Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Kolony kvůli Blance. Přednost dostane MHD, pruh pro busy získá i Strakonická

Řada pražských ulic se kvůli tunelu Blanka zaplnila ještě více než v minulosti. Politici plánují z kolon přednostně vysvobodit cestující v MHD, kteří po otevření stavby stojí pravidelně třeba na Strakonické či v ulici Jugoslávských partyzánů. V přípravě je až 60 vyhrazených pruhů pro autobusy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

24. 10. 2015 11:29

Že nejsem vůbec překvapený ??Stavba za miliardy a skoro nic neřeší, na jednom konci doprava řídne na druhém houstne a stav setrvalý jako před tunelem ale!!! prachy jsou fuč, a to to tu šlo, tak tohle umí asi jenom Češi  :-))))

0 0
možnosti

M. Konečný 513

27. 10. 2015 21:09

Češi umí jenom na všechno nadávat, jako vy. Nejste náhodou z Přerova nebo z

Tachova?

0 0
možnosti

23. 10. 2015 16:57

Po roce 90 jsem začal jezdit dost pravidelně obchodně do Vídně.  Prakticky vždy jsem tam trávil spousty času v zácpách a kolonách.  Tak jsem koukal kolem sebe na otrávené Vídeňsky v popojíždících autech a vždy mne napadlo "bratříčci, 40. let si tady budujete kapitalismus a blahobyt a stejně jste v prdce, trávíte velký kus života ve svých plechovkách posunováním v kolonách." Tehdy tam přestavovali mosty, budovali další pruhy atd. Velké staveniště. Od těch dob spousty dokončeno, nové se stále staví a zácpy ale neubývají.  A nemyslím, že někdy zácpy skončí, výstavba a rozšiřování nestihá stále houstnoucí dopravě. Obecně, jedna plechovka, jeden pasažér. No a tak jsme také dosáhli jejich blahobytu.

0 0
možnosti

L. Dibelka

23. 10. 2015 11:33

Přidáním pruhů jsem myslel jejich fyzickou výstavbu ... Strakonickou v oblasti Lahoviček a Chuchle dle článku plánují rozšířit stavebními úpravami ... nerozumím v tomto případě negativním dopadům na automobilovou dopravu...prosím o vysvětlení.

0 0
možnosti

23. 10. 2015 12:18

De fakto to bude jen grafickým vyznačením jízdního pruhu od 7:00-10:00 a od 14:00-19:00 pro "autobusy,cyklisty a taxíky".Pro taxíky jen v případě, že je osvítí duch svatý.Prostě stalo se to, co každý i méně inteligentní člověk předvídal, jen pražští magistrátoři na to teď koukají jak jelita.

0 0
možnosti

23. 10. 2015 11:28

Rozumím tomu tak, že na přetížených místech se ještě ubere jeden pruh a vyhradí se pro MHD?

0 0
možnosti

L. Dibelka

23. 10. 2015 11:20

Dobrý den. Proč tento článek a záměr kritizujete? Prosím o vysvětlení... Četli a přemýšleli jste nad tím vůbec? Jak se podle vás zhorší situace na Strakonické, pokud se tam přidají pruhy pro autobusy? Vždyť přeci bude více místa i pro AUTA!!!, protože se jim nebudou plést autobusy v jejich pruzích. V článku se mluví pouze o přidání pruhů na této komunikaci. Vysvětlete mně, proč je špatně preferovat MHD? Proč by neměl mít autobus (desítky lidí na palubě) zvýhodnění před převážně jedním člověkem obsazenými auty na pražských silnicích? Nenapadlo vás, že za paralyzaci dopravy v Praze mohou hlavně řidiči, kteří preferují jízdu po městě autem? Ve městě s jednou z nej. MHD na světě (docela dost cestuji).... Nenapadlo vás, že kvůli automobilové dopravě v Praze my i naše děti dýcháme znečištěný vzduch? Proč mají plné autobusy lidí stát v zácpě na Strakonické, protože je ucpaná osobními automobily ... ? Nevymýšlím si, protože to bohužel absolvuji každý den ráno při cestě z Mníšku p. Brdy do Prah

0 0
možnosti

J. Lepka

23. 10. 2015 14:43

A vás jistě ani trochu nenapadlo, kolik na daních zaplatí ti, co z jakýchkoliv důvodů jezdí autem? Zkuste se zeptat na MF. Taky se pak zkuste zeptat soudruha Filmera, proč na dopravní infrastrukturu jeho soukmenovci desítky let sr.li.

