Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Do eurozóny? Jste padlí na hlavu? diví se hamburský profesor

Skupině čtyř profesorů, kteří podali několik žalob na spolkovou vládu za pomoc Řecku a souhlas s Evropským záchranným fondem, se v Německu přezdívá Antikristi. Jen se řídím Kantovým morálním imperativem, brání se jeden z nich, Wilhelm Nölling.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KK

K. Křivan

10. 9. 2010 19:56
EU vedená maoistou

a agentkou KGG nemůže dopadnout dobře.

0 0
možnosti
FV

F. Vejr

7. 8. 2010 8:25
Zatím dobrý sv. Václave

Pár dní v Bruselu (komise, parlament, europoslanci, Špidla, Český dům aj.) stačilo na zásadní pohled a názor. Pokud by to pokračovalo v této podobě, tak za dvacet let nikdo o EÚ nebude vědět. EÚ sice ano, ale EÚ národů. Němci chtějí zpět k marce, vědí že bylo již chybou, že východní část nezůstala s vlastní ekonomikou a lilitam  tak každoročně marky a nic to nepomohlo -  líným Sasům. Nyní mají lít eura do východních rezervací?  Falešné údaje Řecka při vstupu do únie jsou důvodem k jejich odchodu u EÚ, neb těsně před bankrotem Řecka byli přijati do EÚ aby se zachránili. To se prostě hned tak nevidí. Ostatně jak země která pod pojmem demokracie praktikuje komunismus mohla projít nějakým sítem a být přijata do eurozóny? S takovým národohospodářským marazmem?

Referendem pro vstup jsme se přihlásili k této myšlence. Ale asi proto, že když lidé něco stále slyší v rádiu tak to jde jako holomajzna. Až někdo vystoupí z řady a nahlas vysloví co je správné. Zatím dobrý sv. Václave! 

0 0
možnosti
TC

t. cerny

13. 8. 2010 0:22
Eurozona se nastesti uz rozsirovat nebude

takze Vam Vase hrivny , zlote , koruny ci forinty zustanou na veky !Kdyby se u nas v zapadni EU usporadalo referendum , zda se ma Eurozona rozsirovat na 100 % by bylo naproste gros mych spoluobcanu vcetne mne proti.Ja jsem spokojen s mym Eurem a Vy se svymi zlotymi korunami !

0 0
možnosti
RB

R. Buršík

4. 8. 2010 16:21
to nebude Euro člověk

srovnávat Německo před 20 lety s tím dnes nějak mu ulítlo sjednocení!!!! Vytvářet různé typy Eura podle ekonomické nálady, mi z toho vypadlo, jaký je jeho pohled do dalších 80 let. Myslet Evropsky pro Evropu a to si musíme uvědomit všichni než nás přejede asijský rychlík!!!!

0 0
možnosti
JM

J. Marešová

2. 8. 2010 8:02
Pan profesor má pravdu

Proto mnohé státy - Británie, Švýcarsko a Skandinávské státy zůstávají u svých měn. Prezident Klaus i když mám někdy výhrady, je v tomto případě vizionář, že nás zrazuje od přijetí Eura. Řecku nejvíce pomůže vrácení k drachmě. Proč ce mají ostatní země uskromňovat a i zadlužovat, aby pomohly těm nedisciplinovaným? Zlatá naše koruna - záviděli jsme Slovákům a oni sami nyní litují, že se do Eurozóny cpali.

0 0
možnosti
LPI

L. Papazian, Ing.

6. 8. 2010 20:44
Re: Pan profesor má pravdu

Okrajové země nejsou pro nás příkladné, my v takové situaci nejsme. Pan Klaus není žádný vizionář, ale demagog nejhoršího zrna, který nepochopil, že svět se vyvíjí a my s ním.

0 0
možnosti
MV

M. Vichta

29. 7. 2010 11:47
Pan profesor

má kromě chaismatu  pádné argumenty, výkřiky některých bližních připomínají známé úsloví o štěkajích psech a jdoucí karavaně. Osbně proti Euri nic nemám, v případě,že by mi mé příjmy v nominální hodnotě převedli v kurzu 1:1 a ceny kurzu obvyklém. Přeji všem diskutujícím a nejen jim dobrý den..

0 0
možnosti
LPI

L. Papazian, Ing.

10. 8. 2010 9:55
Re: Pan profesor

Štěkáte a karavana jde dál? Tak si ještě zaštěkejte, ale jste mimo. My padlí na hlavu nejsme, ale pan profesor má přehřátou hlavu.

