Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Zboží je drahé, protože český trh je příliš malý

V Česku fungují jako nadstandardní značky, které jsou v zahraničí průměrné. Přichází však doba, kdy lidé už nebudou ochotni přeplácet značky, které jinde seženou levněji, říká odborník na maloobchod ze společnosti Incoma GfK Zdeněk Skála.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Mrázek

8. 5. 2011 16:11
Se stejnou logikou-MUSÍ být vysoké platy !120% německého!

Bože !!!!!!!!

0 0
možnosti

v. vlach

8. 5. 2011 10:54
Prdlajs,

on chce totiž každý "podnikatel" hned druhý den jezdit v mercedesu.A je jedno jestli je to ten co prodává zboží nebo ten,co mu pronajímá obchod.

Místo zdroje obživy,vidí tyhle netáhla jenom zdroj zbohatnutí.Jediná zbraň proti tomu je to nekupovat!!!Vždy poctivě uvážit jestli to co chceme(lépe by bylo to,co si přejeme),je opravdu nutné a nezbytné.

0 0
možnosti

O. Rychlík

8. 5. 2011 10:33
Co se dá všechno vydávat za odborný názor?

Kdyby argumenty o velikosti trhu byly platné, bylo by třeba zboží v Belgii také dražší než např. ve Francii. Stejné zboží použít prodejci nemohou, neboť v Belgii musí být označeno francouzsky i vlámsky. Jenže tak to není. Ani v Nizozemí ne. Pes je zakopán jinde. Zboží je u nás dražší protože jsme, alespoň někteří z nás, ochotni zaplatit vyšší cenu. Standardně funguje systém nabídky a poptávky. A se značkami je to podobné. Mnohé domácí české značky se záměrně staví "jakoby dovozové", neboť u nás je stále mnoho lidí, kteří pokládají "renomovanou" značku za něco "lepšího" bez ohledu na podstatu.

0 0
možnosti

L. Papazian, Ing.

7. 5. 2011 22:38
Hezky nám to paní redaktora napsala,

ale dobře víme, že obraz to je jen plochý, chybí trojrozměrný obraz.

Tedy faktor malého českého trhu se špatnou kupní silou díky orientaci na levnou pracovní sílu je jeden úhel pohledu, ale pak tu máme další vlivy, o kterých zde nebylo vůbec ani zmíňka. Tak tím dalším vlivem je DPH, neboť jak ve Vídni, tak v Německu jsou sazby nižší, což také hraje svou roli. A za další velmi negativně působí existence české koruny, neboť přepočet na tuto neperspektivní měnu nám zdražuje konečnou cenu na tuzemském trhu. Tento faktor skončí až přechodem na euro. Dobrovolně se národ český rozhodl přeplácet na svém trhu a za každou cenu iracionálně trvat na české koruně, což znamená platit vyšší účty. Asi na to máme, pak si nestěžujme, že máme malé platy. Máme spíše přízemní uvažování, volíme strany, které nehájí naše národní zájmy. Polsko sice euro také nemá, ale je větším trhem a má nižší sazby DPH, takže prodělává méně jak my. Mohlo by mít ještě lepší ceny, kdyby přešlo na eura, ale pro tuto ekonomiku to není tak negativní jako u nás, kteří jsme daleko otevřenější ekonomikou, málo soběstační a závislí v mnoha komoditách jen na dovozech. Divím se, paní redaktorce, že se věnovala pouze jednomu úhlu trojúhelníku, i když tento úhel popsala jinak velmi dobře.

0 0
možnosti

M. Šejna

8. 5. 2011 10:27
Píšete nesmysly

V Německu je DPH 19%, v Rakousku 20%, u nás 20%. Takže v DPH ten cenový rodíl není. V Německu jsem si koupil značkový parfém za 70 procent ceny, za kterou parfém prodávají u nás. Prostě je to tak, že prodejci značkového zboží u nás ceny uměle zvyšují.

V kurzu koruny to také není. To by musela koruna výrazně zpevňovat, například o 15% ročně, aby se projevil kurzový rozdíl v mezi datem nákupu a datem prodeje.

0 0
možnosti

J. Stejskal

7. 5. 2011 22:29
Buďto ten článek

byl napsán v roce 1994, nebo v tom odborník má hokej. Neplatí žádný "faktor velikosti trhu". Je to jen běžná zlodějna, spoléhající na to, že Čech to koupí, protože si pro to nepojede do Mnichova. Dokud bude mít obchod v těchto cenách obrat, nebude nic měnit. Na to nepotřebuji experta z reklamky.Toť vše.

Pak bych chtěl říci, že "lidi zbohatnou" je přání odborníka, ale není to pravda. Dražší značky už tu dávno jsou, nečekají, až je odborník pozve. Jenže nejsou v nákupních galeriích, kde se pán patrně pohybuje.

Pro inteligentní novinářku bych chtěl upozornit, že Dolce & Gabana není jedno slovo. Jsou to dvě jména a to mezi nimi je "a".

0 0
možnosti

M. Raabová

7. 5. 2011 21:37
když kouknu

na mapu Evropy,  tak žádná malá země nejsme. Jsme průměrná země, ale příliš slyšíme na slovo-značkový.... kdybychom je chvilku ingorovali, tak by šly ceny dolů.

0 0
možnosti