Diskuze
Komfortní sedačky a záchody na úrovni. Dráhy představily staronové vagony
Děkujeme za pochopení.
J. Holič
podstatná je cena
Především by mě zajímalo, jaký je rozdíl v ceně rekonstrukce oproti koupi nového vozu. Je veřejným tajemstvím, že Pars je automatem na mizerné rekonstrukce za hodně peněz, do které ČD lijí peníze v podstatě nepřetržitě. Přitom je nutné si uvědomit, že nižší cena rekonstrukce je jen virtuální. Nejen že v přepočtu na rok zbývající životnosti už ta cena tak růžová nebývá, stará vozidla také často vyžadují dražší údržbu.
Autobusové sedačky
Řekl bych, že krok špatným směrem. Jestli jsem si ve vlaku něčeho cenil, tak volnosti pohybu při sezení.
J. Holič
Re: Autobusové sedačky
Krok špatným směrem to rozhodně není. Volnosti dosáhnete, když si před sebe natáhnete nohy - při uspořádání proti sobě se takové pohodlnosti dosáhne při max. 50% obsazení. I tak pak je v soupravě mnohem méně míst k sezení, než při uspořádání za sebou. Naopak při "autobusovém uspořádání" máte možnost si nohy natáhnout pod sedačku před vámi a kromě pouštění člověka od okna je to poměrně pohodlné posezení i při 100% obsazenosti. A samozřejmě nemůžeme chtít po ČD ani jiné společnosti, aby vozila poloprázdné vozy. Taková věc by vyšla pěkně draho a samozřejmě by se to muselo projevit v ceně jízdného. Proto je mnohem ekonomičtější uspořádání za sebou.
Ubohost
Takže ano, projevili jste se jako naprostí ignoranti, máte tam automat na slova v češtině. To svědčí o úrovni vaš redakce. Obsah Vás absolutně nezajímá.
Zcela nechápu
Když si nepřejete zveřejnit můj příspěvek, tak nemáte co pohledávat v tomto demokratickém státě. Nevím co závadného jsem sdělil? Pokud to máte nastaveno jen na určitá slova, jste ubožáci- neprošlioli by ani klasikové.
J. Holič
Re: Zcela nechápu
Když jim poskytnete inteligentní software zdarma, který dokáže rozpoznat co je ještě hrubé a co ne, určitě svůj stávající filtr rádi změní :-)
Dobré,ale otřesný design míst k sezení...
...sedačky jsou úplně o ničem a ty stolky snad parodují lidovou chalupářskou tvořivost... :)
J. Holič
Re: Dobré,ale otřesný design míst k sezení...
Mě se dřevo v interiéru docela líbí.
Škoda zániku kupé časť 2
A ešte na jednu vec si spomínam: bol tiež na vetvy z toho, že muž sa v kontakte so cudzou ženou správa uvoľnene a nenútené, a vôbec ho nenapadne rozmýšľať, či to, čo hovorí alebo urobí (napríklad jej dá prednosť vo dverách), sa ženy nejako dotkne alebo nie. Jednoducho si z toho nerobí veľkú hlavu. V Amerike vraj muž musí veľmi dobre porozmýšľať, čo povie alebo urobí , aby ho žena neudala za sexizmus či nejaké ďalšie blblosti.
Zhrnul to tak, že stredná Európa mu pripomína USA 50. rokov - teda staré dobré časy, keď ešte muži boli mužmi a ženy ženami.
Škoda zániku kupé časť 1
Čítal som blog jedného mladého Američana, čo žil rok na Slovensku, a okrem iných "zvláštností" ho fascinovalo to, že v komunistickom a samozrejme neskôr aj v postkomunistickom (Česko)Slovensku boli vagóny, kde cestujúci boli rozdelení do kupé. Kupé mu pripadali ako symbol súkromia a teda kapitalizmu. Ale paradoxne v tvrdo kapitalistickej Amerike v tom čase už boli vlaky bez kupé.
Kým sa nebýval na Slovensku, tak si nevedel predstaviť, ako sa dá žiť bez sušičky prádla. V Amerike to je vraj úplná nevyhnutnosť. A tu zrazu prišiel na to, že 99 % ľudí sušičku prádla nemá. Nie preto, že by si ju nemohli dovoliť, ale jednoducho preto, že ju považujú za zbytočnosť.
Re: Škoda zániku kupé časť 1
Mně tedy naopak kupé připadá jako symbol sdílení nejbližšího osobního prostoru s úplně cizími lidmi. Ve velkoprostorovém voze mám větší pocit soukromí v rámci své sedačky a přitom mám pocit, že necestuju sám a sleduji život v rámci většího prostoru. V kupé je větší nuda ;)
Tyhle sedačky jsou na dvě věci
Jsou vytvarované pro pohodlí člověka vysokého 170 cm. Kdo je vyšší nebo menší, má z nich zlámaná záda. A chybí jim opěrky pro nohy.