Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Dává Zemanův vodní sen smysl? Stát utratí za studii 22 milionů

Ministerstvo dopravy vybralo zhotovitele studie ke kanálu Dunaj - Odra - Labe. Sdružení společností Vodní cesty, Sweco Hydroprojekt a Aquatis za 22 milionů korun posoudí, zda má uvažované vodní dílo ekonomický smysl.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Novák 567

10. 6. 2016 4:20

Ono je to jednoduché. Pokud se neudělá studie, tak se nikdo nedozví, zda jde o proveditelný záměr či nikoliv. Takže, jen trotl může v tuto chvíli říci jednoznačné ne či jednoznačné ano. Z mého pohledu by bylo zcela jistě pěkné jen tak na výletní lodi proplout od severu Německa až do Rumunska. O přínosu pro dopravu zcela jistě není asi o čem, protože cesta zboží lodní dopravou směrem od východu před Středozemní a Černé moře, pak říčním propojením až na sever Německa by určitě byla levnější, než přes Středozemní moře, Atlantik a severní cestou do Hamburku. Ale chápu. S mnoha českými konzervami nikdo prostě nehne. Zvláště pak s těmi, kteří si zafixovali, že je to výmysl Zemana a naprosto nejsou ochotni připustit, že to není pravda. Prostě houpacího kačera také těžko naučíte štěkat, že?

0 0
možnosti

10. 6. 2016 7:36

Proveditelné je kde co. Jde o to, zda je to smysluplná investice s rozumnou návratností a zda to stojí za výrazný zásah do krajiny. Nejsme schopni dokončit efektivní dálniční síť, ale to nevadí. Prostě si zase za cizí peníze zainvestujeme, tentokrát do kanálu. Tam také skončí výrazná část "proinvestované" částky.

0 0
možnosti

9. 6. 2016 17:19

Zemanův mokrý sen.

0 0
možnosti

J. Novák 567

10. 6. 2016 4:13

Je vidět, že se stále ještě najdou lidé, kteří nejsou schopni pochopit, že tohle rozhodně není ze Zemanovy hlavy, ale, jak koneckonců je patrné i z článku, jde o mnohaletý záměr a pokud sen, tak jde o sen nikoliv Zemanův, ale mnoha generace našich předků, mimo jiné i různými idouši oslavovaného Bati. Takže, Rente, nedělejte ze sebe trotla, pokud tedy trotl skutečně nejste.

0 0
možnosti

9. 6. 2016 15:45

Obdobných kanálů je v západní Evropě celá řada ku prospěchu tamní společnosti. Vodní doprava je levná. Stavba by přinesla další vodu do ČR a tisíce pracovních míst při výstavbě. Je i protipovodňovou ochranou. Jak článek správně uvádí není to žádný nový nápad. Prověření proveditelnosti je úkolem z EU.

Trasa kanálu spojená s územními uzávěrami je nyní předmětem útoků ke kterým se nesnížil ani Protektorát, ani socialismus.

0 0
možnosti

12. 6. 2016 21:31

Jak se do ČR přináší další voda, než ta která tady spadne v dešťových srážkách?

0 0
možnosti

J. Škodák

9. 6. 2016 15:19

Vodní sen Jeho Blahorodí Miloše Miloševiče oživil mrtvolu kanálu,která stejně zůstane mrtvolou,ale u nás na Moravě se tak blokuje rozsáhlé území pro případnou výstavbu. Tak se nám ten sen Jeho Blahorodí pěkně prodraží! Kolik pak Klokánků by za to bylo? V Absurdistánu-Česko však platí: „Budeme šetřit i kdyby nás to mělo stát milióny!"

0 0
možnosti

J. Novák 567

11. 6. 2016 3:32

Jo, jo, to u vás na Moravě... Vy tam toho také nakecáte, že?

0 0
možnosti

9. 6. 2016 13:50

a socani rozhazují a rozhazují. kdopak ty dluhy bude platit, co soudruzi? to se to slibuje za cizí. Copak jste vyprodukovali? dluhy, oposmlouvu, za které se rozkradlo co se dalo a teď to svádíte na Nečase, Kalouska a hlavně na Havla. Pokud si dobře pamatuji, tak jediná kloudná privatizace byla od P. Pitharta a to prodej Škodovky VW-nu, jinak samý podvod a tunel.

0 0
možnosti

B. Frebortova

9. 6. 2016 13:48

"velkou část má podle zastánců kanálu zaplatit Evropská unie" - takže protievropský M. Zeman si něco vymyslí, Číňané plánují jak to zapojí do své "Nové Hedvábné stezky" a EU to má platit?

A to se raději ani neptám, kde chtějí vzít vodu, mohly by je napadnout České "Tři soutěsky" (přes 2miliony vysídlených lidí, obrovské ekologické škody, atd.).

0 0
možnosti

9. 6. 2016 13:24

Vždyť ani nedokážeme pořádně sesplavnit Labe ..

0 0
možnosti