Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Vznikne nákladní gigant? Vláda chce spojit ČD Cargo s polskou železnicí

Česká vláda začala vážně rozjíždět zatím nejambicióznější plán na středoevropské železnici. Do jedné firmy chce spojit dvě zatím ztrátové státní firmy - české ČD Cargo a polské PKP Cargo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Tínek

6. 1. 2011 12:56
Když se spojí dva žebráci, co se stane pak?

Opět to budou stejní žebráci, ale 2x. Nevěřím,že se něco zlepší.Pokud tam budou B.azalové a podobní...

0 0
možnosti

P. Fiala

4. 1. 2011 10:50
Železnice - Dálnice

Proč být tak přízemní? Proč nevytvořit propojení v celé EU?! Proč se stavěly železniční koridory? Určitě se musí oprášit EU analytycké studie toku zboží a materiálů a lidí na obou systémech. V ČR je dálniční síť již teď přetížena, nehledě na každoroční náklady vznikající v zimním období či znečištění výfukovými plyna či hlukem.

A železnice nemají kšefty. Přitom by stačily poloviční či třetinové kontejnery, aby se s nimi dalo lépe manipulovat na železničních překladištích.

0 0
možnosti

L. Petr

4. 1. 2011 21:07
Re: Železnice - Dálnice

Pane Fialo, máte zajímavé postřehy, dle mého ale vidíte možné spojení dost pesimisticky. Asi je Vám známo, že koridory bylo třeba přestavět hlavně proto, že za minulého režimu se do nich desítky let neinvestovalo,  takže často byly v havarijním stavu. Také nejspíš víte, že správa tratí je už dnes oddělena od přepravy, s jejímiž provozovateli přímo nesouvisí. Obecně lze říct, čím víc jich bude, tím líp pro celou společnost. Ještě obecněji - zadaří-li se  hospodářské celky, jako železniční dopravu (viz dílčím způsobem zisková přeprava osob, před krizí i nákladů), lesy č. r. (viz nový rekordní zisk), energetiku ad., jako investiční společnosti s výrazným státním podílem, udržet dlouhodobě ziskové, vidím zde nárys ekonomicky možného směru, kterým by se mohly inspirovat potřebné reformy.

Přiznejme si, že v globalizovaném světě, kdy přestávají platit pravidla rovné konkurence a svobodného trhu, protože nadstátní banky a investoři jej zcela ovládli a přetavili v nadnárodní korporativismum, jednou z mála účinných cest, jak se bránit této nerovné konkurenci, je budovat větší investiční celky. Jedině tak můžete odolávat těmto konkurentům zvenku, s druhotným přínosem aspoň nějakého vlivu na ohlídání státních investic, tzv. "rodinného stříbra". 

0 0
možnosti

R. Buršík

4. 1. 2011 10:22
to jak stát podniká a my hradíme jeho nezdary

to doufám neprojde, proti tomu budou soukromý dopravci a asi i Brusel. Stát? vis ČSA.

0 0
možnosti

B. Ševčík

4. 1. 2011 9:33
Záchrana

české železnice je ve vytvoření holdingu po vzoru největších evropských železnic.Koupě či spojení s Pkp cargo jistě není špatná myšlenka,zvláště pro vytvoření nových pracovních míst.Příště jen prosím o to,aby jste Šípa neoznačovali za žel.odborníka,protože v době kdy vedl Čd vznikli největší dluhy.Je to klasický pravicový neumětel.

0 0
možnosti

R. Buršík

4. 1. 2011 10:23
Re: Záchrana

spojováním spíše dochází k propuštění!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0 0
možnosti