Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Prvních 25 moderních tramvají ForCity dostane Praha do března 2011

První desetinu z 250 plně nízkopodlažních tříčlánkových tramvají Škoda ForCity (15T) dodá Škoda Transportation do Prahy do března 2011. Každý rok bude plzeňský podnik posílat do Prahy 35 nových vozů. Do konce roku 2017 bude v metropoli všech 250 tramvají, řekla ČTK mluvčí strojíren Jolana Číhová.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

L. Petr

29. 12. 2010 21:40
Volné výrobní kapacity - budou, budou?

Pěkný ocelový pták, už jen ta křídla chybí. Efektní sedačky ze dřeva navíc považuji za nápadité řešení, esteticky příjemné a vzhledem k obnovitelnosti materiálu, jakož i jeho vyšší hygienické garanci, za výhodné. 

Kritiky interierového řešení předchozího typu s designem od Porsche do určité míry chápu. Je ale dobré si uvědomit, že šlo o systémově přelomový typ s mnoha novými prvky, dosud u nás nevyráběný. Mezi nejnáročnější z nich patří nízkopodlážní parametr, kterého cílem je odstranění barier pro invalidní cestující. Značná část technické aparatury místo v podvozku tak musí být umístěna po stěnách či ve stropu vozů. 

Myslím, že u tramvají ForCity se již podařil prostor rozšířit a předchozí nedostatky eliminovat.

Co nám to ovšem hlásí údaje ze železnice? Zpoždění rychlíků roste, hlavně mezinárodních, jedním z hlavních důvodů je tzv. a železničářům dobře známý "růst pomalých jízd". Jinak řečeno , rychlíky často naberou ztráty kvůli čekání na opožděné regionální osobní vlaky. Napovídá to, že v tomto segmentu nejspíš budou třeba nové dopravní jednotky s vyšším výkonem, schopným dostát jak vyšších rychlostí dálkových spojů, tak zejména prudké akcelerace, která zvýší rychlost mezi stanicemi (kde rychlíky nestaví). Není třeba zastírat, že RegioNovy jsou dobré stroje, ale vzhledem k uvedeným technickým požadavkům se také nemohou rekonstruovat věčně.

Desira, RegioSprintery - jistě kvalitní a hezké vozy. Je ale za každou cenu třeba přepouštět další oblast trhu zahraničním dovozcům? Jestliže konstrukčně se menší dopravní jednotka spíše blíží moderní tramvaji, než velkým rychlíkovým soupravám, mohla by nastalá situace být pro Škodovku, která již má s úspěšným vývojem železničních vozů bohaté zkušenosti, další technologickou výzvou. Bude také dostatek vůle či technických kapacit, k případnému vyvinutí zcela nové nízkopodlažní dopravní jednotky?

0 0
možnosti

O. Kratky

23. 12. 2010 22:32
Design vs. užitnost ???

No snad budou lépe navržené než současné - design Porsche, kde se v uličce mezi sedícími nedá skoro projít! ;-((

0 0
možnosti