Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

BYZNYS ŽIJE: Jízdou na vodík proti Muskovi. Češi staví v USA síť čerpacích stanic

Dostala téměř stomilionovou investici, ale v Česku ji znají jen zasvěcenci. Společnost United Hydrogen Group se v USA podílí na revoluci v automobilové dopravě, přesto jde o českou firmu s kanceláří na pražském Václavském náměstí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

3. 5. 2016 10:44

Zajímalo by mne, jak zvládají ty "prozatímní těžkosti při manipulaci či skladování"?

0 0
možnosti

1. 5. 2016 14:38

Je popularni hledat jak to proste nejde. Jenze v Muskovych autach je zapotrebi Lithium. Tento prvek se nachazi v zemske kure velmi roztrousen. Jeste jsem nenasel udaj na kolik aut jsou dosazitelne zasoby tohoto kovu. Jine systemy s jinymi kovy nejsou tak vykonne. Taky bych dopurucil se zabyvat vyrobou Lithia. Dobrodruzne. S lithiovymi bateriemi to neni tak jednoduche. Zvyknou horet, jak se o tom presvedcila Fa. Boening. Takze bych podporil kazdou iniciativu ve smeru vyvoje pohonu aut a nehledal bych jak to nejde. Ale nebojme se. V nejhorsim se bude lezdit autobusem a vlakem. Velmi romanticke. Lide maji k sobe blize.

0 0
možnosti

1. 5. 2016 15:57

Lithia je vubec nejen na Zemi ale v celem vesmiru velice malo, nebot pri termonuklearnich reakcich ve hvezdach temer nevznika. temer veskere Lithium vzniklo behem nekolika prvnich minut po velkem tresku (tehdy vzniklo zhruba 75% vodiku, a 25% helia a nekoli setin ci tisin % lithia, berilia) a pak uz nic....

0 0
možnosti

1. 5. 2016 9:12

Takže masový rozvoij "hydrogenizace" s sebou přines i masovou produkci odpadního chloru ?

Vskutku ekologické. Místo toho hrozného CO2, produkovat chlor.

Ale z podnikatelského hlediska sjou ti chlapi dobří.

0 0
možnosti

J. Lepka

1. 5. 2016 10:37

Kůň se zapřahá zásádně před vůz a to vždy hlavou ve směru jízdy !

( V UHG pochází veškerá produkce z ODPADNÍHO plynu vznikajícího při výrobě chlóru)

0 0
možnosti

1. 5. 2016 8:09

Nevýhody:

1. Výbušnost (Hindenburg)

2. Malá energetická kapacita - ekvivalent vodíkové nádrže v porovnání s benzínem je velký jak půlka auta

3. Kapalný vodík se vypařuje, na stlačený vodík daleko nedojedete a má další komplikace s tlakovými nádobami

4. Vodíková koroze na kovech, vodík nelze pořádně utěsnit - uteče i mikroskopickou netěsností

5. Je dražší než ropná paliva

6. Nemá vybudované logistické řetězce na rozdíl od kapalných PHM

0 0
možnosti

1. 5. 2016 8:58

Taktak. Další úspěšná slepá ulička, navíc vodík při elektrolýze spotřebuje víc energie, než kolik jí pak vydá. Plná nádrž vodíku se stěnami 5cm tlustými se "sama póry vyprázdní" za rok, co udělá vodík při škrtnutí v podzemní garáži radši neříkat. Běžný plynovod je pro malé molekuly vodíku jako řešeto...tepelná elektrolýza totéž co elektrická, energetický nesmysl.... jediný smysl dávaji kapacitory a prý už se o obrovkých kapacitách v desítkách faradů vyvíjí a jsme u nejlepší elektřiny obloukem zpět !

0 0
možnosti