Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Auta se 'šidičem' emisí nestáhneme. Nic jim není, říkají čeští prodejci

Autobazary tvrdí, že na svých tržbách zatím nijak nepocítily skandál s manipulováním emisních testů u vozů z koncernu Volkswagen. Auta s podvodným softwarem, který je nainstalovaný také v 1,2 milionu škodovek, z prodeje stahovat nechtějí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

1. 10. 2015 12:17

Nedá mi to, abych s nostalgií nevzpomněl na Trabanta, se kterým jsem před lety zamořoval kouřem a smradem ze spáleného oleje okolní krajinu. Jak by asi Trabant uspěl při měření exhalací v síti dnešních ekologických předpisů?

0 0
možnosti

F. Lesniak

30. 9. 2015 10:33

Osobně neznám nikoho, kdo by věděl, kolik emisí vyprodukuje jeho auto a jaké jsou limity. To opravdu téměř nikoho nezajímá.  Zajímá je ale spotřeba. Takže klid. Je to jen bouře ve sklenici vody. Mimochodem, stačí se podívat na dýmající komíny.

0 0
možnosti

30. 9. 2015 10:26

Trochu odbočím. Emise nemá možnost běžný občan zjistit, ale spotřebu ano.

        Vhodným námětem pro časopis D-test by bylo testování spotřeby nově uváděných automobilů. Automobilky dělají ze svých zákazníků blby tím, že uvádějí u svých výrobků nereálně nízkou spotřebu. Solidní výrobce by měl uvádět spotřebu paliva, jakou dosahuje většina řidičů za běžného provozu. Třeba spotřeba na trase Praha-Štěchovice-Praha za slunečného počasí. Nechat ujet 10 řidičů, jednou klidným tempem, potom "sportovně", spočítat průměry a ty potom uvádět v "techničáku". Bylo  by to k zákazníkům férovější, nežli nereálné hodnoty, které jsou udávány doposud.

0 0
možnosti

30. 9. 2015 9:37

Ten bohorovný přístup se mi nelíbí. Čeští prodejci by měli přestat lhát zákazníkům a deklarovat reálnou spotřebu aut dieselových i benzinových. Je absurdní když stejný model nového auta má v USA deklarovanou nezanedbatelně vyšší spotřebu než v ČR.

0 0
možnosti

30. 9. 2015 9:33

No bodeť. Akorát by tendle zyebanej stát měl všem vrátit ekologické daně z prodeje starších "neekologických" vozidel.

0 0
možnosti

I. Veselý

30. 9. 2015 9:32

Nějak té aféře nerozumím. 

V některém z článků k tomu jsem četl jak měření probíhá a pochopil jsem, že má striktní pravidla. Takže pokud je při měření pouze simulován provoz někde v laboratoři a díky přidanému softwaru auto limitům vyhoví je chyba na straně tvůrců metodiky měření a ne na straně výrobce. Ten se jenom přizpůsobil a upravil auta tak, aby laboratorním testům vyhověla.

Pokud předpis obsahuje zmínku o emisích v reálném provozu má současná aféra nějakou podstatu.

Já bych se při soudech v této záležitosti zaměřil na formulaci normy o emisích a až by bylo nezpochybnitelné, že předepisuje limity i pro provoz tak bych pokračoval v odsuzování VW. Totiž, pokud autoři normu vytvořili, byť ve snaze o čistší životní prostředí, špatně není to teď problém výrobců.

0 0
možnosti

3. 10. 2015 7:00

No opravdu tomu nerozumite. Ty auta musi v beznem provozu splnovat urcite limity. Ty limity prekracuji 20 az 40 krat !!! Vladni agentura EPA na to nemohla prijit protoze kdyz to auto testovali a simulovali bezny provoz tak to to auto poznalo a preplo na jiny provoz pri kterem ty limity splnuje. Ve VW tam dali software ktery dokazal oklamat EPA pri testovani. Jde o jasny podvod a VW uz to priznal.

0 0
možnosti

30. 9. 2015 8:54

Samozřejmě, každý, kdo by si nechal upravit řídící jednotku na tom PRODĚLÁ. Software umožnil, aby auto prošlo testy na škodliviny (jejichž daleko největším zdrojem jsou naftové lokomotivy, nákladní auta, plynové vytápění atd.) a přtom podávalo v běžném provozu co nejlepší výkon.

Když se software "opraví" sníží se výkon auta i jeho životnost.

Mimochodem, kdyby to chtěli dělat u nás, najdou se firmy, které to budou řidičům tajně nastavovat zpátky!

0 0
možnosti

30. 9. 2015 8:26

Pokud je pravdou, že tyto vozy splňují  Evropské normy není nejmenšího důvodu jezdit s nimi do servisu a nechat si dělat nějaké úpravy . Američané mají prostě jiné přísnější normy a tam mohou mít tyto vozy problém , ale myslím že žádný soukromník si nikdy soukromě v Evropě koupené auto, už kvůli ceně dopravy,  do USA nepoveze . Takže řešíme problém který se lidí v Evropě fakticky netýká .

0 0
možnosti

30. 9. 2015 8:24

"Šidič emisí" šetří mojí peněženku. Bez něj bych musel kupovat každých 10 000 km  nový drahý filtr.

0 0
možnosti