Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Německé firmy si stěžují, že Češi neumějí německy

Německé a rakouské firmy, které podnikají v České republice, si stěžují, že na tuzemském pracovním trhu obtížně shánějí zaměstnance ovládající německý jazyk.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

J. Kotalík

1. 7. 2011 21:38
Vtip je v tom...

..že naučit se němčinu je těžší než naučit se anglicky. Učil jsem se německy deset let a anglicky dva roky. Který jazyk myslíte, že umím lépe a s kterým se umím dorozumnět? S angličtinou.

Ovšem musím podotknout, že zatímco anglicky jsem se učil na jazykovce a na VŠ moderními metodami, němčinou jsem procházel základoškolským a středoškolským "musíte se to a to naučit zpaměti, pak to nakonec budete umět". Akorát v tom trochu hapruje, že teď z toho tak či tak vím kulový. Takže to dost možná spočívá v základním a středním školství...

0 0
možnosti
MC

M. Charouz

1. 7. 2011 5:51
Moc se tomu nedivím

U starších je to postbolševická omezenost. U mladších zase důsledek tzv. "přechodného období", které z nás udělalo občany EU druhé kategorie a které si vydupali právě němci a rakušané.

0 0
možnosti
SK

S. Krejcar

1. 7. 2011 19:43
Re: Moc se tomu nedivím

NESOUHLASIM S VAŠIM  ROZDĚLENIM!- Mluvi z vas pubertalni zapšklost. Vyuka a možnost vyuky cizich jazyku zde byla vždy,i za socialismu.Dokonce i tehdejši CKM umožnovala prazdninovou vyuku nejen němčiny,angličtiny nebo francouzštiny ale v omezene miře i jinych evropskych jazyku.Děti v "přechodnem obdobi" si za jazykovy nezajem nebo laxni přistup k cizim jazykum mohou sami.Jazykova znalost nelze nahradit politickymi demagogiemi a představami.Ale mate pravdu,že občany druhe kategorie Evropy jsme se pravě diky ideologii a profesni absenci stali pravem.Kotelnici s maturitou kterym byla po mnoho let odpirana profesni sounaležitost s vystudovanym oborem časem krni a nezbyva jim než politologicka berlička.A dnešni vystudovanci si malokdy dokaži sve ostruhy v praxi vydobyt a obhajit.Česač ovoce nebo OPspolečnice s maturitou opravdu neni zhodnocenim studia.A nevim zda by se s timto prvorepublikovi studenti smiřili.

0 0
možnosti
RL

R. Langer

30. 6. 2011 13:51
Ale východní Němci

přece mají s Čechy společnou řeč - ruštinu! :-D

0 0
možnosti
RP

R. Pechoušek

30. 6. 2011 13:11
Když budu podnikat Němci v Česku,

musí se Němci naučit česky? Asi ne, tak ať podnikají v Číně a naučí se písmo - rozsypaný čaj. Nebo ať sem nelezou.

0 0
možnosti
SK

S. Krejcar

1. 7. 2011 19:52
Re: Když budu podnikat Němci v Česku,

Proč by se Němci měli učit česky,germansky narod je početnějšim než česky,a němčina je stale SVĚTOVYM  jazykem v ramci OSN.Němec se muže učit česky jen z pilnosti nebo podnikatelskeho zaměru,pokud se bude do českomoravskeho regionu přestěhovat a žit v něm.Podobně jako to dělaji česke děti v hledani pracovnich jistot v Německu.Naši politici jsou tomuto trendu nakloněni již dvacet let.A česky člověk si na to již zvykl a zpohodlněl,nebo,že by cizincum z vyspěleho zapadu dokazal konkurovat něčim  jinym než řečma.

0 0
možnosti
JK

J. Klíma

30. 6. 2011 12:04
Blud o angličtině

Panuje blud, že na vše stačí angličtina. Pracuji v automobilovém průmyslu a každý den jednám se zákazníkem (automobilkou) a musím říct ano na takové to přežití a naprostý základ stačí angličtina, ale pokud chcete dělat něco více musíte umět perfekt německy. Drtivá většína našeho exportu jde do rajchu a naše ekonomika je totálně zavislá na Německu, proto říkám že je důležité umět německy možná více než anglicky. Co se práce a obchodu týče. Jak to poznamenává spoludiskutující dole. Koho chleba jíš toho píseň zpívej.

