Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Německo obnovuje regionální tratě. To by měli i Češi

Článek Čechy láká vlak méně než Němce (LN 1. 11.) byl ilustrován pěknými grafy, jak lidé v té které zemi používají železnici, ale již nebylo absolutně zmíněno nic o tom, proč tomu tak je.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

10. 11. 2013 8:11
Už slovo aktivista ve mně budí podezření,

a článek to potvrzuje. Nostalgie je pochopitelná, také se rád svezu vláčkem, ale pro praktické použití je potřeba uvažovat bez emocí. A ekonomicky. Pokud souběžně vede silnice, tak pro pár stovek pasažérů je výhodnější autobusová doprava, je rychlejší, kupodivu ekologičtější i levnější a já dám přednost minibusu, který jede každou hodinu než 3 krát denně žlutozelený Regio, což je mimochodem hodně mizerný výrobek. Pokud bude trať sloužit i nákladní dopravě, bude dostatečně vytížená a bude mít zastávky na rozumných místech, proč ne vlak. Ale o tom musí rozhodnout trh a hlavně zdravý selský rozum bez emocí. Tratě byly stavěny v předminulém století, kdy silniční doprava nebyla rozvinuta. A příklad: v šedesátých a sedmdesátých letech jsem jezdíval z Prahy do Jičína, 2 a půl hodiny, protože jízdné bylo 14 Korun a autobus za 25. Teď jede vlak stejně dlouho, staví na každé mezi a autobus je tam ani ne za hodinu.

0 0
možnosti