Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

V Praze byly tramvaje z ČKD na odpis, v Sofii září. Spokojenost, zní z Bulharska

Metropolí Bulharska brázdí už polovina tramvají, které si Sofie na jaře koupila z Prahy. Jde o příběh oboustranně výhodného obchodu. V Česku by dvacet souprav, původem z továrny ČKD, čekalo vyřazení, v Bulharsku je považují za výraznou posilu vozového parku. První ohlasy jsou pozitivní.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

3. 10. 2016 19:18

Tak je to správne, tak to ma byť!

Perfektní, lety prověřená, dobře sloužící věc se sešrotuje, (v lepším případě se "za hubičku" prodá) a místo ní se draze nakoupí "syrový" výrobek s řadou dětských nemocí a skrytých nedostatků.

Kocourkovští, ve svém mládí jsem se vám smál. Promiňte mi mojí mladickou nerozvážnost - byli jste mnohonásobně překonáni.

0 0
možnosti

18. 8. 2016 16:48

To je dobrá zpráva po tom, co se největšího výrobce tramvají v Evropě (a možná na světě) podařilo našim privatizérům jako mnoho jiných tuzemských firem zlikvidovat. O tom, že naše tramvaje, zejména klasické T1 snad časem technicky zaostávaly a nebyly provozně úsporné, zato mimořádně spolehlivé mne jako sedmdesátiletého Pražana nemusí nikdo přesvědčovat.

0 0
možnosti

16. 8. 2016 15:22

Jen na okraj pro pana "novináře".Tramvaje mohou brázdit metropoli, tedy město a ne metropolí, čili městem.Pole se také brázdí a ne, že brázdíme polem.Jó, čeština, to je oříšek hlavně pro Čechy, notabene prošlé moderním vzdělávacím "systémem" :-)))

0 0
možnosti

V. Getz

16. 8. 2016 12:27

No kdyby Bém neuzavřel podivnou a nevypověditelnou smlouvu se Škodovkou,žádný prodej by se nekonal.

0 0
možnosti

16. 8. 2016 11:55

Nevíte o tom nic ,ale keců máte milion! Kdo z vás byl kdy v Sofii? Kdo je odborník na tramvaje? Nikdo, jen kecy a kecy.

0 0
možnosti

R. Hanuš

16. 8. 2016 12:19

No, já nevím jak vy, ale já jsem z Prahy a jezdím tu tramvají celý život. A vyjadřoval jsem se ke svým subjektivním pocitům jaké v tramvajích zažívám. Co sem motáte odborníky? Chápete vůbec text, který čtete? Prolétl jsem diskuzi a nic odborného ani rádoby odborného tady není. Na koho vůbec reagujete?

0 0
možnosti

16. 8. 2016 11:31

Kdopak asi koupí 14T, nejhorší tramvaj, která kdy v ČR jezdila?

0 0
možnosti

R. Hanuš

16. 8. 2016 10:29

To se na to vykašlu. V těch nových tramvajích ForCity z plzeňské Škody je tak nepříjemné jezdit, že je občas raději nechám ujet a čekám na ty staré. Proč jsou nepohodlné?

1) Dvousedadla v městské tramvaji jsou obludný nápad. U okna jste "zamčený" spolusedícím a tak se při vystupování a nastupování neustále zvedají, a sedají dvojice neochotných cizích lidí. Navíc věšina lidí co si sedá logicky zabírá místo v uličce i když nechá místo u okna volné.

2) Sednout si na dvousedadlo je sázka do loterire. Vašim sousedem se může sát bezdomovec, ožrala, narkoman, či prostě jen někdo, kdo se moc nemyje a nepoužívá deodorant. Dohadovat se z takovým individuem, any se zvednul a pustil vás pryč není věru nic příjemného.

3) Pro ty, co chtějí stát v tramvaji v podstatě není místo. V uličkch vůbec ne a tak zbývá místo v prostorech otočných kloubů, kde ovšem nejsou okna, nevidíte ven a v létě je tam šílené horko. Navíc musíte dávat pozor na otáčející se díly.

Zlaté staré tramvaje.

0 0
možnosti

16. 8. 2016 22:40

Objednat se dá určitě jakákoli konfigurace sedadel. Třeba i bez ;)

0 0
možnosti

P. Harabaska

16. 8. 2016 8:55

Materiální zastarání + morální zastarání tramvají z ČKD a jsme doma. Bylo třeba peněz pro NĚKOHO. Jako vždycky v tomto státě a za tohoto zlodějského systému. Z jiného soudku. Tam také šlo o prachy. Vzpomínáte na slavný tunel Valík na dálnici u Plzně a průtahy kolem něj? Brouci, žáby, kytičky, které potřebují ochranu ekologů? Ale kdepak. Šlo o prachy za pozemky v okolí tunelu a v sousední obchodní zóně. Kolika rukama prošly ty pozemky od okamžiku, kdy byly restituovány, do jejich konečného prodeje? A kolik dostal za hektar restituent, když ho prodal? A za kolik ho pak prodala ta společnost, GmbH, která ho prodala na výstavbu hypermarketu a ostatních objektů? Dost možná, že něco dostali také ti zelení ochránci za to, že včas spustili ten hlasitý pokřik o ohrožených broucích.

0 0
možnosti

J. Pražák

16. 8. 2016 8:21

Za tu cenu to není obchod ale dar. Poděkujme Bémovi, který pravděpodobně vyiinkasoval provizi za smlouvu na 250 tramvají, které Praha tak nutně nepotřebovala.

0 0
možnosti

16. 8. 2016 8:13

V Praze mohly jezdit dal, ale papalasi z DP Prahy a z Magistratu se chteli napakovat na obri dodavce jinych tramvaji !

0 0
možnosti