Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Příští rok se Praha uskrovní, šetřit bude i na modernizaci MHD

Příští rok se Praha uskrovní. Šetřit bude na modernizaci vozů MHD, dopravních nebo rekreačních stavbách, ale i na cyklostezkách. Magistrát naopak navíc uvolní miliardu korun na provozní náklady dopravního podniku nebo na úklid chodníků. Vyplývá to z návrhu rozpočtu, který dnes schválili radní. Odsouhlasit ho ještě musí zastupitelé.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

celim

2. 12. 2009 8:55
Tak si tak představuji,

kolik by magistrát ušetřil stovek milionů, kdyby nebylo tunelu via OpenCard!!!Vzhledem k tomu za kolik by systém pořídil dobrý hospodář, tak se dá říci, že to mohlo být půl miliardy!!!!

0 0
možnosti

Ach jo (bls1)

2. 12. 2009 8:33
Odborníci neudrží myšlenku

Před pár měsíci zavedli na linku 16 nízkopodlažní tramvaje, aby vozíčkářům usnadnili cestování. Nyní změnili její směr, protože v módě mají páteřní linky. Tím přišla Modřanská větev o jeden směr, což je pro vozíčkáře špatná zpráva (jejich nástup se neobejde bez osobní asistence řidiče, takže každý přestup je komplikace - nehledě na navazování nízkopodlažních spojů). Potěšili jistě vozíčkáře jezdící z Řep na Žižkov, protože těm k dosavadní páteřní lince (poloviční interval) přidali ještě onu linku 16 (22 společných stanic).

0 0
možnosti

Ach jo (bls1)

2. 12. 2009 8:52
Re: Odborníci neudrží myšlenku

V podstatě odřízli modřanskou větev od spojení s metrem C (bezpochyby to cestující používali bezmyšlenkovitě a ve skutečnosti o to vůbec nestojí). Možné rozložení intervalů z Modřan se změnilo z 3-3-2 na 4-2-2 a kapacita zůstala stejná, pouze tak Modřany přišly o směr na Národní a posílil se směr na Výstaviště (kolem Magistrátu - to je asi ten důvod). Trasa 'páteřní linky 17' vede kolem Karlových lázní, kde je provoz tramvají veden ve společném pruhu s automobily a doplněn semafory. Takových míst už po Praze moc nenajdete.

http://www.praha4.cz/files/=27731/Info_PID_2009-18.pdf" target="_blank" rel="nofollow">http://www.praha4.cz/files/=27731/Info_PID_2009-18.pdf

0 0
možnosti

Elektronek

2. 12. 2009 7:22
Máme rádi radnici

Kdo vůbec potřebuje Libeňskej most, hlavně že máme opencard, turnikety v metru a prahu olympijskou

0 0
možnosti

Petr

2. 12. 2009 1:34
To je dobre netere nove tramvaje nestoji za nic

0 0
možnosti

klaudius

1. 12. 2009 22:09
Bémovci si už nakradli dost

soudruh Bém a jeho řiťolezci si už nahrabali dost, takže teď může jít celá Praha do zadele, to jim je jedno. je to hnus velebnosti, odcházím blejt

0 0
možnosti

vidi

1. 12. 2009 22:08
Co nákup - to podivnost

V MHD již podruhé Praha ( poprvé osobně Bém z voleje v Plzni na place) koupili nablind škodovácké nové tramvajové nevyzkoušené experimenty. Poprvé tzv. Porsche - nyní leze na světlo boží, že ničí koleje, nemohou projíždět všechny oblouky, kapacitně- prostorově katastrofa. V současnosti objednané experimenty vybrány  stejně. První kousek v Plzni museli  ztáhnout protože nepočítali s tím, že bude jezdit do zatáčky - mají jen zkušební kolej rovnou. Ve světě je dost renomovaných vyzkoučených typů tramvají od solidních prověřených výrobců (ČKD je už po smrti - takže tam nic) a určitě za solidnější ceny - asi rozhodují jiné faktory.

0 0
možnosti

celim

2. 12. 2009 9:00
Re: Co nákup - to podivnost

No četl jsem o krásných, moderních, nízkopodlažních tramvajích ve Vídni, které jsou cemově přinejmenším srovnatelné stěmi novými z Plzně! Tak dost dobře nechápu nákup neodzkoušených z Plzně!

0 0
možnosti

Tarquinius

1. 12. 2009 22:02
Osm miliard

Osm miliard spolknou další a další dálnice, co nejvíc utopit v tunelu Blanka. Na tom se radní a pan primátor spolu se svými kamarády nejvíce napakuje. A socky ať jezdí špinavou MHD...

0 0
možnosti

David

1. 12. 2009 20:17
pozabíjet pražskou ODS

vyhodit špínu Béma a celou tu modrou bandu zlodějů z okna i s celou Opencard a jejich mafiánskými praktikami - pak se bude šetřit snáze

0 0
možnosti