Diskuse k článku: Průšvih na Pražském okruhu. Z dálnice vypadalo těsnění, může do ní zatékat

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 44
  • Poslední: 30.9.2016 2:26
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
V. Molík 29.9.2016 16:29

Je to to samé, jako bychom se dohadovali o skutečnosti, proč ve vozovkách silnic jsou kanály buď pod povrchem vozovky, nebo vyčnívají nad ní. Jen málokteré jsou v rovině vozovky. A proč jsou tam vůbec, a nejsou např. v chodnících, kde tolik netrpějí zatlačením do povrchu nebo vyčníváním nad povrch. Proč jsou ve vozovkách, kde při jejich údržbě blokují dopravu, a proč se jim musejí řidiči vyhýbat, aby si neurazili kolo nebo nezničili geometrii.

D. Grundel 29.9.2016 18:40

Nevim, zda jste si toho vsimnul, ale konstrukce chodniku a dalnice se v drobnych detailech lisi. Dalnice musi napriklad vydrzet zatizeni jedne napravy cca 5 tun, zatimco chodnik cca 50 kg. Po chodniku se lide a kocarky pohybuji ruchlosti kolem 5 km/, zatimco po dalnici 130 km.h. Chodnik snese drobne nerovnosti, kterezto by u dalnice znamenaly omezeni sjizdnosti.

Nechtel byste nakonec resit vystavbu dalnic zatravnovacimi panely?

F. Rudl 28.9.2016 18:42

zase někdo použil nějaký šunt a tu kvalitu si hodil na střechu baráku. Kurňa, proč to všude v okolních zemích nevypadává? To je zase tunýlek.

Uplnej Vypatlanec 29.9.2016 7:07

protoze Bananistan

R. Hledík 26.9.2016 20:35

ukázka díla zlatých českých ručiček

D. Třeštík 26.9.2016 15:54

sem tam nějaká závadička, to se stává

D. Grundel 26.9.2016 15:09

Ona ta dalnice "netesnila" ani behem vystavby. Dost z ni unikalo...

V. Molík 26.9.2016 14:10

Stav dálnic je takový, jaký si sám trh, politika a rychlé opotřebování povrchu silnic žádá. Tržní hospodářství funguje tak, aby se výrobky a výtvory podnikatelů rychle zničily spotřebou a opotřebováním, a aby se mohlo a muselo objednávat a pořizovat nové dražší za peníze daňových poplatníků. Okecat tento jev před daňovými poplatníky, to je právě to politickomediální umění, aby to neodborníci (my) skousli. Navíc ten ,,hlupák", který po sametu přeondil dopravu z kolejí na asfalt, aby se u zboží, které nepodléhá zkáze, mohlo také inkasovat dráž za dopravu, tak způsobil to, že silnice a dálnice jsou systematicky přetěžovány, aby byly rychleji zničeny kamióny. Samozřejmě v rámci trhu. V téhle bordelové zemi se není čemu divit.

D. Grundel 26.9.2016 15:08

A kdo byl ten hlupak, co "preondil" dopravu z koleji na asfalt?

V. Molík 26.9.2016 18:27

Pane Grundele, jak vidíte, dal jsem ve svém diskusním příspěvku slovo hlupák do úvozovek, což znamená, že to tzv. preondění má nějaký účel, který je ve výsledku kontraproduktivní pro spotřebitele, tedy pro nás. Tedy někdo by mohl odvodit, že to byl tzv. vyčůránek. Čili ,,neviditelná ruka trhu" zas až tolik není neviditelná, že ano? Alespoň někomu je hodně viditelná! Jestli ji nevidíte Vy a pokládádáte mi otázku, kdo byl ten hlupák, tak fakt nevím, co bych Vám na to odpověděl... :-)))

D. Grundel 26.9.2016 20:49

Vite, CR neni demograficky, geograficky ani morfologicky podobna Nemecku nebo Francii. Nez neco nalozite na vlak, po silnici je to na druhe strane zeme. Proste to neni idealni zeme pro rozvoj zeleznicni dopravy.

V. Molík 28.9.2016 8:11

Toto, co jste napsal, pane Grundele, je prostá výmluva všech zastánců asfaltové dopravy, kde je všechno logicky dražší, tedy i údržba povchu záplatováním. V ČSSR bylo dost odborníků, aby se dokázali vypořádat s demografií, vrstevnicovou geografií i morfologií země. Byli jsme mezi několika prvními, kteří železniční dopavu v Evropě zavedli a měli jsme v tom tradici, od které jsme se odklonili po vzoru americké geografie, kde brázdí kamionové koráby americké dálnice neomezených rovných prostor celé země. Česká republika TOTO dokáže jenom zabíráním zemědělské půdy, tedy následným zdražováním a dovozem potravin, a tedy vyhladověním určité sociální skupiny obyvatelstva drahotou žrádla. A o tom to je.

