Diskuze
Aut v Česku je dvakrát víc než v roce 1990. Počet mrtvých u nehod klesl
Děkujeme za pochopení.
M. Komárek
Mohu soudit jen dle sebe,
řídím auta 30 let. Co je markantní tak se stále mění poměr najetých km město - silnice - dálnice. Z hlediska smrtelné nehody je jednoznačně nejrizikovější běžná silnice a na tu se již téměř nedostanu, jen okrajově. Narůstá podíl km najetých ve městě, kde hrozí jen odřené plechy a dálnice, kde se mi subjektivně zdá nehoda méně pravděpodobná, než na silnicích.
Takže - najezdím podstatně více km, v podstatně kvalitnějších autech a na podstatně bezpečnějších úsecích.
V kvalitě českých řidičů bych příčinu zlepšení rozhodně nehledal, jsou to nejhorší h*vada v Evropě ...
Srovnáváme chybná čísla. Údaje do 1992 byly včetně Slovenska
To tvrzení se opakuje při každé příležitosti: Na českých silnicích prý už dlouho umírá mnohem méně lidí, než před rokem 1990. Není to pravda, k pokles na úroveň roku 1990 došlo asi před třemi čtyřmi lety, tedy se značným zpožděním. Příčinou je, že do rozpadu společné republiky se počty obětí vykazovaly za Česko i Slovensko souhrnně, a teprve od roku 1992 zvlášť.
Odhadem lze říci, že v letech před listopadem připadlo z tehdejších cca 1100 obětí na tehdejší ˇ"českou republiku" asi 700-750 zemřelých. Této úrovně pak bylo dosaženo - i přes o dvacet let modernější auta a více dálnic - až v letech 2010-2011, takže se není zrovna čím chlubit.
Chybná čísla
Nějak vám s vaší rovnice vypadl fakt, že se počet aut na silnicích a tím pravděpodobně i ujetých kilometrů zdvojnásobil a to je potom zrovna se čím chlubit.