Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Cíl: neběhat po úřadech a používat internet. Realita: ještě se načekáme

Lidé by měli mít možnost do roku 2020 řešit 85 procent komunikace se státní a veřejnou správou elektronicky. Patřičné webové formuláře by měl navíc občan dostat již předvyplněné s pomocí dat, která stát již dávno má. Takovou budoucnost rýsuje dokument s názvem „Strategický rámec rozvoje eGovernmentu 2014+“, který nyní obíhá různá ministerstva. Ta mají přidat své náměty a připomínky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

1. 3. 2014 11:24
Zase o tom píší všichni, co o tom nic neví

Zase objevujeme něco, co je již dávno objeveno a funguje. Jako OSVČ mám středně velkou firmu s několika zaměstnanci, Jsem plátce DPH a všech ostatních daní a plateb jak na finanční úřad, tak do zdravotních pojišťoven a na sociálku. Již řadu let využíváme jedině elektronickou komunikace s těmito všemi institucemi. A to vše za zcela nulové náklady. A ty v minulosti byly značné. Vytištění papírových dat, jejich zasílání doporučeně, cesta lidí na poštu nebo na příslušný úřad a řada dalších. Používáme již řadu let datovou schránku a to také nestojí ani korunu, pokud využíváme jen běžné funkce a ty na vše stačí. Už ani nevíme, kde jednotlivé instituce sídlí, protože vše jde přes datové schránky. Jediný poplatek, který musíme platit je za certifikát podpisu. Ten ale pro komunikaci s úřady není vůbec potřeba, ale využíváme jej ve fakturaci, která je u nás také výhradně elektronická. Měsíčně vystavujeme cca 50 faktur, tak si spočítejte kolik by to stálo jen na poštovném a papíru.

0 0
možnosti

1. 3. 2014 10:58
Přes jednotnou správu daní a dotací

by mohly procházet veškeré příjmy plátců i dotovaných jak od státu (dávky i důchody), tak z vnějších zdrojů (zaměstnavatelé, banky, apod) bez většiny dnešních "posuzovatelů". Více na    http://jdem.cz/36w47

0 0
možnosti

1. 3. 2014 10:36
Cíl...

Snad tento názor bude možná úplně spustit až za 20 let na to ti hupáci nemyslí,že ještě je spousta národa co nemá PC NEBO NEUMÍ OVLÁDAD zk. hloupí mladí a hodně chytří.

0 0
možnosti

1. 3. 2014 8:30
Státem požehnaná zlodějna.

Trochu jsem bádal co obnáší datová schránka a podpisový certifikát.. Zjistil jsem ale, že efektivnější a hlavně jistější je, vytisknout daňové přiznání na papír a poslat doporučeně poštou. Navíc je to spolehlivý způsob, protože máme občas výpadky proudu i internetu a mohl by také klidně přijít, když jsem zrovna v časové tísni. A to si vůbec nedovedu představit, kdyby přišel masivnější blackout. Nedávno u nás díky námraze popadalo vysokonapěťové vedení, naštěstí síť propojili odjinud, vždy ale nemusí být takto příznivá situace. Takže by se prakticky zastavil chod veškeré státní správy. Další co mne naštvalo, je cena podpisového certifikátu. Ten systém vygeneruje prakticky zdarma a zdarma jej také některé banky poskytuji ke svým účtům, pošta a další certifikační autority za něj chtějí ale majlant, tak ať si jej strčí za šos, pojedu dál na papíru. Jsem ochoten za něj platit v řádu desetikorun a ne stokorun. stejně tak jsou zpoplatňované zprávy v datových schránkách.

0 0
možnosti

1. 3. 2014 11:32
Re: Státem požehnaná zlodějna.

Tak tenhle příspěvek mě pobavil nejvíce. Hlavně tou efektivitou vše vytisknout a poslat doporučeně poštou. A pokud bude ten blackout nebo popadá vedení, tak nebude fungovat ani ta pošta. A jak jsem psal výše, podpisový certifikát vůbec není potřebný pro komunikaci se státní správou, Stačí datová schránka, ta stojí jen ten čas jít jednou na poštu a zažádat o ni. A jen pro informaci, banky podpisové certifikáty neposkytují a pokud ano, tak jen k jejich účtu. Tak to má třeba KB. Ten certifikát ale jinde není k ničemu. A zprávy v datových schránkách jsou zdarma. Platí se jen za přídavné služby, tedy např, za archivaci zpráv a za další celkem zbytečné služby. Ale na druhou stranu si myslím, že chůze je zdravá a na poště si člověk aspoň chvilku při čekání odpočine a těch 20-30 Kč za jediný dopis se dá ušetřit jinde a naše lesy ať chrání zelení.

0 0
možnosti

1. 3. 2014 8:00
Nastane problém a převeliký.

Co když se ukáže ten počet úředníků jako zbytečný luxus státní správy?Přece nechcete,aby šli pracovat někam,kde je bude nějaký majitel firmy prohánět! I když i tam je příliš benevolentní přístup k zaměstnancům tohoto druhu.Tak,jako firmy upustily od letitého ,,sáčkování" výplat,tak snad se povede i tento pokus.Ale proč musí být správce a majitel programu externí a ne příslušný úřad?

0 0
možnosti

1. 3. 2014 7:44
povinná komunikace přez datové schránky

Uvažovat by se mělo nejenom o "povinném zřizování datových schránek" pro občany, ale o povinné komunikaci úřadů, institucí, soudů, exekutorů a jiných institucí nebo společností s občanem, pokud má zřízenou datovou schránku!

Technologicky jsou cíle zvládnutelné. Jde o to zda to bude manažersky zvládnuté, aby se nejednalo o přihrávání zakázek a tunelování veřejné pokladny jak to předvedl exemplárně "dobrý hospodář" Drábek, pánové z IZIPu a OpenCard, a zástupy dalších.

0 0
možnosti

1. 3. 2014 8:03
Re: povinná komunikace přez datové schránky

Otázkou je právě toto.Proč majitelem IZIP,OPECARD nejsou VZP a DP města Prahy?

0 0
možnosti