu třeba 6 litrů, když jedete dynamicky tak to hodí třeba 9 litrů, ale v běžném kombinovaném provozu tím ušetříte třeba 5 minut na hoditně. Za nadstandardní úsporu času se v tomto světě tvrdě platí, to je fyzikální realita.

0 0
možnosti

Vítek

16. 9. 2009 10:40
Tak tomu neporozumí asi nikdo.

podle mně je to pouze o tom, že lidé za tak drahou přepravu nechtějí platit a ne, že by byl provoz dražší. Předpokládám, že pendolíno nemá větší spotřebu energie než vlak eurocity. Zase chtějí ČD oblbnout lidi a zdůvodňují to lží. Kdy už do vedení drah zasedlou rozumní a logicky uvažující lidé????

0 0
možnosti