Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Platba kartou přestává být zdarma. Účtují si ji některé restaurace

Zaplatit kartou již dnes nemusí být tak výhodné jako dříve. Zákazníkům dosud nebyly účtovány žádné poplatky. To se ale začíná pomalu měnit: někteří obchodníci odmítají provizi z transakcí pro kartové společnosti brát na svá bedra.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P. Sulc

9. 4. 2010 3:41
Priplacet si na kredit cartu,

to je teda cesky unikat a nikde jinde to neexistuje.

0 0
možnosti

M. Šemora

15. 4. 2010 15:19
Re: Priplacet si na kredit cartu,

V jedné restauraci v Holandsku účtovali při platbě kartou navíc 1 EUR, takže zas takový unikát to nebude..

0 0
možnosti

J. Klíma

26. 3. 2010 10:37
tohle je slepá ulička

V ČR je zvykem dávat spropitné formou zaokrouhlování útraty. Takže výsledkem bude, že o co větší poplatek, o to menší spropitné - výsledná placená částka zůstane stejná. A jako bonus pro majitele - horší image podniku. Ale to už je jeho boj.

0 0
možnosti

J. Anděl

29. 3. 2010 11:00
Re: tohle je slepá ulička

To je možné. Ale ve výsledku to nebude totéž. Spropitné dostává obvykle personál, poplatky za použití karty - no, pochybuji.

0 0
možnosti

a. kara

25. 3. 2010 21:53
Jeden z důvodů

proč jsem si nikdy nepořídil žádnou platební kartu byl právě tento. Nechci, aby za můj nákup platitli provize obchodníci. Další důvod je, že karta není zadarmo a za výběr svých vlastních peněz z automatu musím platit. A navíc se bojím, že o své peníze na účtu přijdu díky podvodu s kartou. Tak se mi zdá, že vůbec nemohu přijít na jediný důvod, proč si kartu vůbec pořizovat.

0 0
možnosti

P. Korec

26. 3. 2010 7:56
Re: Jeden z důvodů

Ale totéž se přece týká i hotovosti. O hotovost mohu přijít snáz, protože není chráněná PINem. Výběr hotovosti na přepážce je dražší, pokud si člověk nevybere celou výplatu najednou. Pro celou společnost je používání papírových peněz velice drahá věc a v důsledku ty náklady banky rozpouštění do různých poplatků. V začátcích před patnácti lety byly náklady na výběr z bankomatu pro menší banku kolem 50-70 Kč. Jiná věc je, že celý ten systém zvláště u nás je nesmírně komplikovaný, z hlediska IT pak předražený, neflexibilní, pomalý. Pro nás (nikoli obchodníky) pak drahý. Pro nás, protože to přece nakonec zaplatí  zákazníci v ceně zboží.

0 0
možnosti

P. Korec

25. 3. 2010 14:16
Jak si nakouřil pan Vorel pěnovku

(Neruda, Povídky Malostranské - důležitý je vztah k zákazníkům).

Pro takovou restauraci to jsou dvě zprávy. Za prvé tam nepůjdu a to ne proto, že bych neměl ty tři procenta, ale za takovým postojem k zákazníkům čekám stejný jednání i z hlediska kvality a služeb. A kdybych tam musel jít, tak tam nenechám ani o korunu víc. Bude-li oběd za tři stovky, pak přijdu o 6 Kč ale nedám obvyklý dýško deset, patnáct korun protože mě naštvou.

Asociace se vždycky bránily vysokým poplatkům poukazem na to, že při platbě kartou vzroste obrat, zákazníci utratí víc a budou to movitější zákazníci (taková data jsem kdysi skutečně viděl a mohu to potvrdit). Zavedení poplatků znamená, že zákazníci v hotovosti utratí míň (odhadoval bych v průměru o 8-10 procent). Stane-li se to zvykem všude, samozřejmě efekt zmizí, ale to může trvat i roky.

Poplatky za platbu kartou bych chápal ještě u prodejů, kde je marže v procentech (internetové obchody) - tam je ale nakonec stejně zaplatí všichni zákazníci. Ale ne u restaurace se ziskem v desítkách (ne-li stovce) procent. Bylo by zajímavé připomenout si vznik platebních karet a první Diners Club. Tam to bylo celé o důvěře. Vcelku jdou poplatky v takovém případě proti smyslu marketingové komunikace. Například tento článek, bude-li podobný i na jiných serverech, může majiteli restaurací způsobit ztrátu kterou nenahradí ani deset let vybírání poplatků.

Absurdnost ukáže i jiná úvaha: Aby odchod zákazníků nahradili ti kteří zůstanou na poplatcích, muselo by díky poplatkům 1x nepřijít méně než 2% zakazníků. (neuvažujme nyní náklady). Například 5 ztracených zákazníků by muselo nahradit na poplatcích 250 platících.

