Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

5 důvodů proč koupit právě diesel. Je pro vás tím pravým?

Zatímco před nedávnem jsme se v článku "Přemýšlíte o dieselu? Přinášíme 5 důvodů, proč se mu vyhnout" zabývali tím, proč se naftovému autu vyhnout a raději skočit do zdravějšího benzínového modelu, nyní se podíváme na 5 důvodů, proč si automobil se vznětovým motorem pořídit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Z. Hotový

22. 5. 2010 19:16
Pro mně je utrpení jezdit za nimi.

Zřejmě ten řepkový olej nebo co, ale jet za vyklechtaným Mondeem nebo Focusem, o Oktávách 1.9 nemluvě, je začasté utrpení, smrdí to jak lojové svíčky, čoudí to, jako kdyby to jezdilo na mazut. Proto se snažím (a většinou to jde dobře) být před ním. Už proto bych naftu rezervoval pro polní stroje a náklady. Tož tak...

0 0
možnosti

P. Reis

22. 5. 2010 21:34
Re: Pro mně je utrpení jezdit za nimi.

Chlape, máš pravdu! Ale co když jede před Tebou auto na plyn? To smrdí také pěkně. Nechci být rýpal, ale podle počtu dieselů a aut na plyn asi na cestě moc nepojezdíš... Konkrétně tady na Slezsku jsou autobusy na plyn, hromada šetřílků s osobáky na plyn, poláci se svým smradlavým plynem i benzinem a do toho všeho ještě kupa dieselů. Co včil? Mám malý dojem, že těch "voňavých" benzinových motorů je tu menšina. Ohledně Tvé malé poznámky s předjížděním Tě rád vyvedu z omylu. S Renaultem 21 TD, rok výr. 1992, jsem pravidelně ukazoval ještě nedávno tuningovým frajerům zadní světla. A čím to, když měl pouhých 63kW? No, tzv. "krátká" převodovka. Frajeři se mohli přetrhnout, neměli šanci :-)

A protože máš určitě moderní auto, zapni si včas vnitřní cirkulaci vzduchu, smrad tak neucítíš...

0 0
možnosti

P. Rieger

21. 5. 2010 11:44
Zkušenost s dieselem

Nejsem motoristický nadšenec, jezdím protože musím. Ale několik zkušenosti s naftovými motiry. První nafťák ve firmě byl FORD Transit 2.0. Koupeno v roce 96 jako ojeté, prodáno o 6 let později za stavu 280 000 km. Poruchy motoru minimální, o vstřicích jsem ani nevěděl, že nějaké existují. Ke konci začalo zlobit čerpadlo, ale auto odvedlo neskutečně práce a vůbec jsme ho nešetřili. Dalšiho Transita jsem koupil v roce 2002, opět s motorem 2.0, nyní má najeto 340 000. Střídají se na něm řidiči, tahá vlek, občas ho přetížíme. Jezdíme převážně "couračky" Žádné problémy se zimním startem, motor šlape, opravy jsou běžné -kotouče, destičky, výfuk. Jediný problém je koroze. Další auto Berlingo 1.6, 3 roky stáří, najeto 70 000km. Motor táhne krásně odspodu. Žádná porucha. Na "couračkách" jezdí za 4,5l. Nosnost 800kg! Jako osobní auto jsem měl vždy benzín. Loni mne zlákala cena : V akci nové Mondeo 2.0Tdci za 425 000,-. No, nekupte to. Najezdím ročně 35 000km. Couračky jezdím za 6,4l. Ale umím jet na dálku i za 5l. Pohodlí při dálkových cestách, při tažení vleku, ani nebudu líčit. U benzínu vás "bolí"ruka z řazení. Tady V K.Varech zařadím za 6 a v Praze na prvních světlech ji vyřadím. Doufám, že nebudou problémy - k benzínu bych se vracel nerad.

0 0
možnosti

P. Reis

20. 5. 2010 22:34
Kdo chce psa bíti...

Téměř se vším, co je psáno v článku, nezbývá nic jiného, než souhlasit. Ale pouze za předpokladu, že budu kupovat nové auto s dieselovým motorem. Při koupi ojetiny jasně hovoří za vše cena. A ta, pokud se nemýlím, hodně klesá. Tak stejně nebudu uvažovat o benzinovém motoru v autě se sedmi místy - jedno takové vlastním a s benzínovým motorem bych moc velkou díru do světa neudělal. Co se týče cen za opravy a vůbec celkově za díly, je jasné, že diesel stojí více. Ale narovinu, co si budeme povídat, není to zas až taková hrůza, jak se zdá. Nicméně pokud chce někdo uvažovat v rovině Felicie 1.4..., má pravdu. Ohledně životnosti diselových motorů je to také jednoduché. Pravidelná a kvalitní údržba = dlouhá životnost a spolehlivost. A co to je ta pravidelná a kvalitní údržba? Pravidelná výměna oleje a filtrů a v rámci možností i kvalitní nafta (tu neovlivním, protože i na "značkových" půmpách jsou lumpové...).  Osobně vlastním už svůj druhý "diesel", a nemůžu si stěžovat. Ten první má "nalítáno" okolo půl milionu km, a stále jezdí bez poruch a na emisích prochází legálně. Druhý je na tom podobně, jen ty kilometry jou menší...

Závěr je tedy jednoduchý, pro normální podmínky (město 50, mimo 90 a dálnice 130), je diesel plně dostačující. Zrychlení okolo 10 sec. 0-100km také není k zahození... Takže co včil? :-)

0 0
možnosti

J. Jorda

19. 5. 2010 21:54
Diesel vs. benzinak

Autor se myli v jeho argumentaci. Diesel v mem pripade 2,2lt TD HDI pracuje na volnobeh asi tak s 800-900 ot/min, po seundani nohy z brzdy/spojky (automat) se pomalu ale jiste rozjede i bez plynu, takze ve stop & go provozu ve meste staci pridat jen lehce plyn a auto se dava do phybu. To je prave to, co dela diesel zajimavym, ma vysoky kroutici moment uz v malych otackach a pri ca. 2-2500 ot dava plny tah, napr. 320 - 360 kpm, to zadny benzinak nedotahne. Co se tyka zrychleni, pohybuje se kolem 11 sec 0-100km, coz je srovnatelne, ale pri predjizdeni se to pozna ve zryzchleni.

Tedy "zatracovat " diesel je naprosto nemistne, provozni naklady tomu jasne nasvedcuji, servis po 20000km je lacinejsi nez u benzinaku. Autor tomu muze verit, jezdim diesely uz nejaky patek a vim to. Ale jak se rika, nekdo ma rad holky, druhy vdolky, treti oboje

0 0
možnosti