Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Ministerstvo dopravy kapituluje. Vrátí se ke starému registru aut

Ministerstvo dopravy se chce kvůli potížím s novým registrem vozidel vrátit k původnímu systému, který spravovalo ministerstvo vnitra. Pokud dodavatelská firma ATS-Telcom neodstraní přetrvávající problémy do čtvrtka odpoledne, hodlá ministerstvo nový systém opustit. Návrat k původnímu registru by se v menších obcích mohl stihnout do pátku a ve větších městech by mohl fungovat od příštího pondělí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JF

J. Frgalova

12. 7. 2012 9:03
no jednou

jsem se účastnila implementace SW ve st. úřadě. Šlo o ořezaný SAP, kdo to dodával už si nepamatuji, ale pamatuji si ten chaos kolem toho, naprosto nekompetentní manažery, kteří čekali, co z toho vypadne, aby se pak divili, že to nefunguje tak, jak by mělo. Ten kdo se s tím mordoval byli sice nižší úředníci, ale ti do poslední chvíle o SW neprojevovali žádný zájem se jej naučit, ozkoušet, otestovat, ověřit, být aktivní bylo pro ně sprosté slovo, zato pomlouvání, uštěpačné poznámky typu " to nikdy nebude fungovat a starej systém stačí", to jim šlo velmi dobře.

Naproti tomu jsem byla účastna implementací cca. ve 4 podnicích, z toho dvou zahraničních. Kromě chaotických angličanů proběhlo vždy vše naprosto bez problémů. Obecně : SW se vybíral rok, pak se dělala 1/2 roku studie, to jsme dělali my vlastními silami v podniku ( na základě zkušeností jsme sami věděli nejlépe co od toho chceme), pak se studie zapracovala do smlouvy s dodavatelem SW a ta se podepsala, pak se SW nastavil, pak se dělaly testy funkcionalit s daty, tyto testy a srovnání s implement.studiemi jsme museli podrobně popsat do scénářů, ty se pak odevzdaly dodavateli a on musel na základě výsledků nastavení opravit, až to bylo nastavené dle smlouvy a chodilo to jak má udělala konverze ostrých ( =aktuálních) dat, to se odkontrovalo, v jednom případě konverze nedopadla dobře, tak se přes další víkend data vymazala a znovu konvertovala aktuální data, pak se vše odškrtalo, že data jsou OK ( data starý SW= data nový SW), zkusily se tisky, nastavily se tisky a hlavně VEDLE toho se jelo ve starém SW, museli jsme to stihnout všechno, jak svoji práci, tak ten přechod kontroly dat a testování.. Jakmile 1 měsíc běžel systém bez závažnějších "poruch" a chyb, starý SW se odpojil. Poté se ladil nový SW za pochodu.

Výběr, impl.studie, podepsání smlouvy s dodavatelem trvalo rok. Nastavení SW podle impl.studie trvalo dodavateli 3 měs.Testování, konverze dat a přechod na nový SW nám adminům trvalo cca.2 měsíce.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

12. 7. 2012 9:08
kdybych nebyl tak línej,

popsal bych to stejně. Shrnu výsledek - 1 naprosto totožný SW, dodaný a instalovaný stejným týmem, funguje v komerční firmě za 10 mega a bezchybně, ve státní správě je dodán za 20 mega, implementuje se 2x tak dlouho a hroutí se. Kusý - kde je chyba?

0 0
možnosti
VK

V. Kusý

12. 7. 2012 8:24
Oni na to sice úřednici kašlali, ale kdo by to

šel za ty peníze dělat.Navíc si všichni myslí, že jsou k ničemu a zkorumpovaní, tak se není čemu divit, že pane Komárku.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

12. 7. 2012 9:03
Re: Oni na to sice úřednici kašlali, ale kdo by to

plat IT manažera v korporaci je cca 2-3x vyšší, než IT manažera na ministerstvu. Podle toho vypadá samozřejmě i jejich úroveň. Často doslova otřesná.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

11. 7. 2012 23:56
Příčina leze na povrch

vypadá to na velmi podceněný projekt ze strany zadavatele. Spustit ostrý provoz pro více než 200 poboček v jeden den je odvážné i pro profíky, mělo se to rolovat postupně. Zástupci MD se dokonce ani neúčastnili zátěžových testů. Pro takové zadavatele je katastrofa dodávat řešení. IT oddělení na MD bude zřejmě hluboko pod úrovní IT na MV, které je tradičně celkem profi.

Pro kolegu Orlíka - pochopil jsem (špatně) původní zprávu tak, že se přenášela jen kopie odladěného SW z MV na MD, proto jsem hájil dodavatele, že SW je OK a že to vypadá na chybu v nastavení práv uživatelů a proto jsem taky psal, že kolabs SW není takový problém.

Jinak neznám ani firmu ATS Telcom ani lidi na MD, ani nepotřebuji registrovat vozidlo, takže je mi to celé u (_!_)

0 0
možnosti
VK

V. Kusý

11. 7. 2012 18:08
Prosím , zatím bez komentářů!

Vyčkejme fundovaného vysvětlení pana Komárka, jistě uvede vše na pravou míru!

0 0
možnosti
EOD

E. Došlík

11. 7. 2012 18:54
Re: Prosím , zatím bez komentářů!

Komárek, vševěd, odborník na vše v celém světě, se pravděpodobně stáhl do ilegality . . .

0 0
možnosti
JO

J. Orlík

11. 7. 2012 18:08
Očekávám komentáře pana KOMÁRKA,

jakým způsobem zase bude ten šlendrián omlouvat. Jak je jeho dobrým zvykem.

0 0
možnosti
FS

F. Skupík

11. 7. 2012 18:34
Re: Očekávám komentáře pana KOMÁRKA,

Tak kde je ten bývalý odeésák a nynější sTOPař??Komárek 658!!!

0 0
možnosti
FS

F. Skupík

11. 7. 2012 18:07
A kdo ponese za

..tento paskvil odpovědnost????Ministr dopravy by měl ihned podat sám demisi a nahradit všechny škody!!!

0 0
možnosti
KK

K. Krejčů

11. 7. 2012 18:06
To je výsledek dlouhodobé činnosti

(spíše nečinnosti) státní správy obecně, pokud jde o službu občanům. Ministra Dobeše bych zrovna nevinil - k problému přišel jako slepý k houslím. To spíš jeho předchůdci nastavili pracovníkům ministerstva laťku tak "vysoko", že nejsou nyní schopni dojednat ani vyhotovení funkčního IT systému.

0 0
možnosti
JO

J. Orlík

11. 7. 2012 17:57
Předpokládám, že dodavatel nic vracet nebude.

0 0
možnosti
JK

J. Klíma

11. 7. 2012 17:55
Čechy krásné Čechy mé

No klasický bordel po Česku, tohle by se v Reichu nikdy nestalo.

0 0
možnosti
PB

P. Broda

11. 7. 2012 17:42
To mi zatlač voko :)

0 0
možnosti
VK

V. Kusý

11. 7. 2012 20:32
Re: To mi zatlač voko :)

Mně taky, poněvadž mi lezou z důlků (obě)!

0 0
možnosti