Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Počet aut v Praze stoupá. Město zpracuje do března projekt carsharing

Praha vypracuje koncepci zavedení takzvaného carsharingu, tedy sdílení a používání aut více obyvateli, do konce března. Koncepci město zpracuje v rámci materiálu o rozšiřování zón placeného stání a má zohlednit potřeby obyvatel a možnosti carsharingu v Praze. Materiál schválili na úterním jednání radní hlavního města.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A. Purna

4. 2. 2014 17:53
Nedivím se

Když vidím ty prodejní čísla autobazarů tak se není čemu divit. Třeba ten největší AAA prodal snad kolem 50 000 aut, to je střední město.. Praha je taky malá a každý auto navíc už je dost znát. Naštěstí lidi mění za lepší a novější..

0 0
možnosti

I. Veselý

29. 1. 2014 9:53
Ano, počet registrovaných

aut pražáků určitě vzrostl od roku 1990. Nevím ale, zda údaje v článku vycházejí z nějakého počítání aut ve městě se pohybujících či jen z registru motorových vozidel. Ten totiž nemůže mít plně vypovídající hodnotu díky předpisu, že firemní auta jsou registrována v místě sídla firmy. A v Praze sídlí hodně velkých firem, které zde mají jen sídlo - tedy malinkatou část svého podnikání i státní instituce a podniky (např. Česká pošta, ...) a všechny jejich vozy jsou registrovány v Praze. Samozřejmě to z části či zcela doplní auta do Prahy přijíždějící (převážně ze Středočeského kraje) ale ty uvažovaná služba neovlivní.

Jinak si myslím, že levná MHD by problém zčásti vyřešila - já když musím do centra kde nezaparkuji utratím 64,-Kč (hodnotu necelých dvou litrů nafty), ale autem bych projel tak polovinu. A těm, co budou chtít tvrdit, že moje auto potřebuje nejen naftu ale i servis, pojištění atd. chci říci, že jsou to náklady, které platím i když nejezdím.

0 0
možnosti

29. 1. 2014 6:20
Budou-li vsechny ...

... naklady na tento projekt hrazeny primo jeho uzivateli z ceny za danou sluzbu, fajn. Zahuci-li do toho ale opet miliony z nasich dani, coz bych se u socialistickyho burana Hudecka vubec nedivil, bude treba jim ten projekt radne zkomplikovat. Cesty nastesti existuji...

0 0
možnosti

3. 2. 2014 11:45
Re: Budou-li vsechny ...

v Německu se cena "sdílení" pohybuje kolem 25 centů za hodinu. Nevím, jestli je to přijatelná cena pro českého zákazníka. Na jednorázové cesty mi připadá přijatelnější taxi. To je vlastně sdílení prověřené celosvětově...:o)

0 0
možnosti