Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Praha má zbraň na skřípající koleje. Vypustila 'mazací' tramvaj

Moderní tramvaje skřípají v zatáčkách tak, že si někteří cestující zacpávají uši. Pražský dopravní podnik se nyní pokouší nepříjemný hluk vymýtit – na koleje v metropoli ve středu poprvé vypustil tramvaj, která na problematická místa vstřikuje speciální směs.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

17. 1. 2015 23:19
Už to tu bylo

Pokud vím, tak mazací tramvaje měla Praha snad už od Křižíka. Když jsem byl malej, většinou po Praze jezdily dřevěný elektriky, ale hlavně měly místo pantografu kladku, posléze uhlíkové sběrače.

A proto bylo třeba mazat dráty. A na to byla mazací tramvaj. Mazaly se hlavně dráty (jestli taky koleje, nevím). Ta mazací tramvaj byla legrační, měla dva "sběrače" a střešní nástavbu. Z ní vyčuhoval tramvaják, který ten mazací sběrač stahoval před křižovatkou.

0 0
možnosti

Jiri Janecek

16. 1. 2015 14:38
Nevim...

...nejak mi nejde dohromady "dlouhotrvajici ochrana" (to je jak z reklamy na vlozky) a nasazeni od 5 od rana do pozdnich nocnich hodin...

Jinak je mozna dobre zkusit vybrat tramvaj, ktera na kolejich neskripe a nebo koleje postupne upravovat na typ tramvaje. Myslim, ze v Praze se preklada kazdych pet let...

0 0
možnosti

17. 1. 2015 23:21
Re: Nevim...

Nojo, tramvaje uměli vyrábět u Ringhoffera (později Traha Smíchov). Dneska to kupujou od Škodovky, který umějí vyrábět lokomotivy a atomový reaktory. Než se naučí dělat taky tramvaje, bude to asi tak stovku let trvat.

0 0
možnosti

16. 1. 2015 13:52
Zlatý socialistickiý T3 ze 60. let!

Porsche prostě předvedl, že umí kočkolapy - ale něco užitečného ani náhodou.

Jediná cesta je 14ky, které nejen skřípo, ale taky ničí koleje, poslat do šrotu. Nebo někam, kde tramvaje jezdí jen rovně.

A toho, kdo tuhle hovadnost schválil a nechal zaplatit, do tepláků. Na dlouho...

0 0
možnosti

Š. Apolen

16. 1. 2015 16:54
Re: Zlatý socialistickiý T3 ze 60. let!

Při vyšších rychlostech skřípou v zatáčkách i pryžové pneumatiky aut ! I kdyby bylo každé tramvajové kolo na svislých čepech, stále bude mít tendenci jet rovně ! Skřípání způsobují vysoké hodnoty tření v zatáčkách, které má mazání kolejí snížit.

0 0
možnosti

16. 1. 2015 12:59
Přemýšlím, proč v německých městech tramvaje...

...nedělají téměř žádný hluk a jsou tiché a pohodlné.

0 0
možnosti

16. 1. 2015 13:53
Re: Přemýšlím, proč v německých městech tramvaje...

Protože tam nevymýšlejí poršácký Extrawürste a podvozek dělají zkušení tramvajáci.

0 0
možnosti

16. 1. 2015 11:54
dobré

kdo maže, ten jede... :-)

0 0
možnosti

Š. Apolen

16. 1. 2015 16:58
Re: dobré

Neboli, jako v "Jáchymovi " : " Nemažete, klepe to" nebo tam mělo být správně : " Nemažete klepeto " ? :-))

0 0
možnosti