Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Hypermarkety jsou v krizi: nezabírají už ani slevy

Obraz českých řetězců coby ostrova prosperity uprostřed krize dostává trhliny. Přestože většina z nich deklaruje vysoké tržby, neoficiální údaje mluví jinak.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Kejkrt

4. 3. 2010 14:35
No tak jsou v krizi, kdo dnes není. To není nic hrozného.

Taky by mohly být v pr.... .

0 0
možnosti

Z. vintr

4. 3. 2010 9:22
A já si říkám proč jsou lidé v těch supermarketech

všichni tak přikrčeni, protože hledají nízké ceny.

0 0
možnosti

M. Komárek

23. 2. 2010 22:26
tak to je gól! Pan Černík mluví paní

Smutné-Vaňátkvé přímo z duše! Tomu se říká "polibek smrti" pane Černíku :-)))

Tohle až madam napíše na moji adresu, tak tady skončím a odjedu o sobě přemýšlet někam na úplnou samotu do lesů .....

0 0
možnosti

M. Vichta

23. 2. 2010 17:51
Vraťme se trošku do historie

Ve svaté víře, že trh je nejlepší regulátor, jsem připustili bez ohledu na koipšschopnost obyvatelstva výstavbu nebývalého množství hypermarketů Raddní bezhlavě uvolňovaly pozemky a přitom viděli jen přínos v lepším případě so obecní pokladny v horším případě vlastní obohacování a nikod z nich se nad tím nepozastavil.. Rozumní lidě se divili, kde lidé v regiounu s nižším průmerným paltem berou na nákupy.. Pak se vše vysvětlilo, žili si podobně jako stát na dluh. Shrnuto, není se čemu divit, kdyby se od začátku výstavba hypermarketů řídila prozíravostí a schopností předvídat, nemusela by situace dojít k takovým koncům. Poučce, že trh vyřeší vše může dnes věřit jen člověk prostšího ducha, nebo zbavený zraku

0 0
možnosti

M. Komárek

23. 2. 2010 18:45
samozřejmě pane Vichto

SPK by to vyřešila zcela optimálně a tyto ošklivé výkyvy poptávky nabídky by vůbec nenastaly. Trvalým převisem poptávky nad nabídkou proti krizi z nadvýroby!

0 0
možnosti

M. Komárek

23. 2. 2010 13:55
kdo nakupuje v hypermarketech?

pár faktů:

1) ČR se stala hypermarketovou velmocí, předstihli jsme v počtu super a hypermarketů dosavadní velmoc Francii

2) řetězce tu dosahují nejvyšších marží v celé EU. Byl jsem osobně na několika konferencích, německé řetězce si nemohou české zákazníky vynachválit. Kaufland, Lidl, Obi - nikde v Německu nedělají takový profit na plochu, jako tady

3) trh je celkem jasně rozdělen - p. Pátek měl zřejmě na mysli zákaznický low-end, který opravdu je především v Lidlu, částečně v Kauflandu. že jsou nízké ceny adekvátní opravdu nízké kvalitě, je notoricky známo a bylo na toto téma provedeno hodně testů. naopak Albert, Tesco - tam nakupuje celé spektrum zákazníků, venku stojí i auta v řádech milionů - tam rozhodně low-end nenajdeme.

Taky preferuju malé prodejce, ale u nákupu tak do 500 Kč. U týdenního nákupu pro rodinu za 3-5 tisíc by to bylo fakt šílenství. nehledě na to, že bych vytvořil parádní frontu a vybral bych zásoby půlce vesnice :-))

0 0
možnosti

M. Komárek

23. 2. 2010 13:59
jo a ještě něco

ještě tak před 3 roky dopadl český zákazník zcela v rozporu s některými klišé. V rámci EU byl hypermarketovými specialisty vyhlášen jako nejméně senzitivní na cenu! To byste neřekli, co? Díky tomu se tu opravdu dosahovaly unikátní marže, ve srovnání třeba s Německem, Holandskem. Až nyní se to začíná srovnávat, krize nás přinutila ...

Předpokládám, že obdobná situace je s bankovními poplatky. My zákazníci musíme zatlačit. Žádná vláda to za nás neudělá. Máme nejvyšší bankovní poplatky v EU!

0 0
možnosti

S. Smutná-Vaňátková

23. 2. 2010 10:55
0 0
možnosti

N. Marek

23. 2. 2010 9:14
Návrat k evropské normě

Já jsem rád, že konečně dostali zákazníci rozum a trochu na ty řetězce zatlačí. Třeba jednou nebudeme mít ceny o třetinu vyšší než v Německu, o kvalitě nemluvě.

0 0
možnosti