Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

První rychlovlaky v Česku pojedou v roce 2030, slíbil šéf železnic

První etapa vysokorychlostních vlakových spojení v Česku by podle nařízení Evropské komise měla být dokončená do roku 2030. Na čtvrteční konferenci o regionální železniční dopravě to řekl ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Surý.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

26. 11. 2015 17:32

Z Prahy do Ostravy nebude rychlodráha? To se budeme courat nadále skoro tři hodiny? Ať je za to hrom po poli honí...

0 0
možnosti

J. Holič

6. 11. 2015 17:37

Pan Sury by se asi měl věnovat raději jinému oboru. To je fakt kocourkov. Jeho prohlášení o tom, že na VRT pošlou i normální rychlíky je úplně na hlavu. Je to jako kdybych si koupil rodinné auto pro sedm lidí a prohlašoval bych, že je to super, že v něm můžu jezdit sám a taky bych to tak navždy dělal. To, že karavana jede rychlosti nejpomalejsiho velblouda, platí i pro železnici. Pokud pošlu pomalý vlak na VRT trať, budu muset mít samotnou trať nejen extrémně drahou, budu také muset jezdit rychlovlaky pomalu a propustnost tratě se zásadně sníží. Náklady na údržbu tratí vyrostou do nebes a nová tlakotesna vozidla splňující podmínky pro provoz na VRT taky nebudou zadarmo. Ve výsledku se víc zaplatí, skoro nic se nezíská a my budem mít další nevyužity rychlovlak. VRT musí být jen pro vysoké rychlosti, jinak nemá smysl. Taky nebudu stavět dálnici pro dva traktory, ne?

0 0
možnosti

6. 11. 2015 19:31

Těmi "rychlíky" by se pochopitelně myslely soupravy minimálně o rychlosti 230 km/h (railjety nebo pendolina), případně 249 km/h (něco jako něměcká ICx).

Takové soupravy propustnost tratě neomezí, protože hlavní VRT kolej budou opuštět kvůli zastávkám, případně v půli VRT odbočí na klasickou trať.

0 0
možnosti

K. Novák 181

6. 11. 2015 8:57

Na co budou rychlovlaky v mrňavé ČR?

0 0
možnosti

M. Čihák

6. 11. 2015 11:03

a na co vyrábí mrňavá ČR statisíce aut?

0 0
možnosti

5. 11. 2015 19:55

Nynější šéf železnic může slíbit cokoli :)

0 0
možnosti

6. 11. 2015 19:33

Je to důležitější než si myslíte. Pokud totiž nikdo nezačne ty projekty ani připravovat, tak ne fakt nebude nikdy.

Mimochodem, problém nejsou peníze, ty v EU jsou vyhrazeny přímo na tento účel, ale ty projekty, co nemáme.

0 0
možnosti

J. Lepka

5. 11. 2015 18:42

To snad můžou už dneska ne? Akorát pomalejc. A jak se zdá, aspoň podle Studénky, i 140 je v Česku moc.

0 0
možnosti

5. 11. 2015 18:09

Snílek. Čínu nedoženeme.

0 0
možnosti

5. 11. 2015 17:53

Vtipné. Skorát, že 160 je dneska normální rychlost a přes tu vlak nejede ... . Na rychlovlaky by se musely narovnat tratě, a to chci vidět ... . :-)

0 0
možnosti

L. K. 089

5. 11. 2015 18:35

Ne, na rychlovlaky se musí postavit nové koleje :)

0 0
možnosti

M. Veselý 287

5. 11. 2015 17:23

To by mohla být dobrá zpráva, kdyby to nedopadlo tak, že kilometr rychlotratě bude v ČR o 250 % dražší než třeba v Itálii nebo Německu.

0 0
možnosti

M. Čihák

5. 11. 2015 16:58

do 2030 se provede tak max. několik feasibility studies, a do té doby se ani nestihne vypsat výběrové řízení, natož připravit pozemky od Havránkový.

0 0
možnosti

D. Grundel

5. 11. 2015 16:55

Docela by mne zajimalo, jake opodstatneni to ma v zemi, kde je nejvetsi vzdalenost mezi vetimi mesty max 400 nebo 500 km. Je nutne vybudovat nejaky evropsky system, nikoli cesky.

0 0
možnosti

L. K. 089

5. 11. 2015 17:15

Dle Vašeho příspěvku bychom měli zrušit i letiště ... Rychlodráhy se staví pro propojení středně vzdálených destinací. Např. Praha - Berlín či Mnichov. Brno - Budapešť apod. Rychlá spojení se světem je to, co potřebujeme.

0 0
možnosti