0 0
možnosti
TC

t. cerny

29. 7. 2010 11:27
mily pane Simurdo

Cesi representuji v nasi EU sotva 2% mych spoluobcanu a jaky je kurs ceske koruny , kterou skoro nikdo vne Ceska nezna  a prijimaji jej jen nektere banky je naprosto irrelevantni. Jestli budete za nase Euro platit 24 nebo 25 Kcs je stjne dulezite jako kolik budou platit Ukrajinci Hriven ci Moldavsko jejich zlataku.

Dulezite je , ze za 1 € se plati ( i pres ten relativni svrab u nas ) dnes 1.30 USD.

0 0
možnosti
LPI

L. Papazian, Ing.

29. 7. 2010 12:22
Re: mily pane Simurdo

Souhlasím s Vámi, jsem rád, že nejsem jediný, který to takto chápe jako Vy!

0 0
možnosti
TC

t. cerny

29. 7. 2010 11:22
zcela marginalni individua

V Nemecku jsou 10 000  ekonomu a z toho mnoho set  profesoru ekonomie . $ profesorove okolo p. Starbatty vcetne tohoto  87 leteho (!) profesora jiz pred zavedenim Eura podavali jednu stiznost k US za druhou.  Jsou to naprosti marginalove a excentrici kteri u nas nejsou naprosto " salonfaehig " a nikdo s nimi u nas nekomunikuje neb by na sebe vrhal krive svetlo. Proto je tento 87 lety deda rad , ze se mu alespon v Cesku dostava sluchu. V Cesku je to ale prave ten udesny Klaus , ktery byl zvolen presidentem a kteremu se zase za hranicemi Ceska kazdy vyhyba jak cert krizi. Ptat se techot zcela marginalnich a naprosto bezvyznamnych profesoru na EU, EURO etc je stejne jako se ptat udesneho ceskeho Klause , ktery kudy chodi uz desetileti predpovida definitivni , ale opravdu definitivni smrt vseho mozneho pocinaje LS pres EU , EURO .

Kdyz pokleslo EU vuci USD pred par mesici na 1€:1.19 USD kricelo to ceske trdlo : uz je to tady . Dnes je kurs Eura opet 1€:1. 31 USD. Zda ale dosahne drivejsiho kursu 1€:1.50 USD je jiste otazkou. Jsem velmi rad , ze mam nase Euro.

0 0
možnosti
JS

J. Svoboda

29. 7. 2010 15:05
Re: zcela marginalni individua

Vážený pane, jste patrně velmi kvalifikovaný ekonom, na rozdíl ode mně. Nicméně jsem zvyklý se řídit pouze podle skutečných výsledků a dějů. V tomto musím dát za pravdu Vámi nenáviděnému Klausovi, protože veškeré, opakuji veškeré jeho prognózy došly splnění. Předpokládám tedy že jeho názor na euro je správný. Zatím se to potvrzuje. Jsem uklidněn, že se přijetí eura odložilo do nedohledna. Váš útok na euroskepsi je úsměvný. Čas naše nepatrně rozdílné názory jistě vyřeší.

0 0
možnosti
JF

J. Franke

28. 7. 2010 13:25
No nazdar, to je ale diskuse!

Tomu Šimurdovi dozajista jeblo!

0 0
možnosti
ZV

Z. vintr

30. 7. 2010 13:27
Re: No nazdar, to je ale diskuse!

Tos te toho teda moc neřekl.

0 0
možnosti
MP

M. Prokop

27. 7. 2010 11:58
Moudrý muž,

zdá se.

0 0
možnosti
ZV

Z. vintr

26. 7. 2010 23:20
Hamburskému profesorovi jde o to, vytvořit

lépe řečeno rozdělit EU na I. a II. ligu! Samozřejmě v té I lize. by bylo Německo a další bohatší země ovládající pomocí nastrčeného kapitálu jako banky, montovny a třeba i zemědělské produkty a pod., ty  další země, které jsou již stejně ve ii. lize EU. To podstatné je přestat s  rozdělováním prostředků na vyrovnávání deficitu, který je přirozeným ekonomickým jevem stávající i nastávající ekonomické politiky EU. Ve své podstatě to znamená zastqavení snu o sjednocené Evropě na ekonomickém a politicko-vojenské platformě.

0 0
možnosti
MP

M. Prokop

27. 7. 2010 11:59
Re: Hamburskému profesorovi jde o to, vytvořit

On je to opravdu jen sen, z mnoha důvodů.

0 0
možnosti