Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Podtrženo, sečteno: loňský schodek podle Fischera dosáhl 195 miliard

Schodek státního rozpočtu za loňský rok dosáhl podle předběžných údajů ministerstva financí 195 miliard korun. Rozpočet byl původně schválen se schodkem 38,1 miliardy korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M. Komárek

4. 1. 2010 21:56
Fischer s Janotou demisi!

proboha za co bojujou? Co si to namlouvají? Jsou jen loutkami v rukou Paroubka a Filipa, navíc svojí (celkem nepochopitelnou) popularitou (pokud je populární jen politik, který nic nerozhoduje, nic  neřeší a jen hezky mluví, jdu to okamžitě dělat) nejen zakrývají, kdo je skutečným viníkem celé situace, ale ještě mu nahrávají. Pánové Paroubek a Klaus tedy ač hlavními viníky současné politické destability, jsou nakonec vnímáni jako zodpovědní politikové! Politika není jen svinstvo. Je to především komplikovaná hra pro jednoduché diváky. A pan Paroubek se ukazuje jako vynikající herec. A Topolánek s tou svoji stále opakovanou pravdou je už skoro na odchodu ...

0 0
možnosti

P. Šimurda

3. 1. 2010 16:07
Velká koalice by se mi líbila

a panem Fišerem v čele.jak chce pan prezident. To bychom byli velmi spokojeni, já i pan prezident.

0 0
možnosti

J. Balcar

3. 1. 2010 16:26
A kam by taková koalice "velká" vedla?

Každý si dovede představit většinou jen to, co už zažil. Zažil jsem velkou smluvní opoziční koalici a ta vedla jen k rovnoměrnému obsazení koryt. Vzhledem k tomu, že zmizel opoziční ukazováček, poukazující na vládní nešvary, nevedlo to k ničemu jinému, nežli k upevnění korupčního a klientelistického prostředí. To s panem prezidentem chcete? Nebo si to mám představovat jinak? Něco jako chytrá horákyně? Oblečená - neoblečená, šetrná - rozhazující, pěšky - na koze, sociálně citlivá - dravě kapitalistická? Třetí cesta mezi země třetího světa? Jak, pane kolego...???

0 0
možnosti

J. Balcar

3. 1. 2010 15:42
Kde berete tu jistotu, že po volbách vznikne vláda?

Já si tím zdaleka jistý nejsem a nemyslím, že bych byl ve svém pohledu na věc psamocen. Vždyť síly se tříští čím dál víc. Na jedné straně Schwarzenberg s Kalouskem, na druhé Zeman se Šloufem. Volby patrně nevyhrají, ale český rybníček mohou rozčeřit natolik, že sestavení vlády bude hodně komplikované. Kde je psáno, že vítěz voleb dokáže sehnat upocenou většinu? Je tu efekt několika voleb a velká koalice by ty další notně posunula. Aby nám pan Fischer nevládl ještě pár let.

0 0
možnosti

P. Šimurda

3. 1. 2010 15:52
Re: Kde berete tu jistotu, že po volbách vznikne vláda?

Ano..já a pan prezident si přejeme, aby vládl s politckým mandátem velké koalice.Samozřejmě, do voleb to musí Džordžíno i Mirek tvrdě odmítat, protože musí bojovat o svou vládu,...ale když to bude tak, jak Vy říkáte...tak potom pokrčí rameny a řeknou...jinak to nešlo...ve skutečnosti jim oběma spadne kámen ze srdce...protože vládnout v té době není záviděníhodné...

0 0
možnosti

P. Šimurda

3. 1. 2010 14:53
Je třeba zdanit důchody a sociální podpory

, samozřejmě i podpory v nezaměstnanosti. Systémem "nalej vylej", např.16 procent přidat, 16 procent zdanit. Tím bychom např. rázem splnili Maastrichtská kritéria.Postavili bychom nezaměstnané i důchodce do jedné řady se zaměstnanci a osobami samostatně výdělečně činnými a mohli dělat aktivní obchodní politiku důchodových reforem. Pinochetovi vojáci v Chile se pokusili o důchodovou reformou převodem do pezijních fondů, i privátních ale to se celé zhroutilo, protože nebyl proveden ten základní krok, zdanění všech důchodů a sociálních podpor.

0 0
možnosti

P. Šimurda

3. 1. 2010 14:57
Re: Je třeba zdanit důchody a sociální podpory

Zdaněním se ta pasivní (fixní, mandatorní) položka může stát u aktivních osob velmi zajímavou..může se s ní vést "aktivní (reformní) politika".

