Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

ČD představily první lokomotivu Taurus ve firemních barvách

České dráhy (ČD) ukázaly na brněnském hlavním nádraží první elektrickou lokomotivu Taurus od Siemensu ve firemním modrobílém nátěru s logem ČD. Od prosince 2014 bude vozit mezi Prahou, Brnem, Vídní a Štýrským Hradcem jednotky Railjet. Celkem jich budou mít ČD sedm. První z lokomotiv nese jméno Spirit of Brno.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

18. 9. 2013 14:20
Proč?

Proč přesně pořizují ČD lokomotivy schopné jet rychlostí 357 km/h, když u nás nemohou jet rychleji než 160?

0 0
možnosti

J. Holič

18. 9. 2013 14:57
Re: Proč?

ČD nepořizují lokomotivy schopné jet 357 km/h, pouze si je pronajímají. Dále doporučuji si uvědomit, že rychlostní rekordy se provádějí v jiném režimu, než běžný provoz. Kupříkladu Francouzi sice dosáhli rekordu 574,8 km/h s jejich patrovým rychlovlakem TGV 2N, ale běžně s ním jezdí jen 300 km/h. V případě Taurusů sice nebyl stroj nijak výrazně upraven (pro rekord TGV dostalo speciální dvojkolí a zvýšilo se napětí v troleji), jen se mu odebral pluh a stěrače, ale i tak se jedná o zásadní přetížení celého stroje, které mu krátkodobě nijak neublíží, ale není s ním počítáno pro pravidelný provoz (nekupujeme vozidlo, abychom ho po pár letech mohli poslat do šrotu). Ty Taurusy jsou el. lokomotivy pro rychlost 230 km/h, což je i maximální rychlost Railjetů. Tato rychlost sice není na všech tratích v Rakousku (většinou je na 200) a na žádné z našich, ale železniční vozidla se kupují ne na 5 let, ale na třeba na 40. Přinejmenším těch 160 už u nás nebude špičkou moc dlouho.

0 0
možnosti