Diskuze
Ťok: Šéf Škody mi napsal, proč bylo jasné, že České dráhy prohrají arbitráž
Děkujeme za pochopení.
Někdo uzavře tutově "kovanou" smlouvu s firmou XY na skladování nafty. Stát na tom "bezva kšeftu" prodělá majlant.
Podobně za ČD také kdosi podepíše smlouvu o dodávce lokomotiv. Z oné smlouvy se díky jakýmsi dodatkům stane kupa papírů, na jejíž základě ČD (jakoby šly ze státního rozpočtu) zaplatí Škodě cca miliardičku. A světa div se. Nikdo za nic nemůže. Pokud by se ke mně takto choval dodavatel čehokoliv, do konce života by si neškrtnul. Kominík mne může okrást. To ano. Ale jen jednou. Sám musí zvážit, zda se mu to vyplatí. A tuto možnost měl a dosud má i stát. Pokud by stát dal Škodě na vědomí, že u státních zakázek pro ČD může zkončit, výsledek onoho sporu by byl úplně jiný.
To, že ČD s platbou oné částky tak pospíchaly, hovoří jasně. Někdo ve vedení železnic (zapojený) má velký zájem na uhrazení oné platby. Pan ministr má v ČD krtka. A tak jeho lament pro veřejnost spíše připomíná přípravu alibi, než snahu krtka odhalit. Může pak volat: " Vidíte, já jsem to říkal"....
martin roman z cezu a jeho skoda transpotation aneb pribeh tunelovani miliard ze statniho
Problém nebude v arbitrech, ale ve smlouvě, podle které musí arbitři spor posuzovat. A pokud tam můžou při prakticky nulové inflaci získat za 4-5 let dvojnásobek původní částky, tak je to na pováženou. Stejně, jako celý postup státu trochu smrdí - kvůli pár desítkám miliónů penále zaplatí přes 700 mil víc. Tupost, nebo záměr?
Záměr. ... ale ten rozdíl neukradli manažeři Škody, ale nejspíš ti, co to podepisovali za stát ... . Tj. ti, co tam už nejsou. Manažeři Škody jen chtěli prodat našemu státu a řekl bych, že dost kvalitní stroje ... . Tak je to docela často.
K. Šoumal
Dva subjekty uzavřou dobrovolně smlouvu s rozhodčí doložkou. Jeden ze subjektů jí následně využije a spor o peníze, který není schopen s druhou stranou vyřešit, předá předem domluvenému arbitrovi. Ten sbírá podklady k rozhodnutí a žalující subjekt několikrát vyzve protistranu k nějakému smírnému kompromisu. Protistrana odmítne a když se rozhodnutí arbitra obrátí proti ní, tak p. ministr vyzývá k nerespektování smluvních vztahů a arbitrážního rozhodnutí? To mě připadá jako absurdistán spíš tohle jeho chování ...
M. Konečný 513
Umíte i něco jiného, nebo tohle je vrchol toho, co jste ve škole pochytil?
Je zajímavé sledovat už 20 let tyto "boje" o peníze, ale ještě zajímavější je na tom fakt, že to není alespoň někdy naopak, aby stát podal návrh na arbitráž a vyhrál - na tom je vidět co za "opravdový ksindl" vede státní a polostátní firmy!!!!! Tak se vytahují peníze ze státu a pak se ti dva na nejvyšší na stranách sporu podělí a jsou za vodou na x-generací dopředu!!!!!!!
Problém je, že vedení státních firem na tom "jen" spolupracuje. Kradou strany, aby měly na reklamu na volby. Tak je to tady nastaveno záměrně. Blokuje to vstup slušných lidí do politiky.
ČD nakoupily stejné lokomotivy jako němci, ale o 30 procent dráž? A kdo z managementu ČD už za to sedí?
A ještě by měli sedět i ti z ministerstva a vlády, kteří ten zlodějský management do státních ČD dosadili. Paroubku, Nečasi, Sobotko....
svině ruský -pokorný= sobotkův pyj- ČSSD strana krad krad krad- u Škody s komunisty v jedné řadě.
J. Lepka
"Škoda ji dnes na Slovensku a v Německu prodává..."
Tady někdo kecá, až se práší od huby, včera ten samej pán uváděl, že lokomotivy nesmí do Německa, že doposud nemají homologaci a že je to od Škody tuplovaná drzost, že si ji neopatřila včas.
J. Holič
Asi měl říci nabízí. Škoda vyhrála zakázku pro DB cenou. Zda se jí podaří zakázku dotáhnout do konce, je ovšem jiná věc.