0 0
možnosti

P. Šimurda

3. 1. 2010 14:16
Mirek s Džordžínem

na mne dneska dělali u Moravce velmi dobrý dojem. Velká koalice, které já fandím, jako že před volbama teda ne, ale po volbách , kdyby nebylo zbytí, tak když to teda chce pan prezident....ideální by ještě bylo, aby byl premiérem pan Fišer, a největší kohoutí (Topolánek, Langer, Paroubek, Sobotka) zůstali v parlamentu.

0 0
možnosti

J. Frgalova

3. 1. 2010 14:29
Re: Mirek s Džordžínem

ani náhodou velká koalice, takové uskupení v Čechách znamená si rozdělit brebendy a zakrývat levoty ještě s větší efektivitou.

A pan Fišer  není ten, kdo by měl dostatek odvahy se těm vlčákům v parlamentu postavit . Fungovalo by to tak, že vláda by něco předložila parlamnetu a ti by to překopali k obrazu svému bez odpovědnosti. ( protože u nás za všechno může vláda, a za nic poslanecká sněmovna).  No však ono to teď tak funguje, kdy "vládne" kdosi ( figurky s hlavním figurou Fišerem ) ale ve skutečnosti stát ovládá parlament. No a parlament je socialistický i když většinu měla po volbách pravice,  to jsou ty paradoxy... :-)

0 0
možnosti

P. Šimurda

3. 1. 2010 14:13
Nemusíme být jedničkáři

V tom deficitu státního rozpočtu zase nemusíme být jedničkáři, na projití stačí tři minus. Ten letošní plánovaný deficit státního rozpočtu mohl být i o 20 miliard vyšší.

0 0
možnosti

J. Frgalova

3. 1. 2010 13:43
statistika www.úřad práce

podle statistiky na www úřadu práce jsem zjistila, že průměrný plat úředníka ( za celou státní správu)  je větší o 2 tisíce než v průměrný plat ( za všechny profese!) v podnikatelské sféře. To snad stačí pro vysvětlení, kde se ten schodek bere. Zkuste se zamyslet nad dalším a odhadněte jak dlouho to bude trvat, než padneme jako republika finančně na ústa

0 0
možnosti

P. Šimurda

3. 1. 2010 14:05
Re: statistika www.úřad práce

To já tak nevidím, já si myslím, že republika ještě bude muset vydržet hodně.

0 0
možnosti

J. Balcar

3. 1. 2010 13:12
Znamená to jediné

Dlouhodobě spotřebováváme mnohem více, než kolik do státního rozpočtu přispíváme. Každý zaměstnanec má výplatní pásku (nebo něco podobného) a dokáže si (pokud mu na to intelekt stačí) spočítat, kolik do společné kasy přispěl. Vinit ministra finací, že počítal s jiným schodkem je sice hezké, ale je to zcela nepodstatné. Jediný způsob, jak trend v zadlužování obrátit, je snižovat mandatorní výdaje a zvyšovat daně. Snižování mandatorních výdajů (důchody, platy st. zaměstnaců, podpory a dávky) není populární a od levice jej nemůžeme čekat. Zvyšování daní vyšších příjmových skupin nevede k výsledku, více než 10 mld. nepřinese. Korporátní daně, resp. jejich zvýšení podvazují ekonomiku. Jediné, co může současný trend v zadlužování obrátit, je další zvyšování DPH, daní z nemovitostí, plateb na SZ a ZP, spoluúčasti ve zdravotnictví. A to se levičákům, kteří tak rádi vidí svou ruku v cizí kapse, určitě nebude líbit.

0 0
možnosti

S. Smutná-Vaňátková

3. 1. 2010 12:13
překlad:To je jen pár skrytých firem alá MILIARDA opencard.

Kdyby vláda měla zájem, miliardy by se našly jedna dva...ale ono je jednodušší nechat napakovat bohaté, aby byli ještě více pohatí a chudým vzít, aby byli ještě větší žebráci...však ¨nakonec exekuce se napakují z lidí také, že ?

http://aktualne.centrum.cz/domaci/kauzy/clanek.phtml?id=656053" target="_blank" rel="nofollow">http://aktualne.centrum.cz/domaci/kauzy/clanek.phtml?id=656053

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/ceska-kronika-2009/20-kauz-roku-09-korupce-lobbing-slendrian-i-spioni_152242.html" target="_blank" rel="nofollow">http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/ceska-kronika-2009/20-kauz-roku-09-korupce-lobbing-slendrian-i-spioni_152242.html

0 0
možnosti

D. Kramolišová

3. 1. 2010 11:58
Ano...

Inu dalo se to čekat....je nutné projít si řeči a kecy Kalouska a hlavně nezapomenout, až budete házet obálku do té krabice se znakem....(och...zas si opakuji pana Pelce...A bude hůř...)

0 0
možnosti