Diskuze
Přemýšlíte o dieselu? Přinášíme 5 důvodů, proč se mu vyhnout
Děkujeme za pochopení.
A. Svoboda
Pro průměrného řidiče jedině benzín
Najedu tak 20000 km ročně, za 5 let prodělám na benzínu cca 60 000 kč, což byl rozdíl proti naftě, ale auto topí v zimě hned, jezdím často jen několik km a tak se mně benzin líbí víc. Když budu mít nájezd ročně větší, možná bych o "traktoru" přemýšlěl, ale pro normálního českého řidiče je benzín lepší. Diesel potřebuje lepší spojku atd, proto ho nechci.
J. Vargulič
Přiznám se..
Přiznám se, že většinu času nepřemýšlím, a když - tak o jiných věcech..
J. Jorda
Diesel vs. bezin
ujel jsem na Citroenu XM s dieslem 325000km, ted mam C5 uz 130000km a zadny problem. Ostatne plati u dieselu, ze je hospodarnu po celkem 130000km ve srovnani s benzinem, tedz po 130000km jezdi lacineji i pres vysi porizovaci naklady. Krome toho ve Francii jich hezdi asi 30% na diesel, tkze tyto vejsplechty nemuzou stimmovat
J. Kejkrt
A to je rada pro koho? Pro závodníky?
Ad 1) -Ano, je dražší při pořízení. Na druhou stranu, o jakých opravách je tady řeč? Teď zahazuju pracovního pick-upa, a při nejmíň 300 tisících (koupil jsem ho jetýho!) byly jedinou opravou na motoru žhavicí svíčky a rozvodový řemen.
Ad 2) studenej si trochu zaklape,- kadle, kadle, ale za chvíli je klidnej, a to 1.9 TDi i 1.5 turbo v Citroenu.
Ad 3) no, to toho zachráním osobákem, když na naftu jezdí všechny náklaďáky, traktory a lokomotivy. Mimoto je to věc názoru, benzín (mně osobně) smrdí z výfuku víc ..
Ad 4) je pomalejší? V obci 50 jede, mimo 90 taky a po dálnici 130 v pohodě .. Tak tomuhle hodnocení nerozumím ...
Ad 5) Že diesel není sportovní? A to se na normální silnici může sportovat? Jakože RALLYE? To je pro mě novinka ...
M. Černík
kdo si zaplatil tuto trapnou reklamní kampaň
proti dieselovým motorům ?
Výrobce trabantů, škodovek , nebo vlastně kdo ? Soudruzi , co jsou anonymně skrytí coby autoři tohoto veskrze dezinformačního článku, asi dostali zaplaceno od výrobců benzinových motorů a plácají a plácají...........
Prakticky všechny "argumenty " v článku snešené proti dieselům jsou trapné, obzvláště tehdy , když si přiznáme , že u srovnatelných aut o stejném výkonu a stáří vozu , MAJÍ DIESELY O HODNĚ NIŽŠÍ SPOTŘEBU A ZŘEJMĚ BUDE MOTOROVÁ NAFTA VŽDY LEVNĚJŠÍ NEŽ BENZÍN, POKUD PEJZOUNI V KARTELECH PRODEJCŮ PHM SE NEDOHODNOU JINAK .
Dvě třetiny najetých kilometrů , kterých je hodně přes miliony jsem jezdil z benzíňáky a vím, jakou spolehlivost mají jedny i druhá auta . Od doby , kdy jezdím přes deset let s turbodieslem 1,9 TDi s průměrnou spotřebou kolem 5,5 litru a vůbec se necourám,,,, mám osobní zkušenosti za řadu let , které autory článku usvědčují ze zlovolné lži .
Ale , nakonec , noviny vždy píší TY "PRAVDY", KTERÉ MAJITELŮM LISTŮ NEJVÍCE SYPOU , JAKO TŘEBA O VOLBÁCH A STUDENTSKÝCH V PANSKÉ TÍSNI K TOMU....
R. Kresta
Zvláštní názor
Autor by měl vyzkoušet i jiné diesely, než ty parodie z koncernu Volkswagen. Ty jsou skutečně strašné, kouří a vůbec se chovají divně
Velice povedený je třeba Multijet od Fiatu, mnohdy neprávem zatracovaného. Ve ve verzi 1,3 se s tím dá jezdit do 4,5 l, vyšší cena se vrátí na spotřebě a pojištění do dvou let.
Autor vůbec neuvažuje nad otázkou kolik se toho najezdí - pro někoho, kdo ročně najede 5000 km diesel skutečně nemá smysl, ale pokud ročně ujedete 25 tis. a více, ekonomika je jasná; a jsou i další otázky pro srovnání.
A když tady jsou sportovní vozy, měl by se autor podívat na výsledky posledních let na Le Mans....
Tak se ptám - kdo si vlastně tento článek objednal?
M. Frank
No tohle?
Škoda TDI vs, TSI 5l/100 a 8l/100 to je koruna na km rozdíl. Výměna rozvodů stojí stejně. Jaká jiná údržba nafťáku je dražší? Opravdu nevím. Filtr oleje stejně. Nemusím měnit svíčky. Nafťák vydrží 600 tis. benzín 250 tis. To myslí autor článku vážně?