Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Od oslů k elektromobilům. V čem budeme jezdit za 50 let?

Něco se děje. Sto dvacet let poté, co Karl Benz změnil lidskou mobilitu jezdícím vozem, který netáhli koně, se ustálené tvary automobilů mění, a v některých dokonce chybí řidič. Doprava prochází druhou historickou změnou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

D. Krajíček

5. 3. 2012 12:32
Takže zase začneme překládat do reality

Energie slunečního záření je v průměru nějakých 200 W/m2. 6 m2 u auta je zcela nereálné - počítejme 3 m2 - i tak to bude vobluda.  1 m2 solárních článků dává max 125W (Wikipedia - při maximálním slunečním záření a současné účinnosti článků) - 375 W/hodinu celkem. Spotřeba 6 kW/hodinu. Baterie se vybijí po ujetí 200 km (už mají něco za sebou, nemůžou trvale udržet 100% kapacitu), takže za 3 hodiny cesty jsme nasuchu, nabili jsme a tím i ušetřili během jízdy pěkné 3% kapacity akumulátorů.

Naplno by se akumulátory nabily již za neodolatelných 15 dní bez pohybu - no neberte to!

Stojíme uprostřed polí. Sluníčko zachází za hory... Poušť chladne, blíží se pravidelný noční mráz. Buď počkáme 12 hodin na další příkon energie od nejbližší hvězdy nebo si zavoláme odtahovku - naftožrouta, která nás zachrání a odtáhne do civilizace k nejbližší zásuvce s atomovou energií.

Jo - zapomněl jsem poznamenat, že v našich krajích v zimě sluníčko moc nesvítí, mrazy nám užerou další kapacitu baterií, takže opravdu se dá jezdit na solární panýlky jenom na poušti a v blízkém okolí...

0 0
možnosti