D. Grundel 28.9.2016 12:34

Zpusob dopravy si vybira zakaznik, nikoli politik. Pokud se tyka zaberu zemedelske pudy, rozsirenim zeleznicnich trati nesnizite potrebu budovat silnice. Dalnice na Viden nebo na Linz se zeleznici nahradit neda.

Vyhladoveni nam zatim nehrozi, ale drive jej dosahnete spatnou dopravni infrastrukturou nez dobrou. Ukrajina ma neuveritelne mnozstvi kvalitni ornice a hladovejici lidi, protoze urodu neni mozne prepravit.

F. Rudl 28.9.2016 18:46

Grundele, víte jak politici zařízli automobilovou dopravu ve Švýcarsku nebo u nás v Rakousku? Až to budete vědět, pak se pokoušejte o diskuzi, jinak jste za toho hlupáka vy.

D. Grundel 28.9.2016 20:26

Nemohu se dockat, az mi to podrobne vysvetlite.

V. Molík 28.9.2016 21:32

Jeden km silnice nebo dálnice je dražší pořízením i údržbou než 1km železniční trati. A provozem je silnice hlavně nebezpečnější, kde umírají lidé, což režim MUSÍ mediálně pochopitelně litovat a pranýřovat, ale ve skutečnosti způsobem dopravní organizace a značení v ČR, ten samý režim vřele vítá a tajně podporuje. Je to to samé jako boj proti kouření a reklama na cigarety s podporou jejich výroby a zvyšování jejich kvality a ceny.

D. Grundel 29.9.2016 7:39

Ted jeste srovnejte obousmernou kapacitu dalnice s s zeleznici a pochopite, proc se staveji silnice. A hlavne vemte v uvahu to, ze zbozi se na a z zeleznice dopravuje stejne po silnici.

S kourenim to pochopitelne ma spolecbeho asi tolik jako vy s baletkou.

V. Molík 29.9.2016 13:11

Většina dálkových železnic je obousměrná a obsluha vlakové dopravní soupravy daného počtu vagónů potřebuje tak asi dva lidi na soupravu (v lokomotivě). Dálnice, kde rejdí hafo kamionů, aby odvezli to samé na tu samou vzdálenost potřebuje spoustu nafty a tolik řidičů, že to nelze ani spočítat. A těch pneumatik, co se zničí! A silničních povrchů, co se zničí. A životů při haváriích! Jeden přeložený kamion zničí povrch stejně asi jako 1000 osobáků. Říká se tomu tzv. umělá zaměstnanost v rámci ,,ekonomiky". Po dálnicích tedy NENÍ potřeba dopravovat zboží na nakládku na nakládku na dráhu. Silnice prosím pro tento způsob přiblížení ano, ale jen do těch podniků, kde nejsou železniční vlečky. A v posledních letech bylo zrušeno 80% všech vleček, aby se preferovala dražší kamionová doprava a byly tak podniky odstřiženy od železnice, baletko Grundeli!

D. Grundel 29.9.2016 13:18

Pane Moliki, hlavni problem spociva v tom, ze kdyz postavite zeleznici, nemuzete postavit mene silnic. Jen pro poradek, naklady na vystavbu i provoz zeleznicni trate a silnice jsou zhruba stejne.

Mimochodem, mezi mesty, ktere spojuji dalnice, funguje i zeleznicni doprava. Proc myslite, ze se stale zbozi dopravuje silnicni dopravou? Zkuste mi prosim dat odpoved.

V. Molík 29.9.2016 16:21

Proč se zboží, které nepodléhá zkáze dopravuje po silnici a nikoli po kolejích, to jsme si myslím nspsali. Je to především z důvodů, že zákazník to prostě zaplatí, poněvadž to zboží potřebuje, i když je zboží dopravou vlastně cenově uměle navýšeno, aby uživilo logicky dražší silniční dopravce. Neváhal bych napsat, že je tato věc dokonce lobisticky propojena mezi všemi dopravci, kterým jsou koncoví zákazníci někde u zádele.

To, že vozovka vyjde stejně draze jako koleje, se nedá srovnávat, poněvadž kdyby tomu tak bylo, kolejová doprava by vůbec nikdy nevznikla. A to nehledím na tu skutečnost, že údržba vozovky proti kolejovému svršku je natolik nákladná, že má-li se udělat pořádně, nestačí udržovat jen ,,koberec", ale vytvořit od základu vozovku zcela novou i s podložím. A pro přetížené kamiony mnohonásobně opravovat častěji.

