Diskuze
Chcete koupit elektromobil? Po pár letech bude bezcenný
Děkujeme za pochopení.
O. Vašek
Co takhle trochu počítat?
Pronajímaný akumulátor se musí za dobu své životnosti zaplatit. Není lepší ukládat částku, která odpovídá pronájmu, do spořitelny a koupit si nový akumulátor? Článek vyznívá tak, jako by akumulátor byl neoddělitelnou částí vozidla. A samozřejmě obzvláště pitomý je nápad, že elektromobil musí být až na pohon stejný, jako dosavadní auta (nejlépe SUV).
m. chlápek
snad by to mohlo začít
trochu jinak. Představte si takové nějaké jednoduché "posunovadlo", třeba jen jako lehká a levná, jednoduchá podlaha, 2 sedadla, pod nimi baterie, el motory v zadních kolech, řízení, brzdy, světla, takový odkrytý kabriolet na léto, případně s laminátovou kapotáží, aby v tom jeden nezmokl.... bylo by to k něčemu? Nebylo?
M. Bezouška
a to jste ještě, páni spoludiskutující,
nezahrnuli do svých úvah jednu maličkost - totiž celkovou "ekologickou" účinnost elektromobilů. Jediným důvodem pro vývoj a zavádění těchto technických zázraků má být a je snížení tak řečené ekologické zátěže. (Teď není samozřejmě řeč o provozu různých mechanizmů v uzavřených prostorách, to je v zásadě vyřešeno a důvody používání jsou tam samozřejmě docela jiné.) Když si vezmete do tužku a papír, nějaké slušné technické tabulky a pár dalších údajů a začnete počítat, zjistíte, že všechny tyhle velenadějné záměry tu zátež nejenže nesníží, ale dost podstatně zvýší, bráno globálně ovšem. Důvodem je celková účinnost celého cyklu, od výroby komponentů po dobíjení a vybíjení baterií. (Při případném počítání berte prosím v úvahu, že dílčí účinnosti se nesčítají, nýbrž násobí, takže dvě 90% účinnosti v sérii dávají celkovou účinnost 81%.) Stejně tak dopadnou pokusy o vodíkové a jiné podobné pohony. Viz konečně i související články, jak jsou pod tím povídáním uvedeny.
T. Janovský
Potvrzují se má slova.
Dnešní elekromobil je mrtvý! A proč mám takový názor?
1. Nikdy baterie nevydrží 7-8 let, možná kdyby to byl jeden velký článek ( což je blbost ) a dobíjel se sám, nebo více článků, ale při dobíjení by se dobíjely také každý zvlášť, pak by taková baterie možná ty 4-5 let vydržela, ale to by znamenalo dobíjecí elektroniku u každého článku a to by zase silně celý komplet prodražilo 2. cena versus užitnost vozu je přliš vysoká na to abych si dnes řekl, že se to vyplatí 3. nejsou dobíjecí stanice 4. nic není unifikováno a nikdy nebude, to by se totiž výrobci museli dohodnout ( podívejme se na VHS/Beta, BD/HD DVD, paměťové karty atd. atd. atd. ) 5. lepší dojezd = větší hmotnost = špatné jízdní vlastnosti a takto bych mohl jmenovat ještě dlouho a skončil bych u neekologičnosti celého projektu.
Tak to jen pro pořádek ;-)
J. Dobrý
Re: Potvrzují se má slova.
Ale on se nabiji kazdy clanek nezavisle, respektive s balancerem. Pokud by to tak nebylo, zivotnost baterie by byla jeste nissi.
Nicmene to nic nemeni na obrovske cene a ekoligicke zatezi kvuli baterii.
m. chlápek
byl jsem přítomen
jedné zajímavé diskuzi dost dobře znalých lidí.. Představte si, že přijedete k "benzince", tamní obsluha Vám vymění celý paket baterií za jiný, nabitý. Zaplatíte a jedete dál. V ceně výměny je kromě energie zahrnuta již i amortizace baterií (z průměrné životnosti X předpokládaný počet nabíjecích cyklů). Ostatně něco podobného již provozujeme při výměně prázdných lahví PB za ty plné... Ty baterie nemusejí být nutně "Vaše", můžete si je přece výhodně pronajmout.... Samozřejmě to by předpokládalo nějakou "unifikaci" těch paketů. Ale když se ty firmy dohodly u ventilků pneumatik, patic žárovek..... snad i to půjde.
J. Dobrý
Re: byl jsem přítomen
to se neujme, leda ze by jsme z dani tu amortizaci baterii dotovaly.
Problem je ze bude ta cena amortizace baterie nekolikanasobkem ceny energiie v ni ulozene. Reseni po cesku je jasne, bude se dobijet doma aby lidi platili jen energii a ne amortizaci. Technicky tomu zabranit nelze, takze to nejde realizovat.
F. Doušek
asi takhle: koupíte si mobil za 6000.-Kč.
po 3 letech provozu je akumulátor zralý na výměnu. Nový akumulátor stojí 400-500.-Kč (životnost náhrady je kratší - prakticky ověřeno!), zatímco cena mobilu vám mezitím klesla na cca 1000.-Kč. Vyplatí se výměna akumulátoru? Podle mně ne. S auty to bude podobné.
M. Prokop
Jo, to je ekonomické perpetum mobile.
Když jsou baterky drahé ke koupi, tak budou levnější k pronájmu!
:-P
Oni to "melouni" zařídí nějakou slevou či dotací, viz fotovoltaika. To se zase daňoví poplatníci "prohnou".
A. Novák
pronájem za 3000 měsíčně?
vtipné. po osmi letech provozu jsem na 288 tisících za pronájem :o)