Diskuze
V Praze byly tramvaje z ČKD na odpis, v Sofii září. Spokojenost, zní z Bulharska
Děkujeme za pochopení.
Tak je to správne, tak to ma byť!
Perfektní, lety prověřená, dobře sloužící věc se sešrotuje, (v lepším případě se "za hubičku" prodá) a místo ní se draze nakoupí "syrový" výrobek s řadou dětských nemocí a skrytých nedostatků.
Kocourkovští, ve svém mládí jsem se vám smál. Promiňte mi mojí mladickou nerozvážnost - byli jste mnohonásobně překonáni.
To je dobrá zpráva po tom, co se největšího výrobce tramvají v Evropě (a možná na světě) podařilo našim privatizérům jako mnoho jiných tuzemských firem zlikvidovat. O tom, že naše tramvaje, zejména klasické T1 snad časem technicky zaostávaly a nebyly provozně úsporné, zato mimořádně spolehlivé mne jako sedmdesátiletého Pražana nemusí nikdo přesvědčovat.
Jen na okraj pro pana "novináře".Tramvaje mohou brázdit metropoli, tedy město a ne metropolí, čili městem.Pole se také brázdí a ne, že brázdíme polem.Jó, čeština, to je oříšek hlavně pro Čechy, notabene prošlé moderním vzdělávacím "systémem" :-)))
V. Getz
No kdyby Bém neuzavřel podivnou a nevypověditelnou smlouvu se Škodovkou,žádný prodej by se nekonal.
Nevíte o tom nic ,ale keců máte milion! Kdo z vás byl kdy v Sofii? Kdo je odborník na tramvaje? Nikdo, jen kecy a kecy.
R. Hanuš
No, já nevím jak vy, ale já jsem z Prahy a jezdím tu tramvají celý život. A vyjadřoval jsem se ke svým subjektivním pocitům jaké v tramvajích zažívám. Co sem motáte odborníky? Chápete vůbec text, který čtete? Prolétl jsem diskuzi a nic odborného ani rádoby odborného tady není. Na koho vůbec reagujete?
R. Hanuš
To se na to vykašlu. V těch nových tramvajích ForCity z plzeňské Škody je tak nepříjemné jezdit, že je občas raději nechám ujet a čekám na ty staré. Proč jsou nepohodlné?
1) Dvousedadla v městské tramvaji jsou obludný nápad. U okna jste "zamčený" spolusedícím a tak se při vystupování a nastupování neustále zvedají, a sedají dvojice neochotných cizích lidí. Navíc věšina lidí co si sedá logicky zabírá místo v uličce i když nechá místo u okna volné.
2) Sednout si na dvousedadlo je sázka do loterire. Vašim sousedem se může sát bezdomovec, ožrala, narkoman, či prostě jen někdo, kdo se moc nemyje a nepoužívá deodorant. Dohadovat se z takovým individuem, any se zvednul a pustil vás pryč není věru nic příjemného.
3) Pro ty, co chtějí stát v tramvaji v podstatě není místo. V uličkch vůbec ne a tak zbývá místo v prostorech otočných kloubů, kde ovšem nejsou okna, nevidíte ven a v létě je tam šílené horko. Navíc musíte dávat pozor na otáčející se díly.
Zlaté staré tramvaje.
P. Harabaska
Materiální zastarání + morální zastarání tramvají z ČKD a jsme doma. Bylo třeba peněz pro NĚKOHO. Jako vždycky v tomto státě a za tohoto zlodějského systému. Z jiného soudku. Tam také šlo o prachy. Vzpomínáte na slavný tunel Valík na dálnici u Plzně a průtahy kolem něj? Brouci, žáby, kytičky, které potřebují ochranu ekologů? Ale kdepak. Šlo o prachy za pozemky v okolí tunelu a v sousední obchodní zóně. Kolika rukama prošly ty pozemky od okamžiku, kdy byly restituovány, do jejich konečného prodeje? A kolik dostal za hektar restituent, když ho prodal? A za kolik ho pak prodala ta společnost, GmbH, která ho prodala na výstavbu hypermarketu a ostatních objektů? Dost možná, že něco dostali také ti zelení ochránci za to, že včas spustili ten hlasitý pokřik o ohrožených broucích.
J. Pražák
Za tu cenu to není obchod ale dar. Poděkujme Bémovi, který pravděpodobně vyiinkasoval provizi za smlouvu na 250 tramvají, které Praha tak nutně nepotřebovala.
V Praze mohly jezdit dal, ale papalasi z DP Prahy a z Magistratu se chteli napakovat na obri dodavce jinych tramvaji !