Diskuze
Firma chtěla rozšířit D1 do středu. Byla nejlevnější, ale v tendru končí
Děkujeme za pochopení.
P. Novotňák
A co třeba ji rozšířit nahoru
vrchem do Brna, spodem do Prahy...
Šijeme na míru......
Tak toto motto by si mohlo dát do štítu jakékoli naše ministerstvo. Podmínky tendru na rozšíření a opravu dálnice D1 zase už předem určili vítěze. Rozšíření vozovek do středu bylo sice nejlevnější, ale protože slovy "do stran" jsou přeci jednoznačně míněny vnější strany vozovek, stejně jako mince má jen tu stranu, která je oficiálně vybrána to je předem dané.
Sice uznávám možnost a váhu argumentu, že varianta zúžení středového pruhu je variantou snížení bezpečnosti na vozovce, ale tento padá s proti argumentem, že vzhledem k předchozí instalaci nových více (ne)bezpečných svodidel toto je nicotné.
Takže mi z toho opět vychází ono krásné české " Malá domů", případně"Kdo neokrádá stát, okrádá rodinu."
J. Holič
Re: Šijeme na míru......
Pochybuji, že je to takhle hospodsky jednoduché - nízká kvalita svodidel spočívá v jejich nižší pevnosti - tím spíš se stává zúžení středového pásu nebezpečnější. Zároveň si dovedu představit, že může být plno míst, kde to lokálně může znamenat veliké problémy. Byla to podmínka a nutnost jejího dodržení se očividně ještě dodatečně zkoumala, takže tady bych bubáky nehledal, zvláště když ostatní nabídky byly hluboko pod odhadovanou cenou a s celkem podobnou úrovní. Tato výběrka mají parametry nepodmáznutého řízení.
Bitva advokátů
Tak ono celé to výběrové řízení je o tom, zda někdo to napíše na čtvrečkovaném papíře a jiný na linkovaném... To, že Dopravní stavby Praha nabídly levnější nabídku posuzují PRÁVNÍCI, ne stavaři nebo odborníci na dopravu. Opravdu by jeden brečel...
Jak může Evrovia, což je slavná ODS, které mají na triku malér s mostem spadlým před rychlík ve Studéce, se opět ucházet o státní zakázku?
J. Holič
Re: Bitva advokátů
Cenu nabídky (tedy která je nejnižší) nemusí posuzovat ani stavař, ani ekonom, na to stačí základní škola. Článek je o tom, že kvůli nedodržení podmínek byl někdo vyřazen - nutnost takové podmínky byla probíraná. Osobně si myslím, že rozšiřování dálnic směrem ven není nic tak netradičního, aby to někoho diskvalifikovalo.
H. Grúbr
Já bych šel ještě dál
a využil možnost rozšířit D1 směrem do středu na 6 pruhů. V lichý den by se jezdilo od Práglu, v sudý do Práglu.
Re: Já bych šel ještě dál
A co treba ji rozsirit jinymi smery, treba dolu a dozadu