Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

EU vymýšlí obří byrokratickou zátěž. Chce hlídat soukromí na internetu

Zatím se o plánovaném nařízení Evropské unie o ochraně osobních údajů na internetu příliš nemluví. Pokud by ji však europarlament schválil v současném znění, znamenalo by to pro internetové společnosti obrovskou byrokatickou zátěž.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Kanioková

31. 10. 2012 18:34
Orwell 1984

0 0
možnosti

J. Pernica

31. 10. 2012 8:54
Rozpustit

Rozpustit EU bez náhrady. Zase pěkná hovadina. Co to způsobí? Že i hosting serverů se přesune někam, kde hovadiny z dílny EU neplatí. Jinak cookies se na rozumném prohlížeči dají vypnout. Pro kontakty na různé e-shopy uvádím e-mailovou adresu pro tyto účely zřízenou. Osobní údaje neuvádím nikde, před odkliknutí čehokoliv čtu podmínky a nedávám souhlas s ničím. Jinak i na netu platí, že za blbost se platí. A nechť si každý uvědomí, že i takovou hovadinu z dílny EU nakonec zaplatí koncový uživatel zvýšením ceny služeb.

0 0
možnosti

M. Blabla

31. 10. 2012 9:28
Re: Rozpustit

Mě osobně reklama nezajímá. Pokud něco sháním, vím, kde o tom najít informace, vyžádat si nabídku, ceník. Ale pouze v okamžiku, kdy tyto informace opravdu chci. Opravdu nevidím důvod, proč mám trpět reklamní útoky na ulici, v televizi a rozhlase, uprostřed filmu, v poštovní schránce, v mobilu atd. Chápu, že tak dnes reklamní trh funguje ale je to systém, který je pod lidskou důstojnost, systém, který rozhodně neakceptuje mé potřeby nebo požadavky. A myslím, že v takové záplavě útoků na člověka (zvyšování stresu, hektičnost atd.) je řešením v okamžiku, kdy reklamu chci si cookies zapínat a ne naopak - muset si něco měnit, vypínat, dodatečně nastavovat, když reklamu nechci. Je to věc obrovské lobistické síly reklamního trhu a podle mne je to problematika, která spadá pod obor životního prostředí.

0 0
možnosti

M. Blabla

31. 10. 2012 8:45
Výjiměčný souhlas

Jakkoli jsem proti EU jako takové a proti jejímu byrokraticko-socialistickému působení, naprosto souhlasím se zákazem jakékoliv nevyžádané reklamy a ochraně dětí před šířením jejich osobních údajů. ( Jen nerozumím tomu, kde autoři vzali hranici 13-ti let a proč by tedy o mých dětech někdo mohl shromažďovat údaje, pokud jim bude třeba 14. ) Pokud se na internetu zaregistruji, vznesu dotaz ve formě návštěvy nějaké internetové stránky nebo si něco objednám v eshopu, nemůže to být automatický signál pro kohokoliv, že může mou emailovou adresu, IP adresu nebo registraci použít pro akci, kterou jsem si přímo nevyžádal nebo kterou jsem v naprosto přehledné formě neschválil. A zároveň takové schválení nesmí být neodvolatelné. Princip pasivní rezistence - pokud chci použíat internet pouze pasivně - nesmí mně přijít ani jediný email ani žádná cílená reklama v prohlížeči. Jakákoliv reklama by měla být pouze na vyžádání. K tomu ale musí západní civilizace teprve dospět.

0 0
možnosti

P. Ruzicka

31. 10. 2012 9:07
Re: Výjiměčný souhlas

Dobře, mne cílená reklama také vadí, ale každá reklama jde nějakým nástrojem vypnout, takže regulace z moci nějakého úřadu je nesmyslná. Co se týká nevyžádaných emailů, tak indům bude jedno, jestli EU má nějaká pravidla, či nikoliv. Akorát budou mít více práce a víc si vydělají. Pokud někdo bude někomu chtít poslat nevyžádanou poštu, způsob si vždycky najde. Tady totiž nejde o soukromí, ale o prachy. Dost lidí dostává i papírové letáky do schránky a kolik si jich to vyžádalo? Je to jen pouhý boj o trh, nic víc. Stačí, aby EU udělala nějaká pravidla, jak se mají firmy chovat a nepotřebuje hlídat internet!

0 0
možnosti