Diskuze
Vpravo, nebo vlevo? Lidé mi píší, ať dáme na eskalátory semafor, líčí odborník na metro
Děkujeme za pochopení.
Já se do prahy dostávám tak jednou měsíčně, co ale vidím pořád jsou nefunkční, stojící eskalátory. To snad DP nemá lidí na to, aby je udržel provozuschopné?
J. Pražák
Důsledné dodržování stání na pravé straně tvoří fronty před nástupem na eskalátor. Pak ztrácí čas všichni-ti o spěchají, i ti, kteří čekají na místo napravo. Fronty by nebyly, kdyby se při cestě vzhůru stálo na obou stranách eskalátoru. Kapacita eskalátoru by se skoro zdvojnásobila. Plný vlak přiveze nárazově velké množství cestujících, a proto se tvoří fronty. Při cestě dolů to takový problém není. Je to tak těžké pochopit pro dobře placené šéfy metra??????
Nebo metrem nikdy nejezdí?
Není to tak jednoduché, záleží to na intenzitě proudu nastupujících.
Když jich je málo, stačí plynule nastupovat napravo na každý druhý schod. Volná levá strana pak umožní chodcům/běžcům rychlejší přepravu - na rozdíl od vaší varianty.
Když jich je středně, pak může být vaše varianta optimální.
Když jich je hodně, pak se stává, že je plná i levá strana a kontinuálně kráčí. A má to tak větší kapacitu než vaše varianta.
J. Pražák
Nechápu, proč se k problému nevyjádří kompetentní osoba, tedy šéf služby eskalátorové.
V citátu šéfa služby dopravní je navíc užit podmiňovací způsob: „Vypadá to, jako bychom byli blbci a nevěděli, co s tím dělat,“ říká na úvod rozhovoru o nové „výzvě“ cestujícím v metru Vondráček, šéf služby Dopravní zařízení.
Neví nic o nerovnoměrném vytahování řetězů, křížení kol na kolejnici,...? To stojí velké peníze.
Což kdyby LN udělali rozhovor s technicky znalým pracovníkem DPP?
Zajímal by mě odhad, o kolik se zkrátí životnost eskalátorů chůzí a běháním po nich. Mohou to být i desítky procent.
Může to mít podobný efekt, jako na první pohled nevýznamné otevírání dveří až na žádost tlačítkem. Tam se dá odhadnout snáze, že se tím životnost zdvojnásobí (plus úspora energie).
I. Veselý
Naštěstí už skoro metrem nejezdím, ale vždy jsem měl za to, že eskalátory mají cestu urychlit. To znamená, že místo chůze po pevném schodišti současně jdu i jedu a tím je provoz rychlejší. Zároveň však chápu, že jsou lidé, kteří mají pohybové potíže a tak stojí vpravo.
Moje nejčastěji používaná stanice byla Kačerov - pro neznalé má tato stanice pouze jeden výstup s pevným, dost prudkým schodištěm, a jeden eskalátor pro cestu vzhůru. A tam když stojící lidé zastaví chůzi po eskalátoru tak je, ve špičce, fronta i při příjezdu dalšího vlaku. Pokud jdete po pevném schodišti a nepřijede zrovna autobus lidí co jdou dolů jste nahoře tak dvakrát rychleji.
Prostě si myslím, že po eskalátorech by se primárně mělo chodit s výjimkou těch špatně pohyblivých lidí. No a teď čekám na negativní reakce všech těch lenochů co neudělají krok zbytečně aby pak, někteří z nich, chodili běhat či do posiloven.
V. Getz
Kačerov má jen pár schodů ,tam kdo spěchá by měl využít ty klasické.
V. Getz
No překvapivě toto funguje celkem spolehlivě a respektuje to i cizinec.
D. Stirský
Teprve ve vyšším věku jsem si uvědomil moudrý Augustův výrok: Festina lente. Lidé pádící po eskalátoru dolů "získají" jen pár sekund a ve většině případů pak musí stejně čekat na soupravu.
Ja mam jiny problem, kdyz mam draka, tak zapomenu kde je prava a leva strana a drze stojim uprostred! :)
Taky sem se na eskalatoru zeptal jednoho cernocha, jestli je cerny pasazer? Urcite byl, hrozne znervoznel!
Mně nevadí systém, že se vpravo stojí a vlevo se chodí. Nicméně levý proud by měl chápat, že když je na eskalátoru babička, která se s holí stěží drží, že kolem ní neprosviští a nedrcnou do ní ještě. Stejně tak si batůžkáři a lidé s notebooky přes rameno musí uvědomit, co to udělá, když jejich taškou dají někomu do zad. Mně takhle jeden člověk málem strhnul dítě, ale naštěstí si děti na eskalátorech vždy pevně držím, takže jen zavrávovalo.