Diskuze
Proč u pumpy napočítáte vždycky jinou spotřebu, než udává výrobce?
Děkujeme za pochopení.
P. Klos
Jednoduchý způsob
Popravdě ono by nebylo až tak složité udělat pomůcky na měření. Až tak jednoduché, že mne napadá, že to už určitě musí v autech být. Už nyní máme v autech řídící jednotky - relativně dost složité procesory. Pro to by neměl být problém dát k trysce paliva třeba ultrazvukový průtokoměr. Není ani velký ani extrémně drahý ( http://www.eesiflo.com/products/eesiflo_tg11_01.html ). Potom jen napojit výstup dat z průtokoměru na palubní počítač a porovnávat s ujetými kilometry rychlostí, vektorem předních kol, teplotou ze senzoru. U aut s větším displej to pak může klidně i ukázat graf závislosti spálené nafty na vzdálenost, či čas jízdy. To by nebyl špatný nápad. Hm. Hm. Proč to není a napadá to mne, studenta sociologie?
V. Kolman
JAK SE DOBRAT SKUTEČNÉ SPOTŘEBY
Vezme se v úvahu výrobcem udávaná spotřeba v litrech/100km, k této hodnotě se připočte 1 a máme zhruba skutečnou spotřebu hospodárně jezdícího řidiče menšího automobilu. Udává-li na př výrobce spotřebu 4l/100km, pak bychom se měli vejit do spotřeby 5l/100km :-))
J. Kejkrt
Re: JAK SE DOBRAT SKUTEČNÉ SPOTŘEBY
Jo, asi tak. V létě to kolikrát stlačím i na rozdíl 0,5.
V. Kolman
Re: Mě ale zajímá proč se zdražuje...
Proto také nakupuji palivo v zahraničí, kde je výrazně levnější. Chtějí moc, tak dostanou "šrapnel" :-((