0 0
možnosti

P. Zeman

25. 3. 2010 12:03
Pupínky si z toho nedělám.

Vím, kam do restaurace s kartou nechodit. Raději se těmto restauracím vyhnu i s keší (tyhle nestandardní postupy ve mě nebudí moc důvěry). Nicméně - nějaké 2 či 3% zase není tak moc, nehledě na to, že byť kvalitní obsluha zpravidla při platbě kartou nedostává zpropitné, které při kešování bývá více, než ona zmíněná procenta.

0 0
možnosti

P. Šebesta

25. 3. 2010 11:31
Více myslet, méně psát

Jen pro ujasnění některým věčným remcalům. 1. Banky jsou subjekty vytvořené za účelem zisku (co nejvyššího) a ne charitativní organizace. A fungují na tržním principu, takže si dejte peníze jinam (třeba do štrozoku), když nejste spokojeni, povídámím u piva vám nikdo poplatky nesníží. 2. V článku zmíněné poplatky reagují na fakt, že obchodníkům se za použití terminálu strhávají procenta z účtované částky. Tím pádem obchodník nedostane plnou cenu zboží, které je placeno kartou. A je to logické, protože údržba systému terminálů také něco stojí (navíc vlastní tuto síť má u nás snad jen ČS, ale to neznamená, že provoz je zdarma), je potřeba je updateovat, případně záplatovat, zamezit nabourávání do systému...a spousta dalšího. Takže upřímně a ruku na srdce, kdo pracujete zadarmo?

0 0
možnosti

J. Tínek

25. 3. 2010 11:35
Re: Více myslet, méně psát

Síť platebních terminálů vlastní banky, ale vše prochází přes Global Payment.....To je zastřešující firma na veškeré transakce....Ta potom ty platby vyučtovává s bankami.

0 0
možnosti

M. Černík

25. 3. 2010 11:00
Ten Kozel, co vlastní tři Potrefené husy

by měl co nejdříve zkrachovat . V článku není slovo , JAKÝ  JE SMYSL TĚCHTO LICHVÁŘSKÝCH POPLATKŮ- krom toho, že vás restauratér okrade jak cikán... Za nic -poplatek.  Je to identita s bankovními poplatky , jejich většina je zcela absurdní .

Další skvělý plod hadrákového hnusu .

0 0
možnosti

I. Hil

25. 3. 2010 11:08
Re: Ten Kozel, co vlastní tři Potrefené husy

Okrade vás ta banka, která ty nehorázné poplatky chce.

0 0
možnosti

J. Šrámek

25. 3. 2010 10:54
zase zpět na stromy!

Zrušíme karty,účty u bank a bude se platit jako v minulosti.Za kulatý, kulatý!

0 0
možnosti

M. Černík

25. 3. 2010 11:15
Re: zase zpět na stromy!

pane Šrámku ,

vy jste asi ovčan, který prožívá orgasmus , když může někde ukázat , že má nato, aby paltil i za službu , když mu při odchodu z restaurace na límec saka pověsí na záda transparent- hle tupec, co rád platí za nic.

Pokud  si pokrok přestavujete tak, že budete platit i za to, že jste nic nedostal , anebo za pěknou hnusobu, máte asi zvláštní nemoc v syndromu MADOFFSKÝCH ZLODĚJEN. Asi umíte krást stejným způsobem, jako hospodský Kozel a všechny banky v českozlodějsku.

0 0
možnosti

Š. Matyášová

25. 3. 2010 10:50
a jak je to jinde?

co si banka nedovolí v jiném státě, to si dovolí u nás...dovolí si to,co jí dovolí klienti, když se budou bouřit  a přejdou někam,kde to bude jiné , tak si to banky rozmyslí..stejně tak i v hospodách, proč já mám být bita na tom,ž eplatím kartou,oni by měli být rádi,když k nim přijdu a utratím tam peníze, tak proč mne mají obírat o další? tringelt jim nestačí?

0 0
možnosti

Š. Matyášová

25. 3. 2010 10:45
tak vím, kam nechodit...

to je normální zlodějna !

0 0
možnosti

M. Černík

25. 3. 2010 11:08
Re: tak vím, kam nechodit...

nejde o nic jiného , jak by řekl Myrda Pytel , než o standardní vynucení spropitného , jehož výši nastavuje kývavý majitel restaurace u Kozla.

Vy to spropitné musíte dát i v případě , že zkonzumované jídlo hodíte šavlí do WC ještě než jste odešli z té zlodějské restaurace.

Zákonem by mělo být uloženo, aby zloději těchto poplatků museli na tento fakt výrazně a úplně upozrnit na jídelním lístku a ne písmem čtvrt milimetru vysokým.

Zatím si lidi mohou vybrat , horší to už bude rok příští ...

0 0
možnosti