Diskuze
Německo obnovuje regionální tratě. To by měli i Češi
Děkujeme za pochopení.
Už slovo aktivista ve mně budí podezření,
a článek to potvrzuje. Nostalgie je pochopitelná, také se rád svezu vláčkem, ale pro praktické použití je potřeba uvažovat bez emocí. A ekonomicky. Pokud souběžně vede silnice, tak pro pár stovek pasažérů je výhodnější autobusová doprava, je rychlejší, kupodivu ekologičtější i levnější a já dám přednost minibusu, který jede každou hodinu než 3 krát denně žlutozelený Regio, což je mimochodem hodně mizerný výrobek. Pokud bude trať sloužit i nákladní dopravě, bude dostatečně vytížená a bude mít zastávky na rozumných místech, proč ne vlak. Ale o tom musí rozhodnout trh a hlavně zdravý selský rozum bez emocí. Tratě byly stavěny v předminulém století, kdy silniční doprava nebyla rozvinuta. A příklad: v šedesátých a sedmdesátých letech jsem jezdíval z Prahy do Jičína, 2 a půl hodiny, protože jízdné bylo 14 Korun a autobus za 25. Teď jede vlak stejně dlouho, staví na každé mezi a autobus je tam ani ne za hodinu.