Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Číňané si přivezou dělníky i stroje. Při stavbě dálnice neutratí téměř nic

Čeští stavbaři se obávají dumpingových cen čínských firem, které by mohly v Česku začít stavět dálnice. Plán ministra dopravy Víta Bárty pozvat do Česka levné čínské stavební firmy, aby se podílely na výstavbě dopravní infrastruktury, může skončit v Bruselu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Linhart

14. 11. 2010 22:49
Je třeba strýce a tetičky na penězovodech odstřihnout.

Myslím, že postavením pár km dál-nic Číňany otevře nové obzory našim komunistickým mafiánským papalášům.

0 0
možnosti

M. Heisler

11. 11. 2010 13:17
Trochu mlžení od těch firem

1) Marže je možná nízká, ale nákupní cena je včetně vysokých marží subdodavatelů. Kdyby chtěli, tak je zkrouhnou.

2) Existují normy, které definují kvalitu. Dá se to ohlídat smlouvami (desetiletá záruka). Proč by zrovna dálnice měli Číňani dělat nekvalitní?

3) Pokud ušetřím miliardu rozpočtu, tak mám na roční dávky pro 2000 lidí. Takže na to stát stejně vydělá. Navíc ty dělníci nežijí ve vzduchoprázdnu - něco tady utratí.

Za zkoušku to fakt stojí, zejména když těch peněz moc v rozpočtu nemáme.

0 0
možnosti

D. Nowodny

11. 11. 2010 8:03
Jen si privezte

soudruhy z Ciny. V cinskych botach a osaceni se vam bude dobre slapat po tech cinskych silnicich. Hlavne hodne cinskeho cesneku ! Jeste vam nedoslo kam putuje svet pod vedenim velke cinske Rise ?

0 0
možnosti

M. Martinovská

10. 11. 2010 19:17
Go, Bárto, go!

0 0
možnosti

I. Simacek

10. 11. 2010 16:18
ten Bárta si tedy koleduje

Být na jeho místě, tak bych si už najal ochranku.

0 0
možnosti

J. Orlík

10. 11. 2010 16:05
To je nehoráznost.

Snížení cen? Jedině za cenu snížení kvality, tvrdí české stavební firmy.  - to myslí ten, kdo to vypustil z huby, vážně? Vždyť stačí se podívat, jak často se opravují dálnice a silnice, které byly otevřeny zcela nedávno. Stačí se podívat na novou silnici Rudnou v Ostravě. Nebo na silnici mezi Opavou a Litultovicema. Já bydlím nedaleko 13 let, a za tu dobu má už třetí povrch a místy je zaflikovaná, že to svět neviděl. Jsem názoru, že naše firmy to flinkají záměrně, bay mohly dostat zakázky na opravy. Když vidím, že se na frekventované silnici mění povrch a, jak jsem si sám pravítkem změřil, byly odebrány 4, slovy čtyři centimetry vozovky a nahrazeny novou. No, jak to může vypadat, to utrhnu, když tam pojedu na horském kole. Nejsem stavař, ale vím jistě, že to je velmi, velmi nekvalitní práce.

0 0
možnosti

K. Lhoták

10. 11. 2010 15:02
To je dobře.

Rozhodně nejsem proti, aby tyto práce dělali čínské firmy, byť se jejich ceny řídí tím, co chce čínská vláda. Alespoň to přiměje ty české, aby snížili ceny. Pročistí se tím vzduch a česká veřejnost nebude mít pocit, že za podivné stavební zakázky si někdo pěkně mastí kapsu.

0 0
možnosti

N. Marek

10. 11. 2010 14:40
Konečně

Někdo by měl konečně naší stavebně-korupční mafii ukázat, jak se to dělá. A pokud tu někdo mává s nezaměstnaností -- vždyť tu práci zas dostanou ti Číňani (a český patriotismus je v tomto případě úplně mimo vzhledem k tomu, že typický stavební dělník u nás ani česky moc neumí).

0 0
možnosti

I. Simacek

10. 11. 2010 13:56
české firmy luxují státní kasu

Jedná se o státní zakázky. Soukromé firmy už neříkají, že předražené dálnice platí stát a jim jdou do kapsy jednak obrovské zisky a předražení dálnic platí stát ze státní kasy z peněz daňových poplatníků. Soukromé firmy mohou naopak nabízet své práce v zahraničí jako to dělají Číňani.

0 0
možnosti

Ľ. Valenčík

10. 11. 2010 13:28
a nemohli by ti cinania

cestou do Ceska postavit lacnejsie aj slovenske dialnice ?

0 0
možnosti