D. Grundel 29.9.2016 18:34

Protoze struktura naseho prumyslu a hlavne logistika se zmenila. Vyrabime hlavne dopravni prostredky a jejich casti, strojirenske vyrobky a elektroniku. Navic se vse musi dodavat Just in Time. Kdyz vyrobite deset tisic svetel nebo kabelovych svazku pro auto, date to na par palet a poslete nakladakem k odberateli. Kdyz vyrobite auta, vozite je primo k dealerovi, nebudete je bezduvodne prekladat na vlak. Zasilka pocitacu nebo iPhonu taky na vlak nevyda, hlavne kdyz je rozesilate z vyroby primo jednotlivym velkoobchodum.

Velke a tezke veci (paliva, suroviny, ocel) se stale vozi vlakem, ale tyto veci nase ekonomika produkuje mene a mene. Ukazte mi dnes vyrobu, ktera by uzivila vlastni kolejovou vlecku.

Udrzba kolejoveho svrsku je taky velice nakladna. Nevim, kde jste prisel na to, ze je to levnejsi nez cesty.

Verte tomu, ze pokud se nekomu vyplati zeleznicni doprava, neni tak blby, aby ji nepouzival.

Uplnej Vypatlanec 29.9.2016 7:09

a co na tom nalozeni proboha tak trva ?! jestli i to neni zamer

D. Grundel 29.9.2016 7:45

... silnicni lobby zamerne zpomaluje zeleznicni nakladku :-)

R. Hledík 26.9.2016 20:43

pane Molík, ke zrušení vykládačů a nakládačů tovaru do vagonů nákl.dopravy ČSD, došlo koncem 70-tých let ((1978-9)), kdy Husákova horda úředníků prohlásila nadbytek levné ruské nafty, proto došlo ke zrušení trolejbusové dopravy, omezení či zastavení doprav.staveb i linek elektr.drah.--- A jak mohou socdemo stavět dálnice, když sami spotřebují 250.000 stát. úředníků, takže stavět silnice může tak do cca 25 dělníků!!

V. Molík 28.9.2016 7:59

V létech, o kterých píšete, nedošlo a nemohlo pochopitelně dojít k přestavbě ze dne na den. Doprava není Gorbačovna. Tak rychlé hospodářství v té době v ČSSR ještě nebylo, aby šmahem přešlo všechno z kolejí na asfalt! Rapidní změna nastala teprve otevřením hranic a rozšířením trhu tzv. Havloidstvím a Klausovstvím. V té době také došlo k největší devastaci všech silnic a hlavně dálnice Praha - Brno (aby s tím muselo něco dělat těch 25 dělníků, poněvadž ti, o kterých jste se zmínil a je jich 250 000, přece nebudou pracovat na stavbě, když na stavbě můžou dělat Úkáčka a jiní imigranti) a zároveň v té době došlo k praseckému nárůstu byrokracie podle zažitých zákonů profesora Parkinsona (angl. originál). Nastala oligarchie, poněvadž jsme ji chtěli v naději Klausovců, že se také staneme boháči. Tak je český národ hloupý.

F. Rudl 28.9.2016 18:48

větší blbost jsem už dlouho nečetl s molíku. jak jste starý, že si tohle nepamatujete? A pokud si to nepamatujete, tak radši nepište. Stačí jen zrušení trolejbusu na Strahov ze Smíchova.

V. Molík 28.9.2016 21:40

To, co Vy považujete za blbost, je prostá praxe. Nic víc. A to, že to vidíte jinak a hodnotíte mé poznatky jako blbost, za to se na Vás nezlobím, pane Rudle. Já Vám také nevytýkám, že žijete v optimistickém matrixu. Jakém? To si neodvážím ani napsat, poněvadž je takových víc. Natuty nejste sám! Tak si v něm žijte dál... Až dojdete k vystřízlivění, zase se ozvěte, budete-li mít to svědomí.

V. Molík 28.9.2016 21:45

Dovolil jsem si to tak napsat, poněvadž jste teoretik stejný jako komunisté, kteří naivně věřili v lepší zítřky! Ale má to jednu vadu: Vy jistě orodujete za kapitalismus a já v lepších životních podmínkách jako pracující nežiji. Narozdíl tunelářů, podvodníků a politiků.

D. Grundel 29.9.2016 18:35

Svadet rozmach silnicni dopravy na Havla a Klause, to uz vyzaduje mimoradnou uroven idiocie.

V. Molík 29.9.2016 19:56

Chytáte se nesmyslně slovíček, abyste mohl na mě útočit a nadávat. To dokazuje Vaši nesnášenlivost a aroganci. Nikde jsem nenapsal, že oni dva osobně mohou za rozmach silniční dopravy. Může za to způsob tržní politiky, která NUTÍ lidi utrácet zbytečně větší množství svých finančních prostředků, i když by v normálu nemuseli. Např. vodné, energie apod. A tato metoda se přijala se odkud? Ale o tomhle já se s Vámi bavit nemohu, poněvadž jste stejně ,,tržně poctivý" člověk, jako všichni podnikavci, které nezajímá nic na světě, než peníze.