Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Převodem nádraží a pozemků by České dráhy měly získat až 7 miliard

Převod nemovitého majetku z Českých drah do Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) by v první etapě mohl drahám vynést kolem pěti miliard Kč, celkem až sedm miliard. V pořadu Otázky Václava Moravce to řekl generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz. ČD podle něj veškeré záležitosti nutné k převodu připravily, takže podle Kurucze nyní nic nebrání tomu, aby materiál šel z ministerstva dopravy na jednání vlády.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

S. Vor

5. 10. 2014 19:56
Ještě mají jedno eso v rukávu

celá síť kolejí v republice je na pozemcích ČD...to znamená,že koleje a trativody leží na regulerních pozemcích zapsaných na ČD.Pokud se tato síť převede na plochu budou to miliony a miliony km2.A to je při prodeji nebo převodu slušná suma.Brusel nemá co kecat do prodeje či pronájmu státního majetku jedné státní společnosti.

0 0
možnosti

S. Vor

5. 10. 2014 23:29
Re: Ještě mají jedno eso v rukávu

oprava...desetitisíce km2 zase jsem myslel na peníze.Od léta se špatně umím soustředit.

0 0
možnosti

5. 10. 2014 17:46
Co tím převodem získá stát,

potažmo SŽDC?

0 0
možnosti

P. Nečus

5. 10. 2014 16:51
Zamyšlení nad minulostí ČD :-)

Nemělo by se zapomenout, kdo byl při dělení Českých drah ministrem, generálním ředitelem a hlavně kmotro-politickým "decision makerem". Nyní jsou jasné následující skutečnosti - převod nádražních budov a podobných objektů na dopravce byla nejen stupidita, ale možná i záměr. Teď si je stát musí "koupit" zpět. Druhou skutečností je, že se občanům lhalo, ty lži byly o tom, že prodělává osobní doprava, kterou dotuje Cargo. Ukázalo se, že Cargo bylo pravděpodobně tunelováno, ale zejména tak hňupsky (diletantsky) řízeno, že se mu raději zákazníci vyhýbali. Nikde jsem však neviděl vyvození osobní odpovědnosti u jakéhokoliv manažera. Jo, to že si korýtka ve zmíněných organizacích dávali ODSáci i socani za odměnu, včetně pohádkových odměn za nic, to se přehlédnout nedalo.

0 0
možnosti

6. 10. 2014 11:10
...

zákazníci se zakázkami odcházeli od CD ke konkurenci a management je následoval - vyváděl lukrativní velkoobjemové zakázky z Carga a nechával v něm nerentabilní drobky

0 0
možnosti