Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Pravda o čtyřkolkách – skutečně potřebujete pohon 4x4?

Zjistěte, proč je pohon všech kol v našich podmínkách prakticky zbytečný a proč vás neudělá v zatáčce rychlejšími.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Němec

2. 11. 2010 16:13
I brzdy na všech kolech jsou nesmysl

Článek je plný technických nesmyslů a faktických lží. Stejný autor před 90 lety tvrdil, že je nesmyslné a drahé mít na všech kolách brzdy. Nemíním tím obhajovat náhon na všechny čtyři kola a jsem rád, že řada prvků, které jsou mu vlastní, se dostala do sériových vozů - například protismykové systémy, bez kterých se vozy s předním náhonem se dostávaly na mokré vozovce do smyku jen po té, co jste sundali nohu z plynu (přední kola brzdí motorem a zadní - nebrzděná je předbíhají). Sám jsem seděl ve voze, kde se to stalo a nebyl to příjemný zážitek. S pernamentním náhonem všech kol se to nestává. Nicméně, pořád je pravda, že pokud máte vůz s pernamentním náhonem na všechny kola, tak je v zatáčce jistější a to nejen ve zhoršených podmínkách. Mám řidičský průkaz už 40 let a nyní pravidelně střídám vozy s náhonem všech čtyř kol (Subaru Forester + Impreza) a vozy s náhonem jedné nápravy (Škoda Octavia a Ford

Fiesta) . Najezdím ročně 30 000 km. Věřte mi, že už na špinavé vozovce se cítite bezpečněji ve "čtyřkolce" a na vlhku už je rozdíl docela velký. O "extrémních situacích" jako je například sníh na vozovce raději ani neuvažuji, ale sníh se u nás vyskytuje málo, nicméně charakter mojí profese mě nutí jezdit více v zimě (po celé Evropě). Nicméně podle mého názoru budoucnost patří automatickým převodovkám a náhonu na všechny čtyři a to, paradoxně, z důvodů šetření palivem - přenos síly na čtyři tenká kola je efektivnější než na dvě tlustá. Přeji Vám hezké prožití večera a potom dobrou noc, Jan Němec

0 0
možnosti

P. Kalina

2. 11. 2010 15:40
V české mentalitě je

neustále každého poučovat. Já bych v tom neviděl žádný problém, prostě někomu se líbí SUV, tak si pořídí SUV a je to. Má to své nevíhody, ale i výhody. Je to auto pohodlné, prostorné a v terénu jezdí lépe než většina normálních aut. SUV je dnes natolik rozšířené, že jej můžete mít za dobrou cenu. A spotřeba už taky není tak dramatická jako dřív. Takže - myslím, že není moc co řešit.

0 0
možnosti

L. Kratochvíl

1. 11. 2010 21:09
Off-road

Vtipné je, že ve větších městech v ČR potkáte více off-roadů nebo SUV než v Alpách :)

0 0
možnosti