A taky se můžete zeptat některého ze sousedů, proč jezdí autem, když má z Mníšku tak skvělé spojení. Možná se dozvíte něco o vození dětí po doktorech, prodloužených úvazcích a pracovní době končící v hodinách, kdy MHD již tiše dříme v garážích a intervalech atakujících desítky minut, což s přestupem již konverguje k hodinám / znám z vlastní zkušenosti /, ale i např. omezení imunity, což je mor současné doby a chtěl bych vidět zaměstnavatele, který si vás nechá v podniku, když ze šesti chladných měsíců čtyři promarodíte.

Takže příště nevymýšlet, ale přemýšlet.

0 0
možnosti

J. Lepka

23. 10. 2015 9:59

Tvůrčí impotence pražských "dopravních expertů" vrcholí. Nestačí jak domrvili již zmiňované úseky, ale chtějí další: PROČ se autobusy na Chodovské musí křižovat s dvouproudovou vozovkou, jen aby se dostaly k zastávce?  Naprosto totéž ve Svatovítské, mezi Prašným mostem a Vítězným náměstím??? Tam se dokonce řidiči musí směstnat ze tří jízdních pruhů do jednoho, křižuje je autobus a na konci přechod pro chodce a to má ještě místostarosta Prahy 6 tu nebetyčnou drzost svalovat vinu na řidiče, že neumí používat pravidlo zipu!!!

0 0
možnosti

B. Hamáček

23. 10. 2015 7:59

Autor článku , stejně jako V ROPIDu jsou asi členové ekoteroristického sdružení AUTO*MAT , které si dalo za úkol zlikvidovat veškerou dopravu v Praze  , vyjma pár bláznivých cyklistů.  A paralyzovat život v Praze. V tom jim zdatně sekundují dopravní projektanti . Ve spoustě případů by nebylo nutné dělat zvláštní pruhy pro autobusy, stačilo , aby jezdily po tramvajových kolejích , to by ale ty koleje nemohly nesmyslně zůstat bez povrchu , jako třeba ve Vršovicích a Strašnicích.  Na kulaťáku v Dejvicích vznikají fronty kvůli chodcům , kteří mohou přecházet naprosto neorganizovaně , stačilo by ( tentokrát užitečně ) dát chodcům semafory na přechod.  Jinak značné množství naprosto zbytečných a zpomalovacích semaforů má na svědomí také značnou část front.  Ale většinou , kde by pomohly , tam je nějak "zapomněli" instalovat. Neodbytně se mi vnucuje myšlenka , že zhoršování dopravy obecně a celkově kvality života je ZÁMĚR .

0 0
možnosti

B. Hamáček

23. 10. 2015 7:59

Heslo levice je totiž : To by v tom byl čert, abychom ten svět nezničili ! Umí to bezvadně zabalit , a spousta voličů jim to baští i s navijákem.

0 0
možnosti

J. Vavruška 637

23. 10. 2015 6:55

Článek je značně tendenční - ulice se vyčistily všude kromě Patočkovy a Strakonické.  Strakonickou musíte projet když se chcete dostat z Prahy ven a nemáte alternativu, podobně je to s Patočkovou a směrem na Vary.  Takhle to dopadá, když "odborníci" na dopravu na projektují na konec každé kapacitní komunikace křižovatku, kde se beznadějně kříží dva frekventované směry nebo kde se pokračuje po ulici s nespočetnými semafory.

Tunelu Blanka jednoznačně chybí pokračování na Vypich a Bílou Horu a na smíchovské straně nějaká rychlá cesta ven, například místo Radlické tunel nebo nějaká estakáda na plzeňskou dálnici.  Když holt někdo zakončí D5 "do ztracena" v Butovicích a místo přípojky na městský okruh do volného místa postaví několik business center, tak se pak nikdo nemůže divit, že to nejede.  Zbourejte SAP, Škofin a ty další obludy u pekárny v Butovicích a pak můžete protáhnout D5 k tunelu Mrázovka a rázem vám zmizí problém v Patočkově a na Vypichu.  A dost možná by zmizely i kolony ve Strako

0 0
možnosti

J. Novák 567

23. 10. 2015 6:21

Ona kdyby byla hotova severní část pražského okruhu, tak by nebylo co řešit a Blanka by byla skutečně přínosem. No jo, ale když s těmi severopražskými kebulemi není řeč, že? Samozřejmě, že mám na mysli zejména suchdolské hňupy.  Bohužel, bydlí tam hodně mocných tohoto světa, takže tato část okruhu nejspíš nebude postavena nikdy.

0 0
možnosti

I. Veselý

23. 10. 2015 9:44

Oni si totiž myslí, že okruh dál od hranic Prahy je lepší řešení. Ano, je to lepší řešení pro ně. Tranzitní dopravě je to asi jedno zda je okruh dál od města či na jeho okraji. No a dopravě ve městě může prospět asi jedině okruh co nejblíž centru - nikdo nechce najíždět mnoho kilometrů navíc sic možná bez kolon.

0 0
možnosti