Diskuze
Delší cesta vlakem? Rozdělené jízdenky někdy vyjdou i o stovky korun levněji
Děkujeme za pochopení.
Cenotvorba ČD to je kapitola sama pro sebe. Delší cesta levnější než ta kratší apod. Množtví všech možných a nemožných slev a skutečnost, že ten, kdo vlakem cestuje jen mimořádně je dost brán na hůl.
J. Mydloch
Nevím, ale to samé je i u Jančury. Když jedete na Slovensko, tak se vyplatí lístky prostě rozdělit a ušetříte....Proč zase kopete jen do jedné firmy? Vždyť se to děje u všech společností....Aha, ČD jsou státní, to se může....
Podobné paradoxy najdete všude, kde je doprava komerční nebo je minimálně nucena soutěžit s dopravou komerční. Aneb jak nastavit ceník, když konkurence je silná, ale poze v části trasy vašeho spoje? Cílem všech dopravců, kteří nesou riziko tržeb, je samozřejmě maximalizace těch tržeb ...
Například v letecké dorpavě byste podobných příkladů, s ještě většími rozdíl cen a s ještě většími podivnostmi, našli mraky.
Odborně se tomu říká "revenue management". Račte se vzdělávat, páni redaktoři.
V. Getz
Jo ty benefity to fakt mi trhaj žíly, to je neskutečný jak zvrácenost dokážou čd vytvořit ..
J. Faltus
to popsáno v předpise ČD, pokladní u mezinárodní pokladyn to nezná a nutila mně jízdenku pro dítě až do Vídně - jízdenka do Břeclavi hranice stojí pro dítě 169 Kč, do Vídně 1650 Kč...
J. Faltus
Jezdím na dvě jízdenky do Vídně, jedna je do Brna, druhá z Brna dál. Ztráta výhod je fiktivní. Pokud bych musel přestupovat v místě, kde jsem si cestu rozdělil, pak bych možná o nějaké "výhody" přišel, třeba o ztrátu přípoje a s tím související náhrady. Ale protože jednu cestu končím v Brně, kde začínám druhou, a přitom neopustím vlak, o nic nepřicházím a tak třeba odškodnění při zpoždění a ztrátě přípoje při přestupu v Břeclavi ČD musí poskytnout, stejně jako každému jinému začínajícímu cestu v Brně. A pokud jedu railjetem, tedy přímo až do Vídně, tak nic takového nehrozí vůbec, stejně jako u cesty do Bratislavy, když pojedu na jeden zátah EC do Budapesti...
Ale když jsem jel do Vídně a vzal s sebou dvanáctiletého synka, to teprve byla mela. Jízdenka pro dítě se na eshopu koupit nedá, je nutné ji koupit u pokladny. Po tratích provozovaných ÖBB se dítě jedoucí s rodičem přepravuje zdarma. U pokladny se tedy zaplatí jen jízdenka ČD do hraničního bodu. A asi nebude překvapením, že ač je
Ty "výhody" nerozdělených jízdenek jsou tak ohromující, že nevím jestli je někdy nějaký cestující využil. Nato jsou ČD moc opatrné.
Agentura WASTEELS (prodejce vnitro a mezinárodních jízdenek na hl.n. Praha )toto praktikovala dlouhá léta(dělené jízdenky vnitro-zahraničí, kombinace skupinových jízdenek a CityStar) , až se to znelíbilo vedení ČD, a v r 2010 vypovědělo mandátní smlouvu,prý z důvodů konkurence . Byl to p.Šebeňa , který výpověď podepsal.A tak se místnost, kde sídlila agentura WASTEELS ,uvolnila , a nastěhoval se tam REGIOJET. My byli skuteční spojenci ČD, REGIOJET je nyní opravdová konkurence ČD.
M. Vránek
Pozor-
do Tater si kupte Pendolino u Slovenských železnic přes internet-těžce ušetříte!