0 0
možnosti
JV

J. Votava

30. 6. 2011 10:51
Je to asi tak,

koho chleby jíš, toho píseň zpívej.Bohužel nejsme tak velká země, aby česky mluvila větší část světa. Pokud chci v Německu pracovat, asi budu muset mluvit německy. Pokud mají Němci enormní zájem o mne a já mluvím pouze anglicky, tak se se mnou domluví. Pokud je to ale obráceně, nedá se nic dělat. Já tedy nemluvím hlavně rusky, a moc dobře vím proč.

0 0
možnosti
MH

M. Harant

29. 6. 2011 21:37
Němčina...

...je o ničom, k ničemu, nikde nepoužitelná, kromě těch pár milionů německy mluvících Evropanů... potřebná je angličtina, mluví s ní tři čtvrtiny planety. :-D Zkuste si přijít do Brazílie a vytahovat se tím, že jste francouzská firma a domorodci mají umět francouzsky. Dost "ftipný" :-D Jsme skutečně národ bez sebevědomí, anebo to na nás jenom někdo zkouší? Vy jdete do Němec, chtějí po vás angličtinu, málokdy němčinu; Němci přijedou do Čech a zase po vás chtějí angličtinu, né němčinu! Tak o co go? :-O

0 0
možnosti
JV

J. Votava

30. 6. 2011 10:47
Re: Němčina...

jste opravdu světoběžník.

0 0
možnosti
BH

B. Hejda

29. 6. 2011 21:02
Styl výuky

Problém bude také ve stylu výuky. Znám dost lidí (a jsem jedním z nich) kteří se učili německy déle než anglicky a přesto umí anglicky o dost líp. Podle mě je to tím, že učitelé angličtiny používají moderní metody, zatímco němčina se furt učí jako za France Jozefa.

0 0
možnosti
ZL

Z. Lukeš

30. 6. 2011 7:19
Re: Styl výuky

No skutečně.

V angličtině se nemusíte učit slovíčka, nepravidelná slovesa , biflovat gramatiku, nazpamět se učit fráze. Stačí zázračná moderní metoda a všechno jde samo.

Teď mě začněte přesvědčovat, že jste se takhle naučil čtyři jazyky a puknu smíchem!

0 0
možnosti
VD

V. Dostál

29. 6. 2011 17:58
Ve znalosti cizích jazyků

češi jsou obecně slabí. Dojem, že čeština je jazykem někoho jiného, než cca 10 milionů čechů  je velmi rozšířen. Velkou vinu na tom mají dabované TV pořady. Dánské dítě v 5 letech mluví anglicky (vliv TV) a v 10 německy. A na druhém stupni školy se učí francouzky.

0 0
možnosti
SK

S. Krejcar

29. 6. 2011 19:21
Re: Ve znalosti cizích jazyků

Častečně s Vami i souhlasim.ALE je to věci česke pohodlnosti,dvacet let se zde uči už i jiny jazyk než ruština Vašich otcu a maminek,kteři z tohoto jazyka tež maturovali ve sve době,a dnes by asi dopadli podobně jako dnešni maturanti.Je ale ostudou středoškolskeho školstvi,že přestože se mnohe chlubi rodilymi učiteli proklamovanych jazyku tak vysledek je stejně katastrofaln jako u těch tatiku a mamin.Co se tyka Vami zminovanych danu nekřivděte jim,věřim,že i tam je vlamština a franština dominantnim narodnim jazykem.A to,že nějake ditě v předškolnim věku umi i cizi než mateřsky jazyk je vyjimkou i u nas.

0 0
možnosti
MP

M. Procházka

29. 6. 2011 15:34
Jazyky jsou třeba

Jenže jsem línej jako prase. Potřeboval bych od někoho namotivovat.

0 0
možnosti
BH

B. Hejda

30. 6. 2011 8:10
Re: Jazyky jsou třeba

No fajn: Zaplaťe si kurz v nějaké dobré jazykovce - učení je tam většinou zábava a víc než polovinu osazenstva zpravidla tvoří dívky a ženy :-)

(Není zač ;-))

0